-hild Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Lillemor holder på å vokse ut av Acta Graco cosmic xtp setet sitt, og vi må kjøpe nytt sete til henne. Var å titta litt i går, men uten å ta noe valg i farten. Er det noen som kan anbefale et greit sete fra 15kg og oppover? Hun har passert 3 år og sitter framovervendt.
Elle Melle Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hvis hun sitter fremovervendt, bør hun visstnok bruke beltestol og ikke 5-punktssele. HTS BeSafe 1-2-3 X1 er bra: http://www.hts.no/norsk/default.htm Sjek under der det står produkter, får ikke lagt direktelink.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Lillemor holder på å vokse ut av Acta Graco cosmic xtp setet sitt, og vi må kjøpe nytt sete til henne. Var å titta litt i går, men uten å ta noe valg i farten. Er det noen som kan anbefale et greit sete fra 15kg og oppover? Hun har passert 3 år og sitter framovervendt. Dersom du har ISOFIX i bilen bør du kjøpe et sete som har dette. Når du skal over i den kg-klassen er de ikke dyrere enn vanlige seter. Vi kjøpte et fra Jane eller noe slikt og betalte ca 2000,- for det. Har ellers god erfaring med sete fra Recaro. De er dyre men bra.
Nasse Nøff Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Vi har Britax/Römer (samme produsent) Kid. Finnes også en variant som heter Kid Plus. Veldig fornøyd med denne, gir god sidestøtte for hodet når barnet sovner!
Juillet Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Akta Graco Rally Sport, er et bra sete som samtidig ikke tar så mye plass. Du kan sjekke katalogen på akta.se sine sider
-hild Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2007 Takk for svarene - nå har jeg lest tester, og vært i et par barneutstyrs forretninger og hørt hva de anbefaler.. Jeg vet ikke hva vi ender opp med enda, men jeg setter stor pris på å høre hva dere har god erfaring med altså, for en ting er selgere - noe annet er tester, men det skal fungere rent praktisk også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå