Pearl Skrevet 13. mars 2003 #1 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Nå nærmer det seg vår og sommer, og da er det på tide å få ordnet opp utvendig. Ikke bare bed og planter skal ha stell, men huset også. Vi har en veldig fin lys off white farge på huset, men dere vet nok alle at det er skittsomt. Nå er huset så nytt, at noe hekk rundt for å skjerme har vi ennå ikke. Men da er det jo greit å få vasket hele huset, har noen erfaringer?? Hvilket middel er mest effektivt for å fjerne dritt, støv og sand?? Hvordan gjøre dere det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. mars 2003 #2 Del Skrevet 13. mars 2003 Vi har valgt å beise huset i en fage som møkka ikke synes så godt på vi da :D . Men vi skal baise et strøk nå i år. Planen er å bruke hageslangen til å få av det verste noen dager i forveien. Så beiser vi et nytt strøk. Vet ikke hvordan det er med maling da.. Om skitten forsvinner på en så lys farge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #3 Del Skrevet 13. mars 2003 Når vi rengjør huset bruker vi Kraftvask som du får kjøpt hos byggevarekjedene og hos fargehandlere :D Kraftvasken bruker vi i høyttrykksspyleren og dusjer hele huset med såpen, lar det virke litt og spyler av igjen med høyttrykksspyleren. (Viktig å ikke bruke høyttrykksspyleren for nerme veggen, da kan du risikere og flasse av malingen ) Vårt naturhvite hus blir rent og pent Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. mars 2003 #4 Del Skrevet 13. mars 2003 du bør vel egentlig ikke bruke høytrykksspyler på trehus... selv om ikke malingen flasser av, trenger det vann inn i veggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chil Skrevet 13. mars 2003 #5 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei! Jeg vil IKKE anbefale å bruke Kraftvask. Det er veldig bra når du skal fjerne skitt, ja! Men den skal kun brukes hvis du skal male huset etterpå, den gjør malingen matt og stygg! Malingen renner faktisk av når du bruker Kraftvask, hilsen én som har prøvd! Jeg vil heller anbefale å bruke vanlig grønnsåpe, det funker som jernet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. mars 2003 #6 Del Skrevet 13. mars 2003 Uansett hva du vasker med DEKK TIL VINDUENE DINE!!!!!!!!!!!!!!!! For det gjorde ikke vi og gjett om jeg angrer!!!!! Stygge renner nedover som jeg ikke får av..... Men Kraftvask er ok,men da bør du skylle huset med en gang, dere bør altså være to stykker,en som sprøyter og en som spyler av. Og IKKE høytrykkspyler på trehus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 14. mars 2003 #7 Del Skrevet 14. mars 2003 Kraftvask gjør malingen/beisen matt og stygg dersom du blander den ut for sterk. Men der jeg jobbet anbefalte vi den kun dersom man skulle male/beise etterpå... Dersom man ikke skulle male/beise anbefalte vi Husvask (fra Foma eller Pingo) i stede...det finnes nok andre merker også...disse matter ikke malingen...! ....og man kan bruke høytrykksvaskere på trehus dersom man bruker riktige munnstykker/børster som er spesiallaget for dette - men ikke bare de munnstykkene som følger med når man kjøper høytrykksvasker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 16. mars 2003 #8 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei Pearl Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontaktet de som selger maling, og spurt de om hvordan man fjerner støv og dritt fra husveggene. Hadde iallefall ikke brukt kraftvask, denne matter ned og egner seg nok mest når du skal male etterpå. Har aldri vasket huset vårt, men jeg har vasket en god del med høytrykkspyler så denne bør du være forsiktig med. Bruk en vanlig hageslange og bløtlegg med en såpe du får kjøpt hos farvehandelen, og spyl av etterpå. Lykke til med rengjøringen. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. mars 2003 #9 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg vet at vi har brukt Pingo Husvask og at det funket bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 17. mars 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 17. mars 2003 Tusen takk for alle svar, snille dere. Jeg skal ta med meg alle gode råd hjem til mannen og avtale ei helg som vi får sette igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå