Gjest Gjest_kari_* Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 min kjæreste og jeg kjøpte i august i fjor leilighet. Nå har vi vurdert å flytte på oss , skal noe uventet bli til tre - og trenger noe større.. igjen .... men tenker vente med dette til det vil lønne seg økonomisk... Hatt en liten diskusjon på dette. Er det så at det etter et år er ok selge leiligheten sin? Tenker på for å unngå betale skatt på kjøpesum.. Noe sier en må vente ett år, andre sier to, så nå er jeg selv ganske så usikker...
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Dere må ha bodd i leiligheten selv i ett år før dere selger, ja, dersom dere skal slippe skatt.
Gjest Pax Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Hvis dere har obosleilighet må dere bo der i to år, ellers blir ansienniten nullstilt.
bella domina Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Du må ha eid leiligheten minst ett år, og ha bodd der i ett av de to siste årene for å unngå gevinstbeskatning. Det du skattes av er: Salgssum minus kjøpesum minus evt. investeringer minus meglerhonorarer Denne summen beskattes så med 28%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå