Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Noen som har erfaringer med Noka dietten. Hvordan klare å holde ut med 4 shaker når alle koser seg med is og deilig mat? Jeg blir helt sprø etter en dag uten mat!
Gjest Kristin_ Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Spis gulrøtter og grønnsaker. De har lite kcal innhold og tilfredsstiller tyggebehovet. NOKA i pinneisform er faktisk ikke så halvgale det heller Jeg synes egentlig at 900 kcal om dagen er litt i underkant, jeg ville tillatt meg et (sunt) måltid om dagen i tillegg, da blir man ikke så overfokusert på mat hele tiden heller.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Enig med Kristin. Jeg har brukt Noka før, og bruker den igjen nå, og jeg spiser noka 2-3 ganger hver dag. Jeg tror det er viktig å ha hvertfall et måltid hver dag hvor du tygger maten.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Hvordan ligger du ann i nokadietten, føler du at den fungerer?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Hva skjer når du er ferdig med dietten, og endelig "får lov" til å spise is og andre gode ting? Kommer du ikke bare til å rase opp i vekt igjen?
Saeria Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 900 kalorier om dagen er jo egentlig alt for lite. Man bør ikke under en ca 1200. Ikke rart en går ned, når kroppen brenner fett OG muskler for å overleve. Ei heller rart om de fleste går opp etter dietten, da kroppen er i sparemodus/krisemodus og dermed lagrer alt den kan når kostholdet er normalt igjen, i tilfelle det kommer en ny krisesituasjon.
Gjest Bolledeig Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Hvis man bruker en diett fordi man er overvektig, og deretter tar kuren og går tilbake til maten som gjorde deg overvektig i utgangspunktet, ja da legger man på seg igjen! Enkel logikk. Jeg er ingen tilhenger av pulverkurer, og har brukt nokashakene nærmest som en måltidserstatter når alternativet var bossmat. Men om man absolutt skal bruke en slik shakediett ville jeg personlig anbefalt - Ikke erstatt all maten med shakes. Spis i hvertfall et vanlig måltid om dagen, og dette bør være sunn mat. Hjelper både på motivasjonen og på å lære seg om skikkelig mat som ikke bare er shakes til vanlig. - Etter hvert som du nærmer deg vektmålet, introduser vanlig mat i kosten igjen, sakte men sikkert. Går du fremdeles mer ned i vekt, juster opp maten litt. Husk at du alltid vil legge på deg noen kilo når du begynner å spise normalt igjen av godt gammeldags mageinnhold. Fas gradvis shakene ut av kostholdet, og bruk tid så du lærer deg sånn ca hvor mye du kan spise pr dag uten å gå opp i vekt. Suppler med fysisk aktivitet.
Gjest Bolledeig Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 900 kalorier om dagen er jo egentlig alt for lite. Man bør ikke under en ca 1200. Ikke rart en går ned, når kroppen brenner fett OG muskler for å overleve. Ei heller rart om de fleste går opp etter dietten, da kroppen er i sparemodus/krisemodus og dermed lagrer alt den kan når kostholdet er normalt igjen, i tilfelle det kommer en ny krisesituasjon. Ikke glem at de som går på slike kurer gjerne går fra et usunt kosthold til en kur og deretter rett tilbake igjen til det samme dårlige kostholdet når de er ferdige. Da vil de gå opp uansett om det er Grete Roede, Atkins, suppedietten, Herbalife, Fedon, Noka, Nutrilett, Perodisk Faste eller hva det skulle være. *venter i spenning på at en Herbalifedistributør finner dette på google og skriver innlegg som gjest om at dette overhodet ikke gjelder Herbalife *
Saeria Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Ja, klart det har mye med at man bråslutter med "kuren" og går rett til hva som en gang var vanlig kost, uanvhengig av hvilken kur. Allikevel sies det at dersom man går ned over en kilo i uka så kan en regne med at kroppen ikke bare tar det fra fett. Muskler vil man vel ikke forbrenne? Ligger man på 900 kalorier om dagen, ligger mange over 1000 kalorier under hva en skal ha for å opprettholde gammel vekt og dermed går man ofte ned mer enn anbefalt. At man går ned mye første uka, siden man mister mye vann i kroppen, er vel ikke så uvanlig. Men etter den første uka, bør en nok følge med sånn at man ikke raser ned alt for fort. Er forøvrig enig med deg som sier at det er lurt å ha vanlig, sunn mat med i dietten og at en gradvis øker dette etterhvert som man er nær målet om tap.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 hei Jeg har ikke gått opp mere enn 3 kilo i vekt og jeg brukte Noka for ca to år siden. Da tok jeg av meg ca 15 kilo. Men jeg er enig i dere over at det er viktig å spise litt mat samtidig som man drikker Noka, ellers blir det alltfor mye tankespinn rundt mat når man prøver å gå ned i vekt. Jeg spiste veldig usunt en periode i livet hvor maten kanskje var en trøst. Jeg fikk skikkelig selvtillitt etter jeg tok av meg så mye og så raskt. Jeg kommer aldri til å la kroppen min forfalle som den gjorde, og noka fikk meg til å forstå at jeg kunne "overleve" en dag uten junkfood, selv om jeg fortsatt har dager hvor jeg spiser usunt, men nå reflekterer jeg over matinntaket i etterkant og prøver å spise sunt dagen etter o.l. Jeg begynte etter noka dietten å spise sunt, og drikker noka kanskje 4-5 ganger i mnd når jeg føler at jeg kanskje har vært litt usunn. Poenget mitt er at noka fungerer HVIS du er innstillt på livstil skifte.. Ellers så gikk jeg lange turer samtidig som jeg drakk noka. Når jeg merket at kroppen ble lettere så steg humøret, jeg fikk lysst til å bevege meg, og jeg unnet meg litt nye klær o.l.. Så motivasjon, Er du klar for en forandring i livet? spise 2 vanlige måltider hver dag + 2 noka drikk, bevege seg hvertfall 1/2 time med høypuls(gåtur feks) , drikke MYE vann(eller farris med smak hvis vann blir kjedelig) , spise frukt og grønnsaker, ha en venn eller partner som vet at du driver med dette som kan støtte deg når du er "nede" , eller gjøre det sammen med noen? Dette er mine råd
Gjest rosakatt Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg har lest litt om dette nå.. og syns dere ikke det er litt dyrt? Hvor ofte må man kjøpe ny eske med produkter liksom?
jareerat Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Ikke glem at de som går på slike kurer gjerne går fra et usunt kosthold til en kur og deretter rett tilbake igjen til det samme dårlige kostholdet når de er ferdige. Da vil de gå opp uansett om det er Grete Roede, Atkins, suppedietten, Herbalife, Fedon, Noka, Nutrilett, Perodisk Faste eller hva det skulle være. *venter i spenning på at en Herbalifedistributør finner dette på google og skriver innlegg som gjest om at dette overhodet ikke gjelder Herbalife * hehe, jeg er herbalife distributør selv, men jeg må nok si at jeg er ening, ingen kurer hjelper hvis man fortsetter å spise usunt. beste måten å slanke seg er jo å spise sunt og trene regelmessig, hvorfor skal man bruker massevis av penger på sånne kurer.
Gjest Bolledeig Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Hehe, ikke meningen å fornærme noen, men det har vært en trend at distributører har googlet frem sånne tråder og svart som gjester, svært positive til varen de selger, selvsagt Noka dietten er en ganske billig kur, du bruker lite penger på "mat" pr dag på en sånn kur. Hvis du klarer det at alt du spiser smaker sjokolade/vanilje/whatever i ukesvis da. Det hadde jeg ikke klart.
Gjest Gjest_Cilie_* Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Hehe, ikke meningen å fornærme noen, men det har vært en trend at distributører har googlet frem sånne tråder og svart som gjester, svært positive til varen de selger, selvsagt Noka dietten er en ganske billig kur, du bruker lite penger på "mat" pr dag på en sånn kur. Hvis du klarer det at alt du spiser smaker sjokolade/vanilje/whatever i ukesvis da. Det hadde jeg ikke klart. Helt enig i at Noka er en billig kur, god er den også funker den. Tok av 7 kg på 2 mnd, mannen min tok av 11. Har tidligere prøvd Herbalife, MYE dyrere og ikke så god i smaken. Anbefaler Nokas :gjeiper:
FrizzleSizzle Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Jeg prøvde vel Noka en gang i tida. Det er i hvert fall den eneste pulverkuren som smaker noenlunde godt.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Jeg prøvde vel Noka en gang i tida. Det er i hvert fall den eneste pulverkuren som smaker noenlunde godt. å syns du? Jeg kjøpte Noka for noen dager siden, men fysj hvor dårlig det smakte! kjøpte sånn shake.. noen tips på hvordan dette lettere kan gå ned?? :gjeiper:
Gjest Bolledeig Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Jepp. Iskald melk, og shaken litt i fryseren før du drikker. Da smaker den minst.
Gjest becci Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 Heisann, ja jeg er enig i at noka-shaken ikke smaker noe videre, og kanskje derfor gjør det enklere å 'sluntre unna'. Men shaken til nutrilett er mye bedre:) Men har nå kjøpt NOKA nudler, crispy barer og caramel barer via nettet. Syns de smakte kjempegodt, dessuten ligger hvert tyggbar produkt på rundt 214 kcal. Mens shaken de har ligger på over 300 kcal. Syns det er enkelt å finne ut ca. daglig inntak, når man kun bruker noka/nutrilett produkter hele dagen. 4-6 måltider. Veldig smart med de nudlene syns jeg, Viktig å føle at man også spiser 'ekte' mat Så håper jeg klarer å holde meg, problemet mitt har jo vært at jeg er avngig av sjokolade etter jeg fikk sønnen min, og blir rastløs og urolig hvis jeg ikke spiser kakao-holdig mat, hehe merkelig. Det trenger ikke inneholde sukker osv, bare kakao smaken er der... Så nå begynner jeg å bli bevisst på maten jeg har spist og spiser. Lager wok med grønnsaker 2 ganger i uken itilllegg til dietten, men kutter da ut et måltid. Føler disse produktene metter en stund også.. Det er bra, ikke alle jeg opplever det med.
Gjest Gjest_maritadotten_* Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Heihei. Jeg er en jente på 18 år. Har akkurat begynt på kuren. Har gått på den i to uker nå. Første uken gikk jeg ned 1 kilo, den uken her har jeg ikke gått ned noe, er det normalt? Spiser 3 nokamåltider om dagen, og spiser vanelig mat på skola. Ellers spiser jeg mye frukt. Lurer på også om noen som bruker noka kanskje vil bli emailvenn med meg, eller chattevenn over msn? for å dele erfaringer,hjelpe hverandre å motivere osv, er ikke lett å være helt alene på en diett! Så, håper på svar =)
Gjest Gjest_lucky_* Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Gikk på Noka-dietten i 2005 og gikk ned 13 kg. Hadde 2-3 måltider med Noka og 1-2 vanlige måltider. Tok akkurat 4 timer før jeg ble sulten, men det ble jeg fort vant med. Hadde jeg lyst på potetgull så droppet jeg Noka`en til kvelden og tok 50 gram potetgull. På den måten fikk jeg også kost meg litt. Jeg fikk faktisk mye mer energi av å gå på dietten. På et tidspunkt ble jeg nesten litt irritert for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av all denne energien... Begynte helt av meg selv å interessere meg mer for kostholdet mitt da jeg holdt på og det har jeg fortsatt med etterpå. Det er en ny livsstilsendring, og det er viktig å tenke på. Jeg syntes Noka var kjempegodt jeg, fikk meg en egen liten favoritt med 1+2 (vanilje/jordbær) og den ble jeg faktisk ikke lei. Og vekta, ja den har faktisk holdt seg stabil den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå