CosiFanTutta Skrevet 13. april 2008 #21 Skrevet 13. april 2008 Gikk på Noka-dietten i 2005 og gikk ned 13 kg. Hadde 2-3 måltider med Noka og 1-2 vanlige måltider. Tok akkurat 4 timer før jeg ble sulten, men det ble jeg fort vant med. Hadde jeg lyst på potetgull så droppet jeg Noka`en til kvelden og tok 50 gram potetgull. På den måten fikk jeg også kost meg litt. Jeg fikk faktisk mye mer energi av å gå på dietten. På et tidspunkt ble jeg nesten litt irritert for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av all denne energien... Begynte helt av meg selv å interessere meg mer for kostholdet mitt da jeg holdt på og det har jeg fortsatt med etterpå. Det er en ny livsstilsendring, og det er viktig å tenke på. Jeg syntes Noka var kjempegodt jeg, fikk meg en egen liten favoritt med 1+2 (vanilje/jordbær) og den ble jeg faktisk ikke lei. Og vekta, ja den har faktisk holdt seg stabil den. Hvor lang tid tok det å gå ned 13 kg?
Gjest Gjest_lucky_* Skrevet 14. april 2008 #22 Skrevet 14. april 2008 Det tok 8 mnd. Gikk sakte, men sikkert ned. Den beste motivasjonen var ikke å miste f.eks en halv kilo, men å se på kroppsmålene hvor den halve kiloen var tatt fra.
CosiFanTutta Skrevet 15. april 2008 #23 Skrevet 15. april 2008 Det tok 8 mnd. Gikk sakte, men sikkert ned. Den beste motivasjonen var ikke å miste f.eks en halv kilo, men å se på kroppsmålene hvor den halve kiloen var tatt fra. Imponerende!
Gjest Gjest_Kjazza_* Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 Jeg går også på noka og har tatt av 1 kg siden mandag. Jeg har 1 måltid til dagen, det er sunn middag. Ellers så spiser jeg litt frukt og grønnsaker. Og drikker kjempa masse vann. Jeg har et mål om å ta av 6 kg (nå 5)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #25 Skrevet 17. april 2008 Hei. Jeg har også brukt Noka. Jeg tok av 10 kg. Det var i 2005. Gikk ytterlig ned 4 kg pga. personlige problemer. Nå har jeg gått opp disse 4 kg igjen. Skal begynne på Noka igjen ganske snart.
linel Skrevet 3. mai 2008 #26 Skrevet 3. mai 2008 Har kjøpt to pakker med Noka, sjokolade og jordbær, men syns de smaker skikkelig plastikk, og veldig kunstig... Hadde faktisk litt FunLight saft i jordbærshaken, hjalp littegranne, og det er jo ikke kalorier i den heller..
Gjest Odense Skrevet 5. mai 2008 #27 Skrevet 5. mai 2008 (endret) Har kjøpt to pakker med Noka, sjokolade og jordbær, men syns de smaker skikkelig plastikk, og veldig kunstig... Hadde faktisk litt FunLight saft i jordbærshaken, hjalp littegranne, og det er jo ikke kalorier i den heller.. En må vell gå ned et par kilo i uken om en kun drikke shake? Jeg gikk på en kur som het Cambridge for mange år siden, synst og huske at jeg gikk ned 2-3 kilo første uken, men jeg sprakk rett etter og la på meg kiloene igjen.. Endret 5. mai 2008 av Odense
Gjest rosinbolla Skrevet 20. august 2008 #28 Skrevet 20. august 2008 En må vell gå ned et par kilo i uken om en kun drikke shake? Jeg gikk på en kur som het Cambridge for mange år siden, synst og huske at jeg gikk ned 2-3 kilo første uken, men jeg sprakk rett etter og la på meg kiloene igjen.. Jeg er sykepleier på et sykehus på Østlandet. Hørte med farmasøyten på apoteket her på sykehuset jeg jobber om intensiv kurer for å ta av noen kilo. Hun fortalte at Camebridge var den kuren der ute med minst kalorier per porsjon- og størst sjangse for å sprekke og legge fort på seg igjen på grunn av dette. Vi mennsker har jo et instingt for å få i oss næring for å holde oss i live. Når kaloriinntaket går ned sparer kroppen på energien, og tankene begynner å kretse om neste måltid.. Forbrenningen går også ned fordi kroppen sparer seg- og da fyker man fortere opp i vekt når kaloriene kommer enn man ellers ville gjort. Kroppen prøver å beholde likevekt, så forandringer må skje "umerkelig" for å unngå dette. Jeg er ikke overrasket over at du tok av mange kilo fort den første uka på Camebridge- Det meste av dette var vann. Uke to i kuren går vekttapet langsommere for det er da kuren egentlig begynner å la deg tære på reservene i kroppen din. Men da var jo kriseenergilageret ditt av sukker i leveren brukt opp- og instingtet satte inn. (Alle har et slikt lager i leveren som kroppen tar av når det foreksempel går for lag tid mellom hvert måltid.) Hodet sier: "MAT! NÅ!! Hvasomhelst! Og helst den pølsa som lukter SÅÅ godt i disken på bensinstasjonen..." Det er nemlig slik at sansene for matlukt blir stekere når hodet fokuserer på mat kroppen ikke har fått. Jeg snakket også med legen her- og han støtter de som sier at det beste om man i det hele tatt ska bruke en slik kur, er å bytte ut noen måltider i løpet av dagen med en slik shake/suppe/nudelrett. Slik blir forandringen i kaloriinntaket litt mer umerkelig for kroppen, og tankene spinner ikke hele tiden rundt det man ikke "får lov til" å spise. Men det er ikke bra å bare leve på pulveret. Kroppen får rett og slett litt av et sjokk når matvanene/energitilførselen plutselig blir forandret over natten og fortsetter i de neste tre ukene... Bruker man pulver til å erstatte noen måltider, må man må forandre resten av sitt kosthold gradvis i løpet av kuren, slik at man etterpå spiser fire til fem lavkalorimåltider per dag resten av livet, hvis man vil forbil slank. Man bør altså forandre på hva maten inneholder av råvarer- Mindre kjøtt, fett, sukker og salt og mere fiber, grønnsaker og vann.Man må også få inn en vane med å være fysisk aktiv et par ganger i uka i løpet av kurperioden. Det viktigste er å drikke vann. Legen anbefalte faktisk Grethe Roede kurs og Kari Jaquesson trim for meg- og jeg er godt igang:-)
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #29 Skrevet 20. august 2008 Vil ikke forbrenningen gå rett vest på så lavt kaloriinntak? Spiser man under en viss mengde kalorier går jo kroppen i sparebluss. Og vil man ikke legge på seg når dietten avsluttes? Og ikke minst: Vil man ikke miste masse muskler??
Gjest helcii Skrevet 30. april 2009 #30 Skrevet 30. april 2009 eg veide 115 kilo da eg begynte på NOKA, 4 ganger om dagen. etter en uke veide eg 108 kilo, drikker minst 2 liter vann om dagen og spiser ingenting utenom. eg kan se att ansiktet er blitt mindre "rundt", men føler ikkje at magen er blitt mindre så håper ikkje at d bare er musklene mine som forsvinner da. er det noen andre her som har brukt NOKA som går ned i vekt uten at magen skrumper inn:P?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå