Gå til innhold

et lite tips ang. bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Giftet meg i helgen og vil bare gi dere alle et lite tips om bilder. Jeg har sett mange snakke om at de skal spørre gjestene om de kan sende bildene fra bryllupet til dere etterpå osv. Min far tok med seg en pc og en kortleser. Han fortalte under maten at alle som ville kunne legge inn bildene sine på hans pc i løpet av kvelden slik at vi kunne få de, og at de andre gjestene også kunne få en dvd etterhvert med de bildene de ønsker. det endte opp med at vi som kun var 25 personer har ca 1000 bilder liggende på pc fra bryllupet. Har sett over så vidt og det er så mange fantastiske bilder, av oss i alle settinger og av gjestene som koser seg. All ære til min far som tenkte på dette helt av seg selv, og overrasket oss med dette. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

artig ide! Skal ta med meg den videre i mitt bryllup! :-D

Og gratulerer så masse med giftemålet!! ;-D

Endret av lisse
Gjest Gjest
Skrevet

Det var smart. Jeg ser for meg at jeg tar med meg min bærbare pc, men ulike kamra har vel ulike program for å legge inn bilder og likeså med hvordan man kobler til? Er ikke helt inne på data verden jeg.

Skrevet
Det var smart. Jeg ser for meg at jeg tar med meg min bærbare pc, men ulike kamra har vel ulike program for å legge inn bilder og likeså med hvordan man kobler til? Er ikke helt inne på data verden jeg.

Problemet er som oftest at personene ikke har kabel med seg. Men så lenge man har en kortleser som passer til minnekortene, eller kabel, så vil minnekortet dukke opp som en egen harddisk på PC'en. Du trenger ikke programvare for å få det til å fungere.

Skrevet

Vi tenkte på dette på forhånd (har selvsagt kortleser som tar alle tenkelige kortformater) men det ble ikke gjort noe særlig utav da. Vi har fått utlevert noen minnekort dagen etter da, med beskjed om "ikke slett dem, jeg har ikke kopiert dem over selv enda) og det var jo flott. Håper å få til flere, men ettersom vi måtte reise så fort, så blir det ikke like lett.

Dessverre er de mange, mange hundre bildene tatt med vårt kamera stort sett ubrukelige, i alle fall så godt som ALLE de 3-400 fra kirken (en litt triggerhappy lillesøster fikk utdelt kamera) pg at vi dessverre ikke sjekket innstillingene nøye nok, den sto ikke på auto....)

Men bare med de 3-4 kameraene vi har bilder fra sålangt (inkl vårt eget, der de aller aller fleste bilene kom fra) har vi nok ca 1000 vi også, jeg håper vi etterhvert kanskje kommer opp mot 1500, forhåpentligvis har noen andre gode bilder fra kirka (bare så dumt at vi ikke har det, får vi er de eneste som har ekstern blitz og derfor mye bedre utgangspunkt i det dunkle lyset.... men med en megakort lukkertid (jepp, min kjære hadde lekt seg med noe, og ikke stilt tilbake) ble også være meeeeeeget mørke...)

Men ja, å få gjestene til å tømme kamera underveis er en god ide. Dersom man får det gjennomført. Vi droppa det, ettersom kvelden gikk så fort, og vips så var det blitt "fest". Jeg angrer litt på at vi ikke fikk gjort det likevel, men jeg tror vi skal få til en løsning når vi er tilbake fra bryllupsreise.

Skrevet
Problemet er som oftest at personene ikke har kabel med seg. Men så lenge man har en kortleser som passer til minnekortene, eller kabel, så vil minnekortet dukke opp som en egen harddisk på PC'en. Du trenger ikke programvare for å få det til å fungere.

Vet du hvor en kan finne rimelig kortleser som tar de fleste minnekortene?

Skrevet

Vil tippe på nett et sted, eller kanskje elkjøp?

Du kan sjekke:

www.komplett.no

www.netshop.no

www.psdata.no

www.elkjop.no

Skrevet
Vi tenkte på dette på forhånd (har selvsagt kortleser som tar alle tenkelige kortformater) men det ble ikke gjort noe særlig utav da. Vi har fått utlevert noen minnekort dagen etter da, med beskjed om "ikke slett dem, jeg har ikke kopiert dem over selv enda) og det var jo flott. Håper å få til flere, men ettersom vi måtte reise så fort, så blir det ikke like lett.

Dessverre er de mange, mange hundre bildene tatt med vårt kamera stort sett ubrukelige, i alle fall så godt som ALLE de 3-400 fra kirken (en litt triggerhappy lillesøster fikk utdelt kamera) pg at vi dessverre ikke sjekket innstillingene nøye nok, den sto ikke på auto....)

Men bare med de 3-4 kameraene vi har bilder fra sålangt (inkl vårt eget, der de aller aller fleste bilene kom fra) har vi nok ca 1000 vi også, jeg håper vi etterhvert kanskje kommer opp mot 1500, forhåpentligvis har noen andre gode bilder fra kirka (bare så dumt at vi ikke har det, får vi er de eneste som har ekstern blitz og derfor mye bedre utgangspunkt i det dunkle lyset.... men med en megakort lukkertid (jepp, min kjære hadde lekt seg med noe, og ikke stilt tilbake) ble også være meeeeeeget mørke...)

Men ja, å få gjestene til å tømme kamera underveis er en god ide. Dersom man får det gjennomført. Vi droppa det, ettersom kvelden gikk så fort, og vips så var det blitt "fest". Jeg angrer litt på at vi ikke fikk gjort det likevel, men jeg tror vi skal få til en løsning når vi er tilbake fra bryllupsreise.

Var Kjempeglad for at pappa tenkte på det, for jeg hadde aldri i verden tenkt så langt... det virket som alle syntes dette var vedlig greit, og har fått flere spørsmål om bilder allerede( dvs flere som vil ha) har allerede delt ut noen dvd til de andre foreldrene.... Det var faktisk ikke så vanskelig å få det til og bildene gikk hele kvelden på pc, så det ble en del kommentarer av typen å det vil jeg ha, og en del latter, blant annet av min mann og min bror der jeg gav de brudebuketten, de ser ut som et meget lykkelig nygift par... he he... kan helt klart anbefale alle å gjøre det, men det krever selvsagt at det en noen som tar med seg det mna trenger og tar seg av det når gjestene ønsker å øverføre bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...