Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Etter en stund begynner nesten alle klærne mine å lukte rart under armene, det lukter ikke vanlig svette, men en rar, sterk lukt som er vanskelig å beskrive. Tror grunnen til at det er akkurat under armene det lukter, er at lukten framkalles når stoffet kommer i kontakt med fuktighet. Dette skjer mest med fargede klær, og aller verst er svarte klær. Har ikke hatt dette problemet med hvite gensere. Ser ingen sammenheng mellom hvilke stoff dette skjer med. Nye klær holder seg luktfrie en stund, men etter omtrent 5 vask er de nærmest ubrukelige. Noen andre som har opplevd dette, og vet hva jeg kan gjøre med det?
Lola83 Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Etter en stund begynner nesten alle klærne mine å lukte rart under armene, det lukter ikke vanlig svette, men en rar, sterk lukt som er vanskelig å beskrive. Tror grunnen til at det er akkurat under armene det lukter, er at lukten framkalles når stoffet kommer i kontakt med fuktighet. Dette skjer mest med fargede klær, og aller verst er svarte klær. Har ikke hatt dette problemet med hvite gensere. Ser ingen sammenheng mellom hvilke stoff dette skjer med. Nye klær holder seg luktfrie en stund, men etter omtrent 5 vask er de nærmest ubrukelige. Noen andre som har opplevd dette, og vet hva jeg kan gjøre med det? Da har du vasket de for mye og de er gamle og må kastes..
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde det problemet da jeg bodde i utlandet og hadde en dårlig vaskemaskin. Det var utrolig deilig å komme hjem å vaske alle klærne i vaskemaskin hjemme med vaskemiddel jeg visste fungerte normalt! Jeg ville altså tro det er vaskemaskinen din som er problemet, hva med å prøve å vaske klærne dine hos noen andre en gang?
Chic' Wilma Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Da har du vasket de for mye og de er gamle og må kastes.. Ja, for når du har vasket noe 5 ganger er de jo alt for gamle Det var en tråd om noe lignende for litt siden og dette er et vanlig problem med enkelte stoffer uten at jeg i farta husker hvilke, men syntetiske plagg eg veromoda gensere, noen t-skjorter ol er utsatt om jeg ikke husker feil. Har noen t-skjorter spesielt jeg ikke får lukta ut av, lukter sur svette og noen ganger nesten kattepiss (. Det ble nevnt eddik som botemiddel i den gamle tråden
Ce'Nedra Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde dette problemet da jeg brukte deodoranten Sterilan. Spørs om du gjør det, men i så fall anbefaler jeg deg å bytte deo.
Gjest ts Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Jeg hadde det problemet da jeg bodde i utlandet og hadde en dårlig vaskemaskin. Det var utrolig deilig å komme hjem å vaske alle klærne i vaskemaskin hjemme med vaskemiddel jeg visste fungerte normalt! Jeg ville altså tro det er vaskemaskinen din som er problemet, hva med å prøve å vaske klærne dine hos noen andre en gang? Jeg har faktisk akkurat flyttet til en leilighet med ny vaskemaskin, så jeg får kjøpe noen nye klær og se om problemet ikke uteblir. Hadde vært kjekt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Jeg hadde dette problemet da jeg brukte deodoranten Sterilan. Spørs om du gjør det, men i så fall anbefaler jeg deg å bytte deo. Har hatt dette problemet lenge, og brukt mange ulike deodoranter i den perioden, så det er nok ikke det som er problemet.
Gjest ts Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Ja, for når du har vasket noe 5 ganger er de jo alt for gamle Det var en tråd om noe lignende for litt siden og dette er et vanlig problem med enkelte stoffer uten at jeg i farta husker hvilke, men syntetiske plagg eg veromoda gensere, noen t-skjorter ol er utsatt om jeg ikke husker feil. Har noen t-skjorter spesielt jeg ikke får lukta ut av, lukter sur svette og noen ganger nesten kattepiss (. Det ble nevnt eddik som botemiddel i den gamle tråden Takk for tips, det skal prøves
Chic' Wilma Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Litt mer energisk i dag )) så jeg fant tråden for deg. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=271967 Den var ikke så langt og informativ som jeg husket - men kanskje den hjelper litt ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå