Ancalime Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Har lsyt til å lage hundemat til min lille håpefulle hund. Har sett litt rundt og noen steder står det 1/4 animalsk og 3/ vegitabilsk, mens andre skriver at små hunder skal ha 1/2 animalsk og 1/2 vegetabilsk.. Noen med erfaring? Noen som har forslag til vegetabilske kilder? har hørt ris, pasta og gulerøtter også at man skal bruke lite potet.. Om noen har noen gode nettsider å vise til setter jeg pris på det
Gjest vimselot Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hundemat... de kan jo også være intoreante for visse matvarer. Oppskrift: Stek lever av okse Kjøtt flesk fisk, omega... (de var ulver og fikk det i seg via andre, byttedyr) egg litt brød oliven parmesan tomat salat Tilby grønnsaker, både kokte og rå. Og frukt. Potet må moses for det inneholder et stoff som bikkjer har problemer med å bryte ned.
rangi Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Jeg anbefaler ingen å lage sin egen hundemat med mindre de har satt seg godt og grundig inn i en hunds ernæringsbehov, og i tillegg har rådført seg med noen som virkelig vet hva de driver med. Kjøp et godt fullfor som er tilpasset det hunden din skal brukes til, så er du trygg på at den får i seg det den skal ha. Det er viktig at hundens diett er riktig tilpasset mht vitaminer, mineraler og næringsinnhold for å opprettholde en optimal og god mage/tarmfunksjon.
Ancalime Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2007 Tenkte å lage mat som et alternativ til vom. Har fått en hund på 4,5 år som ikke spiser tørrfôr.. Og mat må ha ha.. Har laget en liten posjon som jeg moser totalt og bladner i tørrfôret, men det er ikke mange kulene han vil ha.. Vi har hatt hunder før og har vært veldig fornøyd (både hundene og vi) med Eukanuba, men krabaten nekter..
Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Bruk mye innmat, nyrer, lever og hjerte. Men tilby tørrfòr også, en hund spiser det den trenger av næringstoffer og da er fullverdig tørrfòr et bra alternativ så hunden kan velge selv.
Gjest tzinnia Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 hei! Jeg vet ikke om det ligger noe ute på nett, men jeg vet at det finnes flere bøker med oppskrifter på mat til hund som man kan kjøpe. Blant annet selger de det på www.petshopgirls.no Boka; 229,- Dan Dye & Mark Beckloff - Three Dog Bakery Cookbook //T.
Gjest M. grande Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Har en Pomeranien som er 12,5 år. Den har få tenner,(2-3 stk), og får derfor bare myk mat. Til tider vil den ikke spise, selv om den får anbefalt hundemat. Nå får den kalkunpålegg, og foreløpig har det fallt i smak. Hva gjør vi? Den har og mistet nesten all sin pels, har bare noen pelsflekker tilbake, og pels på hodet. Den vil ikke få pelsen tilbake.Tilstanden kalles Alopecia X, og årsaken til at dette skjer er ukjent. Tenkte noen kanskje har ett godt råd om hva vi gjør i forhold til "spisevegringen"? Noen som har opplevd det samme med egen hund? Gode råd mottas med stor takk!
Gjest Marlo Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Tenkte å lage mat som et alternativ til vom. Har fått en hund på 4,5 år som ikke spiser tørrfôr.. Og mat må ha ha.. Har laget en liten posjon som jeg moser totalt og bladner i tørrfôret, men det er ikke mange kulene han vil ha.. Vi har hatt hunder før og har vært veldig fornøyd (både hundene og vi) med Eukanuba, men krabaten nekter.. Sett hunden på Norwegian Polar. Hunder elsker det, og ikke er det törrfôr.
Frey Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Har en Pomeranien som er 12,5 år. Den har få tenner,(2-3 stk), og får derfor bare myk mat. Til tider vil den ikke spise, selv om den får anbefalt hundemat. Nå får den kalkunpålegg, og foreløpig har det fallt i smak. Hva gjør vi? Den har og mistet nesten all sin pels, har bare noen pelsflekker tilbake, og pels på hodet. Den vil ikke få pelsen tilbake.Tilstanden kalles Alopecia X, og årsaken til at dette skjer er ukjent. Tenkte noen kanskje har ett godt råd om hva vi gjør i forhold til "spisevegringen"? Noen som har opplevd det samme med egen hund? Gode råd mottas med stor takk! Har du prøvd Vom & Hundemat? Det er et råfor som er fullkostfor (tilsatt vitaminer og mineraler). Jeg har enda ikke møtt en hund som ikke spiser dette. Kalkunpålegg inneholder mye salt og er ikke bra for hunden. Sjekk vomoghundemat.no for forhandlere.
FantasDick Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Jeg vil ikke anbefale noen uten svært god kunnskap om ernæring o.l å lage egen mat til hunden, særlig som eneste mat, men man kan jo selvsagt lage et måltid en gang i blant som litt ekstra kos til hunden. Jeg pleier å lage et ekstra godt måltid til hunden min, som han får en gang i blant. Da bruker jeg rå lever, kokt ris, diverse kokte grønnsaker, rå egg og en dasj rapsolje. Hunden elsker det!
MariK Skrevet 24. mai 2009 #11 Skrevet 24. mai 2009 Det er bøker om å lage egen hundemat her (engelske): Hundemat oppskrifter Ingen tvil om at dyrene våre setter pris på den ekstra innsatsen. Kan anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå