Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har prestert å svi kokte egg... Har prestert annet også, men begynner med det. Jeg lærte ingenting av det, men det var vel ikke meningen... Alle kan tabbe, men hva er det du husker best fra kjøkkenet som ble katastrofelignende..?
mysan Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Denne tabben var ikke min, men mannen sin. Han sovnet fra en kjele med krabber... det luktet i månedsvis, og ikke godt!
Tabris Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Jeg hadde poppet en stor gryte popcorn, og skulle helle salt over - men tok feil og sukret hele popcorn-gryten! Jeg hadde lite lyst til å kaste alt sammen, så jeg helte over masse salt i håp om at det kunne drukne sukkeret.
Gjest Pax Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Jeg hadde poppet en stor gryte popcorn, og skulle helle salt over - men tok feil og sukret hele popcorn-gryten! Jeg hadde lite lyst til å kaste alt sammen, så jeg helte over masse salt i håp om at det kunne drukne sukkeret. Sukker på popcorn er godt, det hender jeg tar en liten bolle med sukker ved siden av en stor bolle med salt.
venus* Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Denne er ikke min, men en kamerat sin som var lærling på et bakeri. Han skulle lage en gigadeig med 80 egg tror jeg. Han hadde kakket og rørt inn nesten alle når han kakket et dårlig egg i røren. Auch! De måtte kaste hele røren. Han følte seg dum Men tror han lærte at man ikke kakker egg i røren direkte..
Aurela Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Bakte kake med en olje som rett og slett ikke var nøytral eller regnet for baking.. Men slapp og spise den da, det var til kakelotteri=P Stakars mennesker som "vant" den kaka, og til en forsikring, nå ville jeg heller lagd en ny kake enn å selge noe sånt!!
Gjest Pax Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Men slapp og spise den da, det var til kakelotteri=P
salsera Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Jeg skulle lage eggedosis som barn, men husket ikke om det skulle være salt eller sukker i, men bestemte meg for salt. Store mengder salt.
Mirepoix Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 (endret) Mitt værste kjøkken minne må være den gangen pappa lagde mat=P hehe.. Gudene vet hva han hadde gjort, men det stinka i hele oppgangen vår (bor i leilighet). Han skulle tilbrede lammekjøtt, kommer ikke på om han hadde stekt, kokt eller hva han hadde gjort med det kjøttet... men har aldri lukta noe så vondt i hele mitt liv! Gikk konstant rundt med if-luktfjerner i to-tre uker etterpå+ lufting.. Men må nesten si at han var flink til å lage mat, de få andre gangene=p Ellers så har jeg vel gjort mye rart selv.. -Har ødelagt ovnen fordi jeg sølte pizzakrydder eller no på varmeelementene, og vips så var det en liten flamme der noen minutter senere=P -Fått skomvær fiskesuppe til å smake marshmallows (les. brent skomværfiskesuppe). - Lagd 60 boller uten gjær.. Da ble jeg sur da=P - Den gangen vi skulle lage sandkaker til jul, og fant ut at vi ikke hadde potetmel og jeg måtte gå helt til butikken for så å glemme å faktisk blande potetmelet i kakedeigen.=P Kommer sikkert på mer senere=P Endret 26. juni 2007 av Mirepoix
Mirabella76 Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Min verste tabbe på kjøkkenet, skal eg skriva om i morgon - for no er eg så trøtt at eg ser i kryss...
Gjest Vampyra Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Jeg lagde Arkanas Brownies og glemte egg..... Det ble en sort litt tykk guffe...
Tabris Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 For ganske mange år siden skulle ei venninne og meg lage pikekyss. Jeg aner ikke hva vi gjorde feil (må ha vært litt av hvert , men det ferdige resultatet så mer ut som gamle malingsflak som man kan skrape av hus...
Anglofil Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Altså, jeg har alltid likt å lage mat og slikt, så jeg synes det er litt flaut å fortelle om. Jeg skulle koke nudler, hadde tatt i nudler i kokende vann og alt sammen, og skulle sjekke noe på pc'en. Jeg klarte selvsagt å glemme hele kjelen med nudler, men 30 min senere så kom jeg på at jeg hadde en kjele med nudler kokende på komfyren. Gjett om jeg løp inn på kjøkkenet. I kjelen lå nudlene brent fast til kjelen og det lukta brent i hele huset. Gjett hvem som skrapet kjelen febrilsk før mamma og pappa kom hjem.(..) Heldigvis for meg så jobbet de sent og merket ingenting. Det er ikke noe jeg skryter av for å si det sånn.(..) Det er en god stund siden nå, jeg har lært og det har ikke skjedd igjen. Nå vokter jeg maten min med stor omhu. Mvh Yvonne Endret 27. juni 2007 av yvonne
Ninen Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 Skulle lage eggedosis med en venninne da jeg gikk på barneskolen. Siden det var tomt for egg i kjøleskapet, brukte vi smør, for det hadde jo omtrent samme farge Smørkrem er ikke like godt som eggedosis... Det tok faktisk flere år før jeg orket å spise smør igjen.
Aurela Skrevet 27. juni 2007 #16 Skrevet 27. juni 2007 Skulle lage eggedosis med en venninne da jeg gikk på barneskolen. Siden det var tomt for egg i kjøleskapet, brukte vi smør, for det hadde jo omtrent samme farge Smørkrem er ikke like godt som eggedosis... Det tok faktisk flere år før jeg orket å spise smør igjen.
Gjest Advena Skrevet 27. juni 2007 #17 Skrevet 27. juni 2007 Kasta micropopcorn i microen uten å ta av plastikken utpå pakken..
venus* Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Husker forresten at jeg skulle lage lasagne til mine kommende svigerforeldre for lenge siden. Hadde lest et eller annet sted at kanel er veldig godt i tomatsauser. Men må ha glemt mengden det var snakk om. Tok en raus teskje med kanel i sausen. Kanel-lasagne er neimen ikke godt
Solskinn Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 (endret) Husker forresten at jeg skulle lage lasagne til mine kommende svigerforeldre for lenge siden. Hadde lest et eller annet sted at kanel er veldig godt i tomatsauser. Men må ha glemt mengden det var snakk om. Tok en raus teskje med kanel i sausen. Kanel-lasagne er neimen ikke godt Hihi, et lite dryss med kanel er kjempegodt, men dette ble nok litt mye Nesten som da jeg tok pepper på grøten, lite heldig. Vi skulle nok byttet. Endret 27. juni 2007 av Gyngestol
venus* Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Hihi, et lite dryss med kanel er kjempegodt, men dette ble nok litt mye Nesten som da jeg tok pepper på grøten, lite heldig. Vi skulle nok byttet. Har ikke tord å prøve det siden... Også blir jeg påminnet om kanel-lasagnen hver eneste jul når vi spiser grøt hos svigers. Moro (måtte bare bruke denne smileyen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå