Gjest Gjest_*Heidi*_* Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Vi vurdere å kjøpe ett hus med utleie del og lurer på hvordan det er med denne utleie delen, den er i dag ikke søkt for godkjennelse for utleie og virker som at det er nødvendig. Men det er søsteren til mannen min som skal leie den, vil det da bli nødvendig å godkjenne den, at hun i stedet bare "bor" hos oss? og er det skattepliktig å leie ut?
Gjest Dallandra Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Så lenge du selv bebor minst 50% av boligen så er leieinntekt skattefritt. Mht godkjent utleiedel og ikke så er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer. Jeg vet at det er ganske vanlig å leie ut "ikke godkjente" leiligheter, da kan man bla slippe unna med mindre kommunale utgifter. Om noen henger seg opp i det vet jeg ikke. Du kan jo spørre megler, eller ringe kommunen og spørre. For å få godkjent egen utleiedel er det endel fysiske krav, bla til lyddemping.
Gjest bada Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 For å få godkjent egen utleiedel er det endel fysiske krav, bla til lyddemping. Og også en del viktige ting som nok lys, rømningsveier, brannsikkerhet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå