Frk Johansen Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Komfyren er ødelagt og ny kommer om en drøy uke, med to barn på 5 og 6 kan jeg ikke spise ute på pizzarestauranter og Mc Donalds en hel uke. Er været fint kan vi grille, har også mikro men likevel føler jeg meg veldig lost på hva jeg kan tilby av middagsmat. Noen gode forslag?? Varm kylling og salat rett fra butikken i dag! En dag unnagjort, 6 igjen!! Gode forslag mottas med takk
Scheherazade Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Kokt fisk trukket i vann som har vært kokt i vannkoker/mikro og deretter helt i en gryte? Servert med salat og bakte poteter bakt i mikro. (Funker fint å bake poteter i mikro, tar ca 8-10-12 minutter avhengig av størrelse). Wienerpølser og potetmos, kok vann i vannkoker/mikro, hell vann i en gryte til pølsene, tre dl vann i en annen gryte til potetmos. God idè med salat!
Bladlusa Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 (endret) Hmm, skal vi se... - Spekemat (evt med eggerøre fra micro'n) - Reker/skalldyr - Gazpacho (suppe uten koking) - Pastarett fra frysedisken, varmet i micro'n (funker greit) - Baguetter/ciabatta med tomat, salat, kjøttpålegg, ost, avocado, rå løk etc. etc. - Posesupper i micro'n burde gå an Det er det jeg kommer på i farta... Endret 26. juni 2007 av Bladlusa
Elbereth Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 -Karbonader eller fiskekarbonader varmet i mikro, servert med potetsalat og grønn salat. -Toast av grovt brød servert med salat. -Bakte poteter i mikro med baconterninger, rømme, mais, løk osv. -Rett i koppen suppe (anbefaler fiskesuppe) og brød
Frk Johansen Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2007 Skjønner nå at jeg ikke bruker mikroen som jeg kanskje burde. Den benyttes utelukkende til å tine brød når vi har glemt å ta opp. Takk for flere gode forslag! Bake poteter i mikroen ville jeg aldri ha prøvd uten å blitt tipset!
Gjest Kristin_ Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Mikro kan fint brukes til å f.eks. varme frosne grønnsaker,koke ris, og tilberede fisk, f.eks. laksefileter for å nevne noe Jeg er helt forelsket i min mikrobølgeovn, den sparer mye tid og gjør at jeg kan lage maten min veldig sunt også. Jeg ser at enkelte anbefaler posesuppe i mikroen. Dette har jeg ikke spesielt gode erfaringer med selv (bare prøvd en gang riktignok) fordi man ikke har samme anledning til å røre i suppen i kokeprosessen. Min ble i hvertfall ikke noe god.
Irie Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Jeg hadde benyttet meg av muligheten til å grille , og så kan du tilberede tilbehør i microen.
Gjest nero Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Bake poteter i mikroen ville jeg aldri ha prøvd uten å blitt tipset! Du har heller ikke gått glipp av noe. Poteter i mikroen blir ikke bakte men kokte og vassne, æsj! nero
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 Ferskvarediskene i Meny og Ultra, der du spør om maten er frisk fra i dag og ikke fra i går... Kjøp fiskekaker, ris, lasagne og annet og varm i mikroen hjemme.
Drua Skrevet 30. juni 2007 #13 Skrevet 30. juni 2007 Posesuppe i micro'n går ikke bra, det prøvde jeg engang da ovnen min røyk midt under middagslagingen. Nei, Fjordland sier jeg bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå