pippen Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Er det noen som har forslag til (og oppskrift) romantisk 3-retters som jeg har tenkt å lage til mannen min i helga? Kan inneholde fisk, men ikke kjøtt. Også bør noe kunne lages ferdig på forhånd så jeg ikke må stå og kokkelere masse mellom rettene (ikke så veldig romantisk, hehe ) :rødme:
Gjest bada Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Tror jeg ville satset på østers til forrett- himmelsk godt, og bare "åpne og spis" Ja! Østers! Hvis det er vanskelig å få tak i kan gazpacho være en idé som forrett. Den skal jo serveres kald, og den kan lages ferdig flere timer i forveien.
Gjest Lund Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Suppe som forrett. Hvitvin Paelle (spansk rett) hovedrett.Rødvin ferske jordbær med iskrem med rosevin Endret 27. juni 2007 av Lund
pippen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2007 Nå nærmer helga seg! Har foreløpig landa på følgende: Forrett: Kamskjell Hovedrett: Fylte sopp Dessert: Terteskjell med mascarponekrem og friske jordbær Er litt i tvil om desserten... Noen som har en favorittdessert å dele med meg?
pippen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2007 Hei, det gikk kjempebra! Tilslutt ble dette menyen: Kamskjell med risotto med kantarell og vårløk Portobellosopp fylt med cous cous, chili, rødløk, hvitløk og fetaost på toppen. Pannacotta Alt sammen ble faktisk kjempegodt! Spesielt fornøyd med risottoen og pannacottaen. Så det skal vi lage igjen en annen gang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå