Gjest Gjest_John_* Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hei. jeg er en mann/pappa med kone og små barn. Vi er midt i 30-åra. Min kone er ganske ofte ute på byen med venninner og kollegaer, mens jeg er hjemme med barna. Jeg føler ikke noe særlig for å gå ut på byen, men har noen hobbyer som jeg dyrker alene og sammen med andre (bl.a fisking, restaurering av gamle biler). En sjelden gang i blant har vi barnevakt. Da vil jeg gjerne ha litt voksentid sammen med henne, bare oss to. Dele en flaske vin, kunne ha sex uten å kaste et blikk mot døren for å sjekke at det ikke er noen unger som er våkne osv. Hun vil imidlertid at vi skal gå ut sammen med andre. Hun mener det uansett ikke er så spennende å sitte tosammen, men jeg mener vi i alle fall kan prøve å få til litt flørt og spenning sammen. Vi har gått ut noen ganger og vært enige om at vi ganske tidlig skal avslutte og dra hjem sammen, men hun drar det uansett ut slik at vi kommer seint hjem, slitne og trøtte. Det som plager meg mest er antydningen om at jeg er asosial fordi jeg vil vi skal være tosammen de få gangene vi har barnevakt, og hennes totalt manglende interesse for å være sammen med meg. Så jeg lurer på hvordan andre har det i forhold til dette? Greier dere å skape litt spenning og gnist tosammen, eller er det bare jeg som fantaserer om at det er mulig?
Gjest Miss Guided Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg syns vel det er et naturlig ønske å kunne være alene sammen med den man er glad i av og til. Å ha en helg sammen, eller bare en kveld sammen hvor man kan nyte et helt måltid uten å bli forstyrret, å nyte et glass vin eller flere uten å tenke på at man må være i form til å ta seg av ungene når de våkner. Å kunne ha sex akkurat når det passer og hvor det måtte passe, og en deilig morgenstund sammen uten forstyrrelser. Det er en intens tid småbarnstiden så det gjelder å få så mye ut av alenetiden som mulig, sammen. Det er vanskelig hvis dere har forskjellig behov på det området. Hvis hun er ute med venninner av og til, og du er ute på fisketur av og til så får dere dekket alenetid hvor dere kan prioritere hobbyer og vennetid. Men de fleste har vel også behov for kun å ha alenetid med kjæresten for å pleie forholdet i tillegg. Jeg tror dere får prate litt sammen om hva slags forventninger dere har til alenetid og om dere legger det samme i begrepet. Jeg ville ha blitt betenkt hvis mannen min ikke ønsket å være alene sammen med meg mer.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Dere kan ta en tur ut for å spise eller ta noen øl for så å tusle hjem igjen. Ikke for sent da Så kan dere fortsette kosen hjemme.
Gjest Cienna Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Hmm....jeg er iallefall innstil på at minst en gang i måneden når jeg og min kjære får barn, så må vi ha en datenight....der ungene er borte og vi bare kan pleie hverandre...enten ved å sitte hjemme bare vi to eller ta en tur ut på restaurant, drikke litt vin og bygge opp stemingen til vi kommer hjem.... Det er så mange som glemmer at det er viktig å pleie forholdet og kjærligheten....lat ting bli rutine og før en vet ordet av det så er en nesten to fremmede som løper forbi hverandre i inngangsdøren.... Tror du skal sette deg ned med kona di og ta en prat om dette...at det er helt greit at hun vil ut med venninne sine iblandt, men at dere to også trenger alenetid der dere bare kan kose og pleie hverandre...kanskje du skulle overrasket henne en dag? Skaffe en barnevakt uten at hun vet det? Sette på noe rolig musikk når hun kommer hjem fra jobb, sitte klar med olje på sengen og massere henne? Gi henne røde roser og konfekt, hjemmlaget middag? Vet jeg ikke hadde klart å la være å smile da:)
Frk Johansen Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Dette høres ikke noe særlig ut synes jeg, jeg ville heller ikke være noe særlig med min ex mann og siden det er ex sier det seg selv hvordan det endte. Jeg likte alltid å være sammen med andre, han ville være alene. Jeg trivdes ikke i hans selskap og følte vel at han så meg for lite for den jeg virkelig var. Imidlertid kunne jeg gjerne tenkt at jeg ville likt følgende: Han ordnet barnevakt uten min viten, sendte meg en tekstmelding om oppmøtested eller hentet meg utenfor jobben med en bukett blomster og tok meg med på restuarant/pickik ett eller annet med bare dere to. Jeg vet ikke hvordan deres utekvelder er, men om hun føler du er kjedelig så må du overbevise henne om at du er vel værdt å bruke noen timer på - også alene!! Ønsker deg lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå