turbogirl Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er sint og fustrert nå,men skal prøve å få dette fram på en saklig måte Jeg har bodd sammen med min samboer i fire år nå. Vi bruker av og til å ta oss en fest. Ikke hver gang fester vi sammen,men i går gjorde vi det. Jeg dro hjem og la meg kl tre, han ville feste vidre noe som var helt greit for meg selvfølgelig.... våknet i åttetiden,da var han enda ikke kommet hjem. Ble bekymret så jeg ringte på han,ikke noe svar. Ringte så på han igjen kl tolv på dagen,da tok han tlf og sa at han var ute å spiste pizza med sine kompiser og beklaget det hele(hørte tydelig at han var beruset) Før jeg dro hjem i går kjøpte han en bukett med roser på bensinstasjonen og fortelte han elsket meg. Det samme sa han kl tolv i dag. så ringte han på meg kl 16.00 å lurte på om jeg hadde sett jakken hannes hjemme.det hadde jeg ikke,men sa på en snill måte at jeg ønsket at han kunne stoppe å drikke å komme hjem,han skulle jo på jobb i morgen. Jada han var på tur sa han. Nå sitter jeg her kl hall ni har verken hørt eller sett fra han,ringte på han i stad og lurte på om det ikke vart så skulle komme hjem, da var tonen en helt anerledes,han var sint mente alt skulle gå på mine premisser osv,skilte meg skikkelig ut,uten at jeg verken har vært sint eller noe. Dette er andre gangen han gjør dette på et halvår. Jeg skjønner ikke hvorfor,blir sittene og grubble om han virkelig respekterer meg så lite. Jeg vet at han har løyet til meg i dag,personene han sa han for sammen med kom på besøk tidligere i dag,dem hadde ikke sett han i det hele tatt i dag, da han ringte siste gangen lurte jeg på hvem han for med og da ville han ikke si det,gikk en liten stund så kom han fram med et anent kompisnavn. Han er skikkelig ustabil når han drikker,med et er jeg drømmedama også er jeg et utskudd... Nå drikker vi ikke så ofte,mn synes ikke det er noe artig å skal ut på fest sammen med venner når jeg vet hvordan han blir. har prøvd å snakkest med han å alt han slenger i trynet på meg da er at vi er ikke gift,nei vi er ikke det men det betyr vel ikke at vi ikke skal respektere hverandre Er skikkelig lei meg nå å har faktisk leket med tanken på å flytte fra han,men synes det blir litt synd når vi har det så fint når vi er edru. Mye forskjellige signaler her. Får ikke til å ta dette opp med han for da blir han sint å dytter meg vekk og forsvinner ut i garasjen ol Noen som har noen råd til meg??
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 La han komme hjem til tomt hus. Hvis du har en venninne eller noe du kan sove hos så ville jeg gjort det. Han har løyet for deg og skjelt deg ut når du har tatt han i løgn. Det er ikke oppførsel du bør finne deg i. Om du skal flytte fra han for godt er umulig å svare på, men en tenkepause for deg tror jeg er sunt. Han kan jo få lov å tenke over hvor du er og hvor lenge du blir borte en stund, og se hvor villig han er til å forstå at denne helgens oppførsel er totalt uakseptabel.
turbogirl Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Takk for raskt svar,ja det var kansje ikke så dum ide... ikke sikkert det skader å prøve :smile:
kamela Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Kan han ta seg noen øl el.l. en kveld og la det blir med det, eller er det full fest i flere dager når det først drikkes? Mye sier meg at du dessverre er sammen med en som har alkoholproblemer, da tror jeg du bør snakke med fagfolk.
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Jeg var seriøs da, skrev bare ordet feil. Hvorfor er det så useriøst at han kanskje burde komme seg til en psykolog eller noe når han drikker så mye? Du skriver: "når han drikker". Da vil vel det tyde på at du opplever dette ganske ofte? Så, hvorfor ikke ta skikkelig affære å stille han litt opp mot veggen? du har en drukkenbolt til mann og bare godtar at han drikker seg drita i voksen alder (hvor gamle er dere?), og sitter og lurer på om han kanskje ikke har respekt for deg. Vel, gjett hva... han kan umulig ha det når han holder på sånn. Endret 25. juni 2007 av Scorpina
Gjest lillebøll Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Mye teite useriøse svar her. Men jeg hadde gjort som blondina her oppe sa, latt han komme hjem til tomt hus. Hadde skrudd av telefonen og. Når jeg hadde fått tenkt noen dager, og forhåpentligvis han og, hadde jeg dratt hjem for en skikkelig prat. Hadde han da gått ut i garasjen hadde vi vært ferdig. Voksne folk forventer man voksen oppførsel av.
Gjest beekeeper Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Jeg var sammen med en som var veldig snill til vanlig og vi hadde det kjempefint, men når vi var på fest så kunne han være en idiot og en drittsekk. (dette var ikke hver gang, men ofte nok.) Alltid kom det løfter som "jeg skal aldri drikke igjen" og "jeg mente det ikke," men når det skjer mange ganger så blir det nok til slutt. Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men for all del ikke la han holde på sånn til det uendelige.. Gjør det klart at du ikke aksepterer oppførselen der.
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 (endret) det er vel åpenbart at han snusker, men burde hun ikke ta tak i drikkinga også? Endret 25. juni 2007 av Scorpina
turbogirl Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Jeg vet hvor han har vært så han har ikke vært utro,kan da leke dektektiv så det er da ikke noe problem,har aldri mistenkt han for å være utro å han har heller ikke vert det... Å grunnen til at jeg har snoket rundt dette er for å avbekrefte deres påstander, man må nemligen ikke være utro hver gang man gjør en feil. Å nei han har ikke noe problem med drikkingen, han kan godt ta en øl og la det bli med det eller et glss in til ost og kjeks. Hvis dere leser hva jeg skriver så har han skjeiet ut to ganger slik. gjorde som blondie65 sa Bøllefrøet Men slo ikke av tlf har hatt den på i dag,lå over til en venninne i natt,kom hjem i tretiden på dagen i dag,da klipte han plen,jeg laget KUN middag til meg selv for å demonstre litt, da sa han at han dro på jobb, jeg gadd ikke svare han,i dag har jeg hatt en skikkelig jente dag,med shopping,3t og litt besøk på ettermiddagen. Han har ringt flere ganger da jegikke har tatt den,men kun har lagt på til han,han bør være så tøff at han snakker med meg ansikt til ansikt... Endret 25. juni 2007 av Scorpina
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Jeg vet hvor han har vært så han har ikke vært utro,kan da leke dektektiv så det er da ikke noe problem,har aldri mistenkt han for å være utro å han har heller ikke vert det... Å grunnen til at jeg har snoket rundt dette er for å avbekrefte deres påstander, man må nemligen ikke være utro hver gang man gjør en feil. Å nei han har ikke noe problem med drikkingen, han kan godt ta en øl og la det bli med det eller et glss in til ost og kjeks. Hvis dere leser hva jeg skriver så har han skjeiet ut to ganger slik. gjorde som blondie65 sa Bøllefrøet Men slo ikke av tlf har hatt den på i dag,lå over til en venninne i natt,kom hjem i tretiden på dagen i dag,da klipte han plen,jeg laget KUN middag til meg selv for å demonstre litt, da sa han at han dro på jobb, jeg gadd ikke svare han,i dag har jeg hatt en skikkelig jente dag,med shopping,3t og litt besøk på ettermiddagen. Han har ringt flere ganger da jegikke har tatt den,men kun har lagt på til han,han bør være så tøff at han snakker med meg ansikt til ansikt... Unnskyld at jeg sier det.. Men nå er du i gang med å modifisere deg/forsvare ham.. Det er jo del av prosessen det og, men håper du våkner litt opp. Det at du tror du er så hard og tøff nå, er noe han gjennomskuer lett tenker jeg. Det skal nok litt mer til enn at du lager middag bare til deg selv for at han skal skjønne det.. Han tenker sikkert ala; jaja, la henne furte litt så går det over snart Endret 25. juni 2007 av Scorpina
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Jeg vet hvor han har vært så han har ikke vært utro,kan da leke dektektiv så det er da ikke noe problem,har aldri mistenkt han for å være utro å han har heller ikke vert det... Å grunnen til at jeg har snoket rundt dette er for å avbekrefte deres påstander, man må nemligen ikke være utro hver gang man gjør en feil. Å nei han har ikke noe problem med drikkingen, han kan godt ta en øl og la det bli med det eller et glss in til ost og kjeks. Hvis dere leser hva jeg skriver så har han skjeiet ut to ganger slik. gjorde som blondie65 sa Bøllefrøet Men slo ikke av tlf har hatt den på i dag,lå over til en venninne i natt,kom hjem i tretiden på dagen i dag,da klipte han plen,jeg laget KUN middag til meg selv for å demonstre litt, da sa han at han dro på jobb, jeg gadd ikke svare han,i dag har jeg hatt en skikkelig jente dag,med shopping,3t og litt besøk på ettermiddagen. Han har ringt flere ganger da jegikke har tatt den,men kun har lagt på til han,han bør være så tøff at han snakker med meg ansikt til ansikt... men siden han tydeligvis ødelegger forholdet med alkoholforbruket (oppfører seg som han gjør) sitt er det vel da ikke teit å fåreslå en psykolog for han da? Hvor gamle er dere egentlig? 18 år og russ til neste år? Du virker litt umoden. Skjønner ikke helt hvordan du kan kalle svarene våre useriøse når faktisk flere prøver å hjelpe deg. Greit, du vet sikkert best om han er utro eller ikke, men våkn opp a! vil du ha en slik ekkel fæl drukkenbolt til kjæreste?? I såfall, hvorfor? Endret 25. juni 2007 av Scorpina
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Var sammen med en sånn en da jeg var ung. Han dro på fest og kom ikke hjem før laangt ut på dagen og mange ganger kvelden! Det føltes ut som han ikke hadde dårlig samvittighet engang! Kun når jeg stilte ultimatium endret han oppførsel. Gråt og ba om unnskyldning, helt til neste fylla!!! Jeg hadde barn med han og men til slutt så fikk jeg nok!Tok ungene og flyttet!! Du må vise han at du mener det om du drar til ei venninne. Du må stå på ditt og ikke virk svak ovenfor han, for da gjennomskuer han deg! Oppfører han seg ikke annerledes eller kommer i samme bane igjen med drikkinga, så hadde jeg revurdert hele forholdet, for det går jo ikke ann å holde på slik! Håper det ordner seg for deg
Scorpina Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Tråden ryddet. Scorpina (mod) Endret 26. juni 2007 av Scorpina
Lille meg :) Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 For å være helt ærlig syntes jeg ikke du gjør det rette i denne situasjonen, turbogirl. Istedenfor å leke stilleleken og vente på at han unnskylder seg eller hva du nå håper på syntes jeg du skal ta det direkte opp med han. Det er umulig for han å vite hva du mener om saken om du ikke prøver å sette ord på det og forklare det for han. Om han da har en holdning som tyder på at han ikke bryr seg; da kan det være akuelt å reise bort til ei venninne eller lignende et par dager slik at dere begge får litt tenkepause i forholdet.
MsRP Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 (endret) Jeg syntes i utgangspunktet det var en god ide å la ham komme hjem til tomt hus, men det hørtes jo ikke akkurat ut som om det hadde noen særlig effekt... Er nok best å snakke om det, ja. Så kan du vurdere saken utifra om han tar ansvar eller ei. Løfter om forandring er en ting, å holde dem er en annen. Endret 26. juni 2007 av MsRP
turbogirl Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 26. juni 2007 vi er begge 24 år og ikke 18 år og russ... og jeg ser ikke hva du ser i seriøse svar om at han er homo osv og det første svaret ditt Snasen. Og hvem er vel du til å dømme hvem som er umoden eller ikke. takk til dere andre for fine svar.
Gjest Nicola Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Men nå er du i gang med å modifisere deg/forsvare ham.. Det la jeg også merke til. Men grunnen til at hun gjør det er kanskje fordi hun var sint og frustrert da det skjedde, men at det har gått over litt nå... Det han gjorde virker ikke så ille lenger nå når det er litt på avstand. Sånn har ihvertfall jeg hatt det av og til. Da er det viktig å prøve å tenke nøye tilbake på ting som har skjedd før. Hvor mye skal man godta av berusa, fjollete samboere? Dere bør snakke sammen, få han til å forstå din situasjon. Hvordan hadde han reagert hvis det hadde vært omvendt?
Gjest Nicola Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Det la jeg også merke til. Men grunnen til at hun gjør det er kanskje fordi hun var sint og frustrert da det skjedde, men at det har gått over litt nå... Det han gjorde virker ikke så ille lenger nå når det er litt på avstand. En annen ting er jo at man ikke nevner småting til å begynne med, for det er ikke så viktig i første innlegg... Som at han fint kan drikke et par glass vin til ost og kjeks, og stoppe der. Så det trenger ikke ha noe med beskyttelse eller modifisering å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå