Gå til innhold

Hva hadde dere tenkt?

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hva hadde dere tenkt om det stod "Hjelp de pedofile" i en signatur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det, vil jeg tro. Jeg er jo egentlig enig - ingenting hadde vært bedre enn om de fikk hjelp, siden det kunne virke preventivt og man øke sjansen for å unngå eventuelle fremtidige overgrep.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var et interesant spørsmål.

Jeg hadde fått helt hetta.Ikke fordi jeg hadde tatt avstand fra denne personen men fordi jeg visste at her inne ville denne personen fått gjennomgå for alt hva h*n sa uansett.

Tenk dere denne personen hadde svart i en av trådene som omhandler barn.

Hjelp de pedofile

Skrevet

Jeg ville tenkt at personen var rimelig korttenkt, eventuelt useriøs. En slik signatur ville oppleves så provoserende at det antakelig ville ha motsatt effekt.

Dessuten kan setningen tolkes annerledes enn at de pedofile behøver hjelp...

Gjest lillebøll
Skrevet

Ja for all del, hjelp de pedofile. For de trenger virkelig hjelp.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finns hjelpesentere fo lesbiske og homofile.

Finns dette for pedofile, nekrofile o.l.?

De trenger jo hjelp til å håndtere sin legning de også, selvom det er forbudt å utfolde denne legningen

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg er jo egentlig enig - ingenting hadde vært bedre enn om de fikk hjelp, siden det kunne virke preventivt og man øke sjansen for å unngå eventuelle fremtidige overgrep.

Jeg tenker også at det er avgjørende at pedofile får hjelp. Syns likevel det virker noe merkelig å ha det i en signatur, fordi det er et såpass følsomt tema.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Folk er ikke akkurat nyanserte eller løsningsfokuserte når det er snakk om pedofile. Det man vanligvis hører er:

skjær av pikken

drep

bett ballene fast til tilhengerfestet og kjør

få de til å spise sine egne baller

flå av de skinnet

sett de i gapestokken

skyt de offentlig

torturer de med barberblad, snitt kuken i 10 strimler

...

Jeg tenker på de som i tenårene merker at det er noe rart med legningen deres. Hva kan de gjøre? Hvor kan de gå? Hva tør de å gjøre?

Skrevet

Folk i en moderne rettsstat liker å tenke at de er progressive i forhold til tanker om straff og rehabilitering.

Faktum er at de aller fleste innerst inne er ganske gammeltestamentlige - vi liker å tenke at øye for øye og tann for tann faktisk fungerer.

Det er interessant at det er slik..

Skrevet

Det første jeg tenkte på: hjelp til hva?

Gjest tomat Mina
Skrevet
Det første jeg tenkte på: hjelp til hva?

Den formuleringen kan misforstås, for hva skal dem ha hjelp til?

Hjelp til å håndtere legningen eller

hjelp til å skaffe småbarn til dem?

Trådstarter mente jo det første såklart.

JEg mener at de pedofile må få mer hjelp til å håndtere sin legning/sykdom og da mener jeg at de må ha hjelp før det er for sent og ikke bare etter at de har forgrepet seg.

Skrevet

Hjelp til hva er jo spørsmålet.

Ja, de pedofile trenger virkelig hjelp, for de er jo virkelig syke.

Men, å ha noe slikt i en signatur virker spesielt, hva vil man oppnå med det ?

Provosere ? For den er lett å tolke flere veier, den der...

Gjest Mysticgirl
Skrevet

De trenger virkelig hjelp til å håndtere legningen sin på riktig måte. Det er vel heller om de forgriper seg at man har lyst til å skjære av dem pikken.

Skrevet
Den formuleringen kan misforstås, for hva skal dem ha hjelp til?

Hjelp til å håndtere legningen eller

hjelp til å skaffe småbarn til dem?

Trådstarter mente jo det første såklart.

JEg mener at de pedofile må få mer hjelp til å håndtere sin legning/sykdom og da mener jeg at de må ha hjelp før det er for sent og ikke bare etter at de har forgrepet seg.

Jeg spurte fordi jeg ikke så at det var innlysende at denne personen mente dette. Men hvis det stemmer, så skjønner jeg ikke hvorfor hun reagerer. Vil ikke alle at pedofile skal få hjelp til å håndtere sin legning? Dette vil jo være med på å forebygge slik at færre barn misbrukes. En annen sak er jo om det hjelper. Det vet vi kanskje lite om.

Gjest Kaya83
Skrevet

Interessant at det første folk tenker på er å skjære av dem pikken.. Er det bare menn som er pedofile liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...