Gjest Gjest_Tara_* Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Kan noen forklare meg fenomenet rutineparanoia? Jeg har lenge planlagt å slanke meg, men klarer det ikke fordi jeg er avhengig av gode rutiner ellers glipper det. Med 2 små barn og en stressende hverdag glipper det hele tiden og jeg klarer ikke å kutte ut usunn mat. Nu er jeg fortvilet for jeg klarer ikke å holde noen diett og dermed går jeg bare opp i vekt. Hvis noen kan forklare logikken bak dette så kan jeg kan kanskje få det snudd og nå mitt mål om å gå ned mine 4 kg. Er så fortvilet nu!
Frk Johansen Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hvis du er rutinefreak er du sikkert også glad i skjemaer. Lag deg et oppsett for hver dag, fyll inn på forhånd hva du skal spise, det krever litt planlegging men ikke så mye. Så krysser du ut for hvert gjennomført måltid ihht skjemaet. Lag deg gjerne smilefjes også for en hel dag gjennomført som planlagt. Etter endt uke bør du ha minst fem smilefjes av de syv. Og husk å legge til litt ekstra kos i helgen, trenger ikke være godteri/usunn mat men legg litt vekt på noe "ekstra" dipping av grønnsaker, en god fruksalat med evt litt is etc. Lykke til!
Gjest Kristin_ Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Rutinefreaks har det ofte veldig "morsomt" på slankekur. Du kan bruke en dag (søndag f.eks) til å lage masse sunn mat i porsjoner som du kan fryse ned. De er gode å ha når det er knapt med tid eller lyst til å lage mat. Planlegg ukesmenyer, sett opp handlelister, handle bare en gang i uken (alt dette sparer masse tid). Mye mat kan lages på forhånd når f.eks unger sover. I tillegg er det like viktig å få beveget seg!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 I tillegg er det like viktig å få beveget seg! Hadde jeg vært TS hadde jeg begynt akkurat der, og ikke tatt det så nøye med kosten i starten, norsk kosthold er ikke så verst sunt uansett. Det folk flest synder med er å røre seg alfor lite. Tren tre ganger i uka, er ikke så nøye hva det er, bare det blir fast rutine.. Dog, å bare gå tur i bedagelig tempo er for for lite, såfremt man er iform til noe mer. Lange turer i skog og mark, og mye oppoverbakker er bra. Jogging er enda bedre.. Strenge regler på hvor mange kalorier man kan ta inn, samt hvor mange kalorier man forbrenner, skritt-tellere osv er bare oppskrift på sprekk. Få inn rutinen ! La resten komme etterhvert..
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 ^Kosthold teller mer enn trening, så man må for all del ikke glemme kostholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå