Starkitten Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg ser det skal være politi auksjon i Bergen om to dager og jeg kunne tenkt å gå på det, men er litt usikker på hvordan det foregår. Noen som har vært med på det?
Pimbila Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Samboeren min har vært på flere. Tror det er sånn ca slik det foregår; først går man rundt og ser på hva som skal auksjoneres, og så begynner auksjonen etter en stund. Selve auksjonen foregår på vanlig måte med en slags auksjonarius (eller hva det nå heter...) Var det det du lurte på?
Starkitten Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2007 Ja, litt. hehe Jeg har jo lest i avisen at alt skal bli betalt kontant, så må vel ha med seg litt penger i tilfellet. Men takk for svar, jeg bare prøver å se for meg hvordan det foregår
Pimbila Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Ja, du må ha med penger. Du kan gjøre mange kupp på en slik auksjon. Men det finnes mye rart også. Bagger som er fylt opp med sokker, truser og hansker bl.a. Derfor er det bra man kan gå rundt å finne favoritt-gjenstander på forhånd.
Starkitten Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Tusen takk for svar Nå vet jeg litt mer hva det går i. Jeg så for meg at man satt på rad og rekke og så på auksjonarius holde tingene opp og that's it. Men er jo bra man kan gå rundt og se på det først. Nå må jeg bare finne ut hvor det er Det stod i avisen i dag at det skal være ved Gimle her i Bergen, men nå har jeg letet på nett, men nada. finner sikkert ut av det
Gjest StockDama Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 ....er de trusene og sokkene brukte? isåfall...æsj =DD
Nynaeve Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 vil bare råde deg til å gjøre deg opp en mening om hvor mye du vil by på hvert nr (hver ting har nr). Noen er totalt idioter og byr altfor mye ! (lurer på om jeg var en av dem....) Lykke til
Gjest Madeline Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 På slike auksjoner kan en gjøre skikkelige kupp. Jeg har vært på flere og har kjøpt 4 pent brukte sykler for fra 10 - 100,- (lønner seg å vente til det går mot slutten og det er få folk igjen) og et bra kamera til noen få hundrelapper (kostet 10000,- nytt). Du kjøper tingene slik de står og har ingen angrerett hvis du finner ut at du har kjøpt katta i sekken etterpå. Det er også kun kontant betaling (i hvertfall her jeg bor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå