Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli lei.. Har hørt at pga av en eller annen ganske ny lov så er det ikke lov å forby dyrehold lenger, spesielt ikke når det er selveier leilighet, men stemmer dette egentlig?

Har nettopp kjøpt en selveier leilighet og jeg spurte etter dyrehold, megler sa at da måtte man bare sende inn et brev for å fortelle at du har hund til sameiet slik at de har oversikt, men nå helt i slyttfasen ser jeg i "husreglene" at hundehold er ikke lov.. Megler sier at det trenger vi ikke å bry oss om for det er ikke lov å forby dette i henhold til denne nye loven. Så da må vi jo bare kjøre på og håpe at naboene ikke blir alt for sure på oss..

Men er det noen som vet sikkert hvordan dette egentlig er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Megleren har rett. Det er ikke lov å ha forbud mot dyr i borettslag nå etter at den reviderte borettslagen trådte i kraft. Det som står i loven er at de ikke må være til "sjenanse" og at "gode grunner" må tale for dyreholdet. Dvs at du har hund i det du flytter inn, bør være god grunn nok.

Les mer her: http://home.no.net/huskatt/ under menyvalget Dyr i Borettslag.

Skrevet

Som nevnt over her så kan du ikke beholde hunden hvis den er til sjenanse for andre, f.eks om det er en hund som bjeffer veldig mye, skraper og bråker slik at andre hører det. Det er heller ikke lov og oppbevare hunden på borettslagetseiendom, altså skal du gå tur med hunden må du gå rett ned og bort fra eiendommen (hvis de f.eks har hage kan du ikke oppholde deg der).

Men for all del, husk og sende inn brev til styret hvor du sier at du har en hund, og at du skal passe på at den ikke blir til sjenanse for andre og at du vet hva som kan skje hvis den blir det.

Må også si at det kommer mye ann på naboene og.. Jeg har to katter i leiligheten min og jeg tror de bråker halvparten av de i naboleiligheten som har unge. De har liksom aldri klagd uansett hvor mye lyd kattene mine har funnet på og lage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...