Gå til innhold

Bokoppbevaring  

49 stemmer

1. 1. Jeg har bøkene...

• i synlige hyller -i stua o.l.
      36
    • i mindre synlige hyller -på soverom/gjeserom o.l.
      10
    • i skjulte hyller -i kjeller/på loft
      1
    • i lukkede skap
      1
    • pakket ned i esker
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

En poll i all nysgjerrighet... :ler:

Jeg har fulle bokhyller i nesten alle rom, og kan ikke tenke meg å ikke ha bokhyller i stua -det er et nesten like viktig møbel som sofa og spisebord. Da en venninne flyttet sammen med mannen i sitt liv, viste det seg på bli et av de store stridsspørsmålene -hun ville ha hyller i stua, han mente bøker fint kunne oppbevares i kasser i boden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner alternativet "overalt". :sjenert:

Skrevet
Jeg savner alternativet "overalt". :sjenert:

:ler: Godt poeng -du får gå for "synlige hyller", det er jo ikke spesifisert at det må være BOKhyller. Enhver ledig flate kan brukes som hylle ;)

Gjest lillebøll
Skrevet

Skal vi se. Ti kasser hjemme hos stefaren min og de ti bøkene jeg har plass til står stablet i bokhyllen sammen med alt annen jeg egentlig ikke har plass til. Førti kvadrat leilighet er bare ikke nok til alle bøkene mine.

Skrevet

Jeg gikk for synlige hyller, men har også bøker i en hylle på soverommet og noen - de jeg skal gi bort - er pakket ned i esker.

Gjest -eline-
Skrevet

Akkurat nå står de, til min store fortvilelse, nedpakket i esker på et lager/på soverommet/på loftet, men så fort vi får fikset ferdig endel her hjemme så skal de inn i bokhyller i "spisestua" (dvs den delen av stua hvor spisebordet står ;)). I tillegg har vi endel Billy-hyller som skal stå på kontoret, antar at vi fyller de med alle fagbøkene vi har. Ikke alle som er like interessant å ha stående i stua.

Jeg kunne ikke bodd i et hjem uten bøker, synes det har vært ille nok å ikke ha de framme det siste året :ler:

Skrevet

Vi har bokhyller på gangen i 2 etasje, samt en på soverommet vårt. De bøkene vi har i stua er en malt furubokhylle, med bøker som er 100+ år gamle, samt oppslagsverk. Vil ikke ha bøker i stua, men nå er det mye luft i i den i stua, så det går til nød.

Skrevet

De ligger i en pappeske i kjelleren.

Skrevet

Det var flere valg som passet for meg her. Vi har så mange bøker at vi har dem både i stua, kjellerstua og diverse andre rom, så noen er godt synlige for hvem som helst og andre er mer skjult. Jeg elsker bøker og synes ikke de skal stues ned i esker, de skal være pent plassert i bokhyller.

Skrevet

For øyeblikket i synlige hyller i stua og i synlig hylle på gjesterommet og i gangen. Dessuten ligger det noe pakket ned i kasser på loftet, og tror jammen noen har sneket seg bort i utendørsboden også.

Gjest TaraTarantell
Skrevet

jeg har det litt overalt. men selve bokhylla er på stua.

Skrevet

Vel, altså, jeg bor jo hjemme hos mine foreldre, så det er naturlig for meg å ha de inne på mitt eget rom. Der har jeg en stor hylle som jeg har plassert noen av bøkene mine, ellers er mange stablet opp mot veggen og slikt. Skal snart få et slags skap hvor jeg skal plassere alle dvdene og bøkene mine. Tror det blir veldig bra. :hoppe: Mamma og pappa har bøkene sine plassert i to digre bokhyller i den ene gangen (vi har en liten gang og så en stor gang) og inne på soverommet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Men asså, hva med synlige bokhyller i ALLE rom? :klø:

Skrevet

I bokhylla, og de som jeg ikke hadde plass til der (hadde opprydning for en stund siden) ga jeg til naboene.

Skrevet

Har bøker, cd'er og dvd'er i åpne bokhyller i stuen. Men jeg ønsker meg glassdører på hyllene slik at de ikke støver helt ned..... :sjenert:

Skrevet

Jeg stemte synlige hyller, men det passer ikke helt. Jeg har bøkene mine der hvor jeg trenger dem, dvs. på kontoret (de fleste), noen på stua, kjøkkenet og soverommet. De fleste er jo ikke så synlige for besøk (da er vi helst på stua eller på kjøkkenet).

Skrevet (endret)

Absolutt overalt. Stående og liggende i hyller i alle rom, på bord, i kasser i boden, og til og med i garasjen.

I tillegg til i vesker, i bilen, på nattbordet og på kjøkkenbenken.

Sommerens prosjekt er å kjøpe nye hyller til stua, med god plass til å få ryddet opp, i tillegg til plass til flere innkjøp :)

Endret av Kira
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Har de i en hylle på soverommet

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Stemte mindre synlige hyller, men det er bare pga plassmangel. Den hylleplassen vi har på stua er opptatt av dvd-er, cd-er, glass ol. Vi har gipsvegger så det er dessverre vanskelig å henge opp hyller. :frustrert: Så reolen vi har på kontoret er stappfull, i tillegg til at det ligger en hel haug med bøker stødd på soverommet. Resten av alle bøkene mine er pakket ned i kasser i boden og hjemme hos faren min.

Når vi får stort hus kommer det nok til å bli bøker overalt, for jeg elsker også å ha bøker rundt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...