L@dy Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Ja, sambo har fått en sjekk på 13 000 kr, og vil ha pengene på min konto, nå kommer han seg ikke i banken med det første og vi tenkte det kunne være enklest at jeg fikk ordnet med det og da sette pengene på min konto. Kan jeg få en bekreftelse fra han om dette, og ta med eventuell dokumentasjon på pengene (hvor de kommer fra)?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Ja, sambo har fått en sjekk på 13 000 kr, og vil ha pengene på min konto, nå kommer han seg ikke i banken med det første og vi tenkte det kunne være enklest at jeg fikk ordnet med det og da sette pengene på min konto. Kan jeg få en bekreftelse fra han om dette, og ta med eventuell dokumentasjon på pengene (hvor de kommer fra)? Så lenge du har fullmakt fra han hvor han kanskje skriver hvilket kontonummer han vil det skal settes inn på og hans legitimasjon så burde det vel gå greit.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Tviler på at du får gjort dette. Håper det ordner seg men kan ikke tenke meg at du har med en sjekk der pengen skal inn på din konto. Det motsatte går fint om du har en sjekk i ditt navn men skal sette inn pengene på en annen konto. Ta iallefall med samboeren din sitt pass. Jeg har arbeidet i bank før og ville ikke ha godtatt dette uten videre.
L@dy Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Tviler på at du får gjort dette. Håper det ordner seg men kan ikke tenke meg at du har med en sjekk der pengen skal inn på din konto. Det motsatte går fint om du har en sjekk i ditt navn men skal sette inn pengene på en annen konto. Ta iallefall med samboeren din sitt pass. Jeg har arbeidet i bank før og ville ikke ha godtatt dette uten videre. Ja, må jo ta kopi av passet, og han må signere på dette, og ha med en fullmakt. Litt rart igrunn om ikke det skal gå, når dette er noe han har signert på.
Ugla Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Tror ikke det er helt enkelt... Kommer ma an på hvor godt "banken" kjenner dere, tror jeg. Har dere nett-tilgang til disse kontoene? Da er vel det enkleste å sette pengene inn på hans konto, og så overfører han pengene til deg..? Noen er ganske nøye på dette. Jeg skulle ha penger fra noen, jeg oppga min mans konto (vår felles sparekonto, som står i min manns navn), men de ville ikke overføre disse pengene til den kontoen, for banken kunne ikke bekrefte at jeg disponerte denne kontoen (og det var altså JEG som hadde bett de overføre til denne kontoen..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå