majva Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Da er jeg endelig ferdig utdannet lærer, og har vært så heldig å få meg fast stilling på en liten videregående skole. Selvsagt gleder jeg meg veldig til å gå ut i arbeidslivet til høsten, men jeg må innrømme at det er med skrekkblandet fryd Er det noen lærere her på KG som vil dele sine erfaringer om de første dagene i jobben som lærer, både før og etter en har startet undervisningen? Spesielt spent er jeg på hvordan planleggingsdagene før skolestart fungerer og hvordan det blir å ta i mot nye elever den første skoledagen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Da er jeg endelig ferdig utdannet lærer, og har vært så heldig å få meg fast stilling på en liten videregående skole. Selvsagt gleder jeg meg veldig til å gå ut i arbeidslivet til høsten, men jeg må innrømme at det er med skrekkblandet fryd Er det noen lærere her på KG som vil dele sine erfaringer om de første dagene i jobben som lærer, både før og etter en har startet undervisningen? Spesielt spent er jeg på hvordan planleggingsdagene før skolestart fungerer og hvordan det blir å ta i mot nye elever den første skoledagen. Gratulerer! Hva slags fag du skal undervise i? Jeg ville anbefalt å funnet den gyldne mellomvei mellom å være grei og disiplin. Førsteinntrykket er viktig for at elevene skal respektere deg.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Nå snakker jeg kun av min egen erfaring, mine første dager som lærer var FORVIRRENDE!!! Det var riktignok på en stor barneskole, 500 elever. MEN, ta det med ro, det blir bedre og bedre etter hvert, man må jo få tid til å bli kjent på en ny plass og med nye elever!!! Lykke øykke til!! Klem!
majva Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Gratulerer! Hva slags fag du skal undervise i? Jeg ville anbefalt å funnet den gyldne mellomvei mellom å være grei og disiplin. Førsteinntrykket er viktig for at elevene skal respektere deg. Takk for svar! Jeg skal undervise i mediekommunikasjon og engelsk Gleder meg veldig, men er som sagt litt spent på hva som venter meg. Er det noen som har erfaring med lærersamarbeid på vgs? Har fått inntrykk av at det er mye mer individuelt arbeid en på de lavere trinnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå