Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #1 Skrevet 13. mars 2003 har hatt endel ulike erfaringer med sminkeprodusenter, eks.synes jeg mascaraen til Lancome er gode, men solpudderet flaker seg. Og liker concealer/foundation produktene til YSL, men ikke mascarene(de er gode først, men blir kladdete). Noen som har noen flere eksempler på noe en produsent er god/dårlig på? Har en tendens til å ville kjøpe ting i samme merke, men vil heller kombinere de ulike merkenes beste produkter.
Gjest Lea Skrevet 13. mars 2003 #2 Skrevet 13. mars 2003 Har samme erfaring som deg! Jeg har ikke noe system på sminke og andre produkter, men bruker det jeg liker best. Stort sett holder jeg meg til rimelige merker, ettersom jeg bruker svært lite sminke. Har funnet en god Mascara fra L'oreal, men synes ikke make-upkremene er særlig gode, så da tyr jeg til Max Factor. Clinique har den rougen jeg liker best. Husker ikke navn på produktene jeg da og har ingen tips om gode produkter. Det som fungerer for meg, fungerer sikkert likke like bra for andre.
ivanka Skrevet 13. mars 2003 #3 Skrevet 13. mars 2003 jepp. tror ikke at det finnes ett merke som er best på alt. generelt er chanel det merket jeg oftest er fornøyd med, men ikke med mascara eller concealer. liker clinique øyeskygger, quickliner for eyes og moisture sheer lipstick, men ikke så mye annet. mascaraene er jeg allergisk mot, og clinique foundation er jeg overhodet ikke fornøyd med! lancome har jeg hatt så dårlige erfaringer med at det bare er et par produkter jeg har giddet å prøve. shiseido har fine lipglosser og concealerblyanter, men øyenskyggene liker jeg ikke fargene på. og så videre...
Junebug Skrevet 13. mars 2003 #4 Skrevet 13. mars 2003 Chanels øyeskygger er de aller beste, synes jeg. Guirlain og Dior har bra lebestifter.
Arwen Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 Kanebo har det desidert beste pudderet! Ellers er jeg fortsatt i "prøvefasen" med andre produkter. Blir aldri fornøyd..
Edie Skrevet 13. mars 2003 #6 Skrevet 13. mars 2003 Veldig fornøyd med YSL øyeskygger, men fikk Clinique her for en stund siden, og den likte jeg også godt. Andre produkter vet jeg ikke. Har enda ikke funnet en god mascara. Men bruker sminke forholdsvis sjelden, så der er ikke høyeste prioritet å finne ut av det.
hilli Skrevet 14. mars 2003 #7 Skrevet 14. mars 2003 Jeg liker ikke Lancôme marcaraer og Chanel sine øyneskygger så godt, fargene er veldig fine og de sitter godt, men konsistensen er litt for hard. Lancôme derimot har gode øyenskygger, det samme har Dior. Hittil er vel Helena Rubenstein den beste mascaraen jeg har prøvd. Jeg har veldig tørr og ømfintlig hud i kinnene så jeg kan ikke bruke pudderrouge, men i stedet bruker jeg flytende farge fra Benefit som heter Benetint. Av lebestifter så er det vel bare Chanel jeg ikke liker så godt, alt for mye parfyme.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2003 #8 Skrevet 14. mars 2003 i stedet bruker jeg flytende farge fra Benefit som heter Benetint. Får man kjøpt produkter fra Benefit i Norge? Og i tilfelle hvor?
