Gjest gotthard Skrevet 13. mars 2003 #1 Skrevet 13. mars 2003 usa sier nå at norge skuffer! "vi har hjulpet dere i hver krig dere har vært i , og dette er takken" ehhhhh,,,,,,lurer på hvem som har julpet hvem jeg? 2 verdens krig fikk vi hjelp av usa , men det er eneste krigen vi har vært i eller var jeg hoss tannlegen når vi lærte om flere kriger på skolen? usa truer , de avlytter tlf til andre lands ledere , de manupilerer og står på , likheten med tysklands styre i slutten av 1930 blir bare mere og mere lik. enten er dere med oss eller i mot oss og er dere i mot oss så tar vi dere... begynner og lure lit på hvem som er mest psyko jeg..iraks ledere eller usas ledere.... og stadig flere begynner og bli mot usa generelt , folk prayter om boikott av usa , til og med statsledere prater om det nå. vennskapet er varig svekket sier usa , forde vi ikke støtter usa. hvem trenger egentlig en slik venn?
Gjest sexysadie Skrevet 13. mars 2003 #2 Skrevet 13. mars 2003 Denne er beste jeg hørte fra statene var i en tale av Bush på CNN forleden: We vvil vinne fordi vi er det beste landet og de beste menneskene på jordens overflate... Syk fyr.
ivanka Skrevet 13. mars 2003 #3 Skrevet 13. mars 2003 og så er de veldig glad i å glemme at usa overhodet ikke involverte seg i ww2 før de selv ble angrepet (pearl harbour)...
Gjest gotthard Skrevet 13. mars 2003 #4 Skrevet 13. mars 2003 kjære ivanka,.. usa innvoldverte seg før det , men da kunn med og forsyne england med våpen. det startet dog seint i krigen og avtalen var slik at england leverte 2 stk flymotorer til usa og fikk en tilbake i et fly. england måtte betale dyrt og skyldte usa penger i mange år eter krigen.. usa har selv trent og støttet økonomisk de fleste av de som er anseth som farlige i verden i dag , vi kaller det ris til egen bak , usa liker ikke og prate om det men om de må si er det terorister som har lurt usa og byttet side. det som er skremmene med dette er at usa ikke klarer og se hva verden mener , de skal ha egene lover og gjøre som de vil , de kaller seg guds barn osv.... og som jeg skriver i et innleg her ang dobbelmoral , usa sier saddam skal tas siden han ikke hører på fn ,, israel er vel det landet i nyere tid som har brutt og forsat bryter fn resolusjoner og israel har som de fleste vet full støtte av usa... syk verden spørr du meg.. og alt dette er pga en som ikke en gang blei valgt av folket
ivanka Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 kjære ivanka,.. usa innvoldverte seg før det , men da kunn med og forsyne england med våpen. det startet dog seint i krigen og avtalen var slik at england leverte 2 stk flymotorer til usa og fikk en tilbake i et fly. england måtte betale dyrt og skyldte usa penger i mange år eter krigen.. DET er hva jeg kaller altruisme... lurer på om du kan ha glede av www.truthout.org ?
Gjest care Skrevet 13. mars 2003 #6 Skrevet 13. mars 2003 "Vi sviker dem"? Dette er et typsik følsomt uttrykk. Dette handler ikke om følelser men om rasjonell fornuft og etikk. Synes det er på tide at vi skiller mellom disse to begrepene... .....man kan ikke la seg styre av følelser i slike saker....
L Skrevet 13. mars 2003 #7 Skrevet 13. mars 2003 .....man kan ikke la seg styre av følelser i slike saker.... Når kan man egentlig det? Ellers synes jeg det er fint at en av debattantene nevner Bush' tale fra forleden, hvor han like greit proklamerte at amerikanerne er verdens beste folkeslag. Jeg synes Norges svar til den amerikanske ambassadøren, som i går klagde over manglende samarbeidsvilje, burde være: "Men vi er jo bare annenrangs mennesker. Vil dere ha hjelp av sånne som oss, da?". Personlig støtter jeg den franske linjen. Mvh L.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå