Gå til innhold

Nedvurdering av andres bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg støtte på en rekke "slik skal et bryllup være" holdninger da jeg giftet meg for snart tre år siden.

Og min venninne som gifter seg nå til helgen har opplevd det samme.

Slik MÅÅ du gjøre med håret for at du skal bli brud. Du MÅ ha en slik og slik kjole, ellers blir du ikke "ekte brud".

Man MÅ jo ha en slik og slik fest "når man først gifter seg" osv

Hva hendte med å faktisk først og fremst ha lys til å gifte seg med sin kjære? Hva hendte med å først og fremst ta de valg som føles riktig for en selv? Hva hendte med forståelsen for at det en selv ønsker seg ikke er det alle andre ønsker seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Eh, det er bryllup du snakker om...

Det er dårlig gjort å nedvurdere andres valg, helt klart, men det overrasker meg ærlig talt ikke en millimeter at kvinner som har brukt et par år på å finne de perfekte serviettene, er fulle av "gode råd" ;)

:hoho:

Enig med deg, ts, det er ofte litt for lite fokus på hva dagen egentlig handler om, og for mye på alt rundt. Dessverre ogs forventninger om hva som er "riktig". Vi vil ha et lite bryllup, jeg helst et bryllup på tur, men om vi "får lov til det"...

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er noe mange gjør seg skyldig i, både de som vil ha små, intime bryllup og de som vil ha storslagne bryllup. Vi har alle en tendens til å mene at vår oppfatning er den eneste riktige, og har vanskelig for å forstå hvorfor noen frivillig ville velge noe annet enn det vi selv helst vil ha.

Det er noen "bridezillaer" her inne som har mistet alt perspektiv, men jeg er heller ikke så begeistret for de som mener at deres enkle vielse i all hemmelighet er den eneste måte å gjøre det på. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at alle er forskjellige?

Dette er en bryllupsside, klart det blir diskusjoner om servietter og bordplassering og alt sånt som ikke er viktig i den store sammenhengen. Men det trenger ikke bety at de som diskuterer har glemt hva det faktisk handler om.

Skrevet
Jeg støtte på en rekke "slik skal et bryllup være" holdninger da jeg giftet meg for snart tre år siden.

Og min venninne som gifter seg nå til helgen har opplevd det samme.

Slik MÅÅ du gjøre med håret for at du skal bli brud. Du MÅ ha en slik og slik kjole, ellers blir du ikke "ekte brud".

Man MÅ jo ha en slik og slik fest "når man først gifter seg" osv

Hva hendte med å faktisk først og fremst ha lys til å gifte seg med sin kjære? Hva hendte med å først og fremst ta de valg som føles riktig for en selv? Hva hendte med forståelsen for at det en selv ønsker seg ikke er det alle andre ønsker seg?

Jeg er så enig så enig!! Opplevde selv dette for 2 år siden da vi giftet oss. Utrolig mange som hadde STERKE meninger om hva vi burde gjøre. Jeg legger meg ikke i hvordan andre vil feire sin dag, og forventer da å bli respektert for de valgene vi tar ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Oj, hjelpes :overrasket: Da lurer jeg på hvordan folk tar vårt ikke så formelle bryllup.

Vi skal ha koldtbord og minimalt med taler og heller fokusere mer på festen.

Men, visst de begynner å :slåss: kan de heller la være å komme, det er vår dag og da bestemmer vi hvordan vi vil legge den opp! Basta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...