Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal leke husmor og kokke i sommer, da vi har invitert hele familien til et feriested i Danmark, det blir lange dager på standa, og jeg tenker da på maten vi skal ha med.

Noen som har forslag til praktisk mat å ha med på stranda?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blanca
Skrevet

Små pizza'er. Du kan lage de ferdig kvelden før, sette de i kjøleskap på en plate og steke de på morgenen.

Rundstykker med fyll eller ost på toppen.

Oppskjært frukt (melon, papaya, mango).

En mettende salat med f.eks stekt sopp, squash, aubergine. Bland inn kikerter, krydderurter, tomat og agurk.

Husk kjølebag :).

Gjest vimse
Skrevet

Brød som metter ordentlig og holder en stund synes jeg er fint, og gjerne med pålegg jeg ikke bruker til hverdags.

Skrevet (endret)

Jeg pleier å ha med et helt brød, kremost, tomat og pepper + kniv ( ;) ) samt vannmelon og en liten pakke potetgull eller noen salt kjeks for å få opp saltnivået :)

Da jeg var liten dro vi alltid på stranda med to 2liters bokser med is, fylt opp med brødskiver med kokt egg i den ene boksen, og salami i den andre. Nå spiser jeg ikke kjøtt lenger, så salami utgår, men det er også ganske salt og bra på stranda for de som vil. Egg på stranda er en klassiker i mine øyne, men ingenting slår store, røde, søte jordbær :)

For meg er det et poeng at det går så raskt som mulig ut døra, derfor jeg gjerne synes det er greit å ha med hele rukkelet på stranda nå. Og så blir det ikke matpakke-smak heller :)

Edit: Brød med kremost, tomat og pepper er også kjempegodt som dobbeldekker på grillen, dersom det plutselig blir impulsgrilling og man er et stykke unna butikker ;)

Endret av Rainbow Brite
Skrevet

Takk for gode tips, tar gjerne i mot flere!

Skrevet

Wraps - med salat (og risrester hvis du har) diverse kjøttpålegg og ost eller røkelaks, salat og smøreost.

Salat med brød ved siden av (da må du ha med papp-tallerker/skåler)

Brød med middagsrester; Karbonader, oppskjærte pølser, fiskebiter, fiskepudding - nydelig niste som metter

Pai, omelett, smurte bagetter

Pitabrød m diverse fyll - uendelig mange muligheter, men det kommer an på hvor mye du orker å lage i stand.

Skrevet

Ta med en stor paraply eller parasoll. Det blåser noe jævlig på strendene i Danmark, og det er kjipt med sand i maten. Been there, done that.

Tja, dette hadde ikke direkte med matlaging å gjøre, men likevel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...