Gå til innhold

Hvor lenge før skaffe kjole???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....

Jeg og Bananmannen snakket litt om å fremskynde bryllupet til august i år i stedet, og det blir da 5 mnd til....

Er det da "for sent" å finne noe godt utvalg av brudekjoler nå, eller????

Hvor lang tid i forveien fant dere deres kjole????

(Jeg skal leie/kjøpe i en salong)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i august og kjolen plukket jeg ut i februar. Da var noen kjoler allerede utleid, men heldigvis ikke så altfor mange. Det var altså 6 mnd før bryllup. Du kan sikkert finne kjoler som ikke er utleid, men utvalget blir kanskje noe begrenset. Hvis du skal kjøpe kjole er du kanskje litt sent ute, for det pleier ofte å være flere måneders leveringstid på disse kjolene.

Skrevet

OK, tusen takk for svar...

Vel, da haster det vel en del med å sette datoen også da (om vi skal fremskynde eller ikke)

VEl, vi får ta en rolig kveld sammen i helga, tenker jeg....

(Da vi bestemte oss for 14.08.04 brukte vi 3-4 timer for å finne "den riktige" datoen, så det blir igjen spennende)

(Skal jeg tippe, så tipper jeg det blir den datoen vi har satt til neste år, uten at noe blir gjort om, men den som venter får se!) :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg bestilte kjole i midten av april i fjor. Bryllupet sto i slutten av august. Bestillingstiden for dette merket var tre måneder, og det var i følge damen i butikken lang tid. Dessverre ble det noe krøll! (Mistenker butikken for aldri å ha bestilt kjolen fra fabrikk.) I alle fall måtte jeg ut å lete på nytt to uker før bryllupet, men hadde flaks og fant en kjole som var finere enn den jeg først bestilte.

Med andre ord tror jeg at du rekker det fint! Tror bare det kan være en fordel å se nå som nye modeller stadig er på vei inn i butikkene.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg bestilte kjolen min i november - da syntes jeg at jeg hadde goood tid - vi gifter oss i Mai. Det var tre månedres leveringstid på den - så da var det greit å være ute i god tid, mtp at jeg bestilte den uprøvd så hadde jeg fortsatt hatt tid til å finne en annen om det skulle ha blitt krise. Men så passet den helt perfekt da den kom i februar.

Gjest Anonymous
Skrevet

På de aller fleste kjoler er det ca 3 mnd levering. Så det går helt sikkert kjempefint. Jeg planla bryllupet mitt på 3 mnd og det ble et flott bryllup!!

Så lenge man får lokaler og kirke så ordner det seg! :D

Lykke til!

Allerede gift.

Skrevet

Det var tre måneders ventetid på alle kjolene jeg så på, så du rekker det fint om du begynner å se nå. Jeg bestilte da det var 4 måneder før, og det skulle ikke være noe problem sa de i butikken :D .

Skrevet

Hvis du ikke bruker masse tid på å bestemme deg og se på forskjellige kjoler rekker du det helt fint. Jeg skal gifte meg i juni og bestilte kjolen for en måned siden. I butikkene jeg var hos sa alle at de regnet 3 mnd bestillingstid.

Skrevet

Heisann!

Jeg skal gifte meg 28.juni, og kjøpte kjolen min 13.desember. På min kjole var det 4 måneders leveringstid, så den kommer om en måneds tid *yippi*

Hvis du skal kjøpe kjole, bør du kanskje forte deg litt. De som jobbet på brudesalongen der jeg kjøpte kjolen min, sa at de hadde hatt helt vanvittig masse bestillinger og hadde kjempemange kjoler å ordne til. For som regel så må kjolene legges opp eller syes inn el.l, og det gjør at prosessen med å få kjolen ferdig, ikke bare til landet, tar lengre tid!

Skal du leie har du "god" tid, men du bør nok ikke bruke så lang tid på å bestemme deg!

Og, ikke minst hvis dere skal bytte dato til august, er det jo mye annet som skal klaffe og være ledig, ikke sant.. Lokale, kirke, fotograf osv osv.. August er jo en travel bryllups-måned!

Lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.....

Jeg har da tydeligvis ikke "SÅ " dårlig tid som jeg trodde da, men det er vel bedre å være ute i god tid....

Kirke og lokale vet vi er ledige her i hele august, så det er ikke noe problem (fotograf vet vi ikke), med det er altså kjole som der "hovedpunktet" akurat nå...

Vel, først må vi se om datoen blir endret, før vi roper "krise"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...