Gjest Noia Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Kan man på en måte blir for lite pyntet til at man skal i bryllup? Jeg tenker,jeg skal i bryllup og jeg er ikke så veldig selskapskjoleaktig av meg. jeg skaffa meg en enkel kjole på popin som en venn av meg syntes var mer en sommerkjole enn noe man har på seg i bryllup. Jeg derimot er veldig enkel i klesveien..synes den kjolen er litt romantisk selv om den kanskje er litt sånn "vanlig".. Den er knekort og har stropper. er hvit med masse grå/grønne blomstermønster på. Blir det for vanlig?
Kykkelikokos Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Kommer litt an på hvilken type bryllup du skal i. Stod det noe om antrekk i innbydelsen? Vet du hva andre kommer til å gå med? Er det et sommerbryllup så synes jeg det høres supert ut. Men hvis andre kommer i gallakjoler, ville jeg kanskje kommet til å føle meg litt ubekvem hvis jeg selv ikke var så pyntet som de andre.
Heidi26 Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Kommer selvfølgelig an på hva slags type bryllup du skal i. Men jeg personlig ville nok ikke valgt en slik kjole i et bryllup.... men som sagt; det kommer an på hvem/hva/hvor du skal. Det går jo an å høre litt med brudeparet .. kanskje de kan gi deg en pekepinn på kleskoden?
Gjest Noia Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Nei altså..de har ikke sagt noenting som helst om antrekket. Det er liksom ikke et tema kan man si. Jeg aner ikke hva de andre skal ha på seg. Ingen av min familie er noe spesielt galla-inspirert av oss og har heller ikke inntrykket av den andre familiesida er det heller. Og ja,det er et sommerbryllup.
Kykkelikokos Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Med sommerbryllup mener jeg et som er tidlig på dagen, og gjerne ute.
Gjest 3llie Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Kan du ikke bare høre med brudeparet om hva kleskoden er da? I vårt bryllup er kleskoden mørk dress/smoking og jeg hadde nok syntes det var rart om noen kom i flotte selskapskjoler mens andre kom i hverdagsantrekk.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 jeg hadde nok syntes det var rart om noen kom i flotte selskapskjoler mens andre kom i hverdagsantrekk. Men hva som er hverdagsantrekk er jo så individuelt for tiden. Er absolutt ikke vanlig at jeg går med kjole,gullsko og sjal..Er forøvrig ikke vanlig til noen av de jeg kjenner som skal i bryllupet. Skal spørre om de har noen formeninger om klærne.
øyenstikker Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Jeg ville ikke reagert på den kjolen. Syns kjole, guillsko og sjal hørtes helt topp ut jeg Men jeg tenker heller ikke så mye på hva gjestene har på seg, mener kjole er flott, og da spiller det ikke noen rolle for meg hvilken kjole det er. Blir dyrt å dra i bryllup hvis en skal kjøpe gallakjole til hver gang
Majabeth Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Det lureste man kan gjøre dersom man er usikker: Hør med brudeparet!!! (Eller kanskje aller helst med bruden) Etter en periode her inne på KG lærer man seg enkelte ting, og det ene er at man ikke burde spørre om slike ting her inne, for man sitter der like "klok " etterpå. Så spør bruden, du
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Dersom kjolen er i bomullsstoff -> Neinei, med mindre det er formiddagsmottakelse.
lisse Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Da jeg var i bryllup for litt siden kom jeg i grå/beige silkekjole med lette beige sandaler og sjal med fint oppsatt hår. jeg var redd det skulle bli for lyst antrekk i forhold til bruden, men jeg spurte henne på forhånd og hun sa det var helt fint om jeg kom slik. Det viktigste er at folk føler seg konfertable og at det ikke overstases slik at bruden faller i skyggen. Men skal jo egentlig ikke kle seg i hvitt eller rødt har jeg hørt, men det kommer ann på hva bruden synes selv. Tror man skal ta på seg noe man ville ha hatt på seg generelt når man vil pynte seg litt, lett frisk sommerkjole med enkelt tilbehør, noe som ikke roper "her er jeg" men som faller litt inn i mengden og som ser pent og pyntelig ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Dersom kjolen er i bomullsstoff -> Neinei, med mindre det er formiddagsmottakelse. Hva er så galt med bomullstoff?Fordi det er billig eller?
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 Hva er så galt med bomullstoff?Fordi det er billig eller? Hverdagskjole.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Hvilken type stoff bør en kjole man skal bruke i ett bryllup bestå av?
*Mina* Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Det var flere i vårt bryllup spm kom i sommerkjole, og de var vel så flotte som de som kom i "gallakjoler". Gå med det du føler deg vel i, for du skal ha det bra du også. Derfor er det like greit å ikke snakke med så mange om dette, for mange har ulike meninger om akkurat dette. Jeg spør ikke hva jeg kan gå i, mens tiller i det jeg selv føler meg vel i. Heldigvis har ikke vi familie og venner som krever "gallakjoler", for det hadde ikke jeg stilt i. Den type kjole passer meg ikke, og jeg kjøper ikke en kjole som bare skal brukes en gang. Og som jeg til og med ikke trives i.
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Det er forskjell på gallakjole fra kjolebutikk og bomullskjole fra Vero Moda, Popin etc., da. Og det finnes mellomting. Selv har jeg ingen dyre såkalte gallakjoler, men jeg har én enkel fotsid kjole, samt et par enkle kjoler i noe a la gallakjolestoff til litt nedpå leggen. Bomullskjolene mine har helt andre funksjoner enn å være klesplagg i bryllup.
*Mina* Skrevet 25. juni 2007 #17 Skrevet 25. juni 2007 Det er forskjell på gallakjole fra kjolebutikk og bomullskjole fra Vero Moda, Popin etc., da. Og det finnes mellomting. Selv har jeg ingen dyre såkalte gallakjoler, men jeg har én enkel fotsid kjole, samt et par enkle kjoler i noe a la gallakjolestoff til litt nedpå leggen. Bomullskjolene mine har helt andre funksjoner enn å være klesplagg i bryllup. At du velger å ha det slik er helt greit, men det er ikke greit å forvente det samme fra andre. Jeg bruker ikke kjole til hverdags, og derfor har jeg ingen såkalt hverdagskjole. Så for meg vil en kjole være et selskapsantrekk, nettopp fordi jeg aldri bruker det ellers.
Rosalie Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 At du velger å ha det slik er helt greit, men det er ikke greit å forvente det samme fra andre. Jeg bruker ikke kjole til hverdags, og derfor har jeg ingen såkalt hverdagskjole. Så for meg vil en kjole være et selskapsantrekk, nettopp fordi jeg aldri bruker det ellers. Og det er derfor man har kutyme på hva man går med i slike anledninger. Nettopp for å slippe bomullskjole fra HM bryllup. Selv om du syns det er fint, bryter det dresskoden til et bryllup med mindre dresskoden er satt til "hagefest".
*Mina* Skrevet 25. juni 2007 #19 Skrevet 25. juni 2007 Og det er derfor man har kutyme på hva man går med i slike anledninger. Nettopp for å slippe bomullskjole fra HM bryllup. Selv om du syns det er fint, bryter det dresskoden til et bryllup med mindre dresskoden er satt til "hagefest". Hvem har sagt hva man får og ikke får lov å gå med på slike anledninger? Det er fåtallet som har dresskode, og de er glad for å ha gjestene sine der i bomullkjole eller i "gallakjole". En uskreven regel får ikke styre mitt valg av klær, og heldigvis tenker mange andre slik også. Ingen av de bryllupene vi har vært i, har hatt hagefest, men en skikkelig bryllupsmiddag. Men flere av gjestene kom i bomullkjole, og de var kjempe fine.
Daria Skrevet 25. juni 2007 #20 Skrevet 25. juni 2007 Jeg bruker ikke kjole til hverdags, og derfor har jeg ingen såkalt hverdagskjole. Så for meg vil en kjole være et selskapsantrekk, nettopp fordi jeg aldri bruker det ellers. At du ikke går med kjole til hverdags, betyr ikke at alle kjoler på deg blir selskapsantrekk. Mange kjoler er upassende i bryllup. Ellers så lurer jeg litt på dette med "Gå i det du føler deg vel i" -gjelder det for alle sammenhenger det da -jobbintervjuer, gallamiddager, forretningsmøter? Greit nok at vi ikke er så stive på alle etikette-regler som man var før, men en del situasjoner stiller faktisk visse krav til påkledning, uavhengig av hva man "føler seg vel i". Er det virkelig så forferdelig å måtte pynte seg litt ekstra en gang i blandt? har nesten lyst til å dra den gamle mamma-klisjeen: "Du kan ikke alltid gjøre det du har mest lyst til, av og til gjør man ting fordi man må". Den burde da gjelde for voksne også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå