Gå til innhold

Bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er midt i en skilsmissekrise. Mannen har flyttet ut, og jeg bor i felles hus med barna våre. Nå er det sånn at situasjonen er ganske fastlåst, det er mye krangel skittkasting og tårer. Her om dagen mistet jeg besinnelsen og gjorde noe dumt- oppsøkte mannen og lagde et forferdelig bråk midt på natten. Skrik, rop og slossing. Han tilkalte politiet og alt, og jeg ble bortvist fra stedet. Da fikk jeg samtidig beskjed om at politiet rutinemessig sender inn brkymringsmeldinger i slike saker. Barna lå alene og sov i huset vårt.

Hva kommer til å skje? Hva kan jeg forvente meg? Hvordan påvirker dette situasjonen med tankt på barnefordeling? Er ganske fortvilet nå :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Du er nødt til å ta kontroll over deg selv og ikke gjøre flere slike stunts. Reduser kommunikasjonen til brev, mail og sms eller via advokat/tredjeperson hvis dere ikke kan snakke sammen kontrollert. Du er jo fullt klar over at ingenting godt kan komme ut av nattlige krangler og slosskamper likevel, og du gjør ham store tjenester ved å holde på slik.

Hva som kommer til å skje er vanskelig å gjette på, spesielt siden du ikke oppgir alder på barna. Er de for små til å være hjemme alene om natten, eller du har virket småsprø eller bekymringsfullt voldelig, kan barnevernet starte undersøkelser og din mann vil sikkert bruke det mot deg hvis han vil kreve hovedomsorg.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff..det der er så dumt å gjøre..Men, det vet du sikkert.

Akkurat hva som kommer til å skje vet jeg ikke. Men, om de ikke har noe lignende på eksen så har jo han fått et kort på hånden nå i en evt. fordelingssak.

Jeg syns du skal skaffe deg hjelp og heller rase mot fastlegen, psykologen e.l så du ikke gjør slike ting igjen.

Skrevet

De fleste foreldre at gjort noe dumt en gang. Det er ingen grunn for at barnevernet skal gjøre noen dramatiske tiltak om det var en engangshendelse. Men det er opp til deg å bevise at dette ikke er representativt for din måte å ivareta barnas behov for en trygg omsorgsperson.

Barnevernet tar nok kontakt med deg og følger kansje opp med noen hjemmebesøk, men om du legger deg flat og innser at du gjorde noe veldig dumt tror jeg ikke det behøver å få konsekvenser. Men det er litt avhengig av om "du har andre lik i skapet".

Også ex'ens beskrivelse av deg, ditt temperament og selvkontroll, vil kunne være med på å gi det helhetsinntrykket du ønsker å gi. Men dette forutsetter sansynligvis at du kan samarbeide med ex'en for barnas skyld.

Gjest Gjest
Skrevet

huff. det går sikkert bra. :klem:

man må jo nesten regne med at barnevernet ser at det som skjedde, var en engangsgreie, grunnet et samlivsbrudd.

så lenge du viser at det du gjorde var feil, og tar på deg ansvaret, går det sikkert bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...