Gå til innhold

Ellipsemaskin og steppkasse

Anbefalte innlegg

Gjest lille meg!
Skrevet

Hei!

Er det noen der ute som har erfaringer med ellipsemaskin og/eller steppkasse..?

Hva er deres mening om disse treningsmetodene?

Er det en god måte å trene på?

Ser man resultatet etter 1mnd?

klemzer ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker best elipse. Jeg trener mest for kondisjon, og den blir bedre. Det er gode muligheter for avveksling, ikke så kjedelig som ergometersykkel, og også mulig å trene mer overkroppen med.

Men det kommer jo an på hvor lenge/ofte du trener. ;)

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg har ellipsemaskin hjemme- samt at jeg bruker det på treningssenteret.

Jeg synes det er kjempeeffektivt! Får brukt hele kroppen når jeg trener- samtidig som jeg ikke belaster mine håndballskadde knær for mye! Kjører ganske hard mottstand og hastighet og svetter som en gris.

Resultatene både synes og merkes fort! I tillegg til at jeg samtidig trener vekter for å bli sterkere har vekten blitt redusert med ca 10 kg siden tidlig i vår!!

For hver uke orker jeg enda raskere- enda hardere!!!

Steppkasse kan jeg (pga knærne) knappest se på!!!

Skrevet

Jeg har trente mye step og stortrives med det. Lett å få tak i nye programmer, om man ikke gidder et helt program taffer man litt avgårde etter egenvalgt musikk, lett å variere intensiteten og ikke minst: tar liten plass når den ikke er i bruk.

For meg med skranglete knær og lealause hofter er steptrenign alfa og omega for å være gangbar!

Men skal du kjøpe en stepkasse, kjøp en stor en. Ser det er endel "småkasser" til salgs til hjemmebruk, de er ikke egnet for annet enn "frøkentrening".. Usabile og altfor smale, ender nok fort med vriklede ankler og det som verre er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...