Cilla Skrevet 14. mars 2003 #9 Skrevet 14. mars 2003 Er faktisk fornøyd med ALT Estee Lauder har, bortsett fra at det er litt dumt at øyenskyggene er i en og en krukke. Elsker leppestiftene deres! Og solpudderet. Har flere Chanels øyenskyggesett som jeg liker godt. Men likte ikke mascaraen til Chanel. Diors diorlight (foundation)er veldig god. Alle andre merker enn EL har jeg bare funnet ett-to produkt jeg liker, så vet hva jeg vil holde meg til. Men faller alltid for fristelse til å prøve noe annet :-?
hilli Skrevet 14. mars 2003 #10 Skrevet 14. mars 2003 Får man kjøpt produkter fra Benefit i Norge? Og i tilfelle hvor? Nei, desverre tror jeg ikke at man får kjøpt Benefit i Norge
Gjest Frøken Dings Skrevet 14. mars 2003 #11 Skrevet 14. mars 2003 Jeg er en sånn litt-av-hvert bruker. Foundation og pudder fra Dior. Har prøvd flere andre merker uten å bli fornøyd. Øyenskygge fra YSL og Clarins. Renseprodukter fra Biotherm. Dagkrem fra Bodyshop. (Jeg prøvde Biosource fra Biotherm, men kremen passet meg ikke i det hele tatt, selv om både renseskummet og ansiktsvannet er ypperlig.) Lipgloss fra Lancôme. Mascara fra Kanebo og YSL (Til hvert sitt bruk.) Shampo/Balsam fra KMS.
Petruska Skrevet 16. mars 2003 #12 Skrevet 16. mars 2003 Elsker Diors Plastic shine lipgloss. Den har passe dekkende farge, bruker den i stedet for leppestift. Den er visst populær, synes alltid de er utsolgt for den fargen jeg bruker. Kjøper derfor flere av gangen! Diors øyeskyggesett er også supre. fargen striper ikke i det hele tatt. Cliniques øyeskygger er også bra. Leppestiftene til Dior har en fantastisk konsistens og glans. Kjøper aldri andre merker av leppestift mer. Det meste jeg har er Dior eller Clinique. Lancome har de beste concealerne jeg har prøvd hittil. Det har vært mange jeg har vært misfornøyd med. Særlig nå som jeg begynner å få litt linjer rundt øynene. Dårlige concealere fremhever linjene helt sinnsykt. Clarins er vel noe av den dårligste concealeren jeg har prøvd. Når det gjelder hudpleie har jeg funnet mine favoritter blant Cliniques produkter. Brukte Biotherm før det men huden min ble ikke helt "fornøyd" før jeg hadde brukt Clinique en stund.
Petruska Skrevet 16. mars 2003 #13 Skrevet 16. mars 2003 Hei igjen! Glemte å si at den beste foundationen jeg har prøvd noensinne var fra Chanel! Natta!
Gjest Ethereal Skrevet 19. mars 2003 #15 Skrevet 19. mars 2003 Jeg må vel kalle meg sminkejunkie de luxe, og kjøper en god del i utlandet hvis jeg får tak i. De beste produktene for meg er: Hårprodukter: Sebastian (både shampoer og styling) Ansiktspleie: Decleor, Shiseido Vital-Perfection Renseskum (kjøper jeg i Tyskland), Shiseido Bio Performance Advanced Super Revitalizer N (den beste ansiktskremen noensinne mot tørr hud), dobbeltrensen til Kanebo, enzympeelingen til Origins (Never a Dull Moment) evt peelingpulveret til Kanebo....I could go on... Sminke: Bruker mye forskjellig; de beste mascaraene er generelt fra Helena Rubinstein. Foundation bruker jeg ikke. Den beste concealeren er den nye fra Kanebo, også til under øynene. Jeg foretrekker løst pudder, og liker veldig godt det løse fra Chanel, eller det fra Calvin Klein (finnes vel ikke i Norge?). Ellers har MAC en fantastisk pudderfoundation som heter Studiofix, og verdens beste lipglosser i alle mulige farger (sjekk ut: www.maccosmetics.no). De beste leppestiftene synes jeg er de fra Estee Lauder. Ja, og det beste solpudderet er også det til Calvin Klein, og fra Benefit det som heter Hoola. Hadde vi bare fått tak i flere av de gode merkene i Norge.... -M-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå