mysan Skrevet 28. juni 2007 #121 Skrevet 28. juni 2007 Likevel hender det altså at tilberedeingen eller råvarene ikke holder mål. Har du aldri opplevd det i Norge eller i utlandet? Når kelnerne spør "hvordan smakte maten" (altså en bestilt rett av noe man liker) og maten likevel var tilberedt dårlig eller råvarene ikke var friske, så er det faktisk veldig akseptabelt å si i fra om det. Norske budeier forstår vel ikke slikt. Maken til småborgerlig folk her. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt budeie. Nei, jeg har aldri opplevd, verken i Norge eller andre steder, at det har vært noe galt med råvarene. Kanskje jeg har vært ekstremt heldig? Om man mener at grønnsakene er dårlig, poteten er rå inni, kjøttet er svidd, kokken har mistet saltkaret i sausen etc, så gjør man servitøren diskret oppmerksom på dette så fort man har oppdaget problemet, og ber om ny mat eller noe annet. Man venter ikke til vedkommende spør: hvordan smakte maten, for så å svare bedrevidersk at "mneeei.. ikke no' særlig du... " At råvarene ikke holder mål eller tilbredningen er dårlig er noe helt annet enn å sutre over at man ikek liker maten.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå