Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor blir denne hempen satt på? Noen som har bilder? ser det fint ut? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg litt fram til en plassering som passer deg. Jeg laget en slik hempe på en brudekjole for en venninne av meg. Det var allerede en på kjolen, men det så helt merkelig ut når hun hengte opp kjolen på hånden. Så vi laget en ny av satengbånd, prøvde litt fram og tilbake og nestet den fast der det så bra ut.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Prøvde kjoler fra Polen, og de fleste derfra hadde slike. Synes ikke det var så pent jeg da :sjenert: Men kjolen min har sånn holde-i-handa-hempe, og den synes jeg var helt grei :)

Skrevet
Hvor blir denne hempen satt på? Noen som har bilder? ser det fint ut? Erfaringer?

Mener du en slik hempe som de setter bak på kjolen slik at du skal slippe å holde slepet i det hele tatt, eller den hempen som du fester i fingeren/hånden? Jeg har hørt om noen som fikk en liten hempe sydd bak på kjolen like over rumpa, på en måte, og det så visstnok veldig bra ut, samtidig som hun slapp å bekymre seg om slepet hele tiden. Jeg tror nok jeg skal dra innom Brudesenteret der jeg kjøpte kjolen og spørre om de kan sy på noe slik at jeg kan feste slepet bak slik som hun gjorde. Kanskje du har et brudesenter i nærheten du også som du kan henvende deg til? De har sikker vært borti lignende problemstillinger før.

Skrevet

Jeg spurte i brudesalongen om det var mulig å få sydd på en slik hempe at man kan henge opp slepet bak. Men kjolestoffet var altfor tungt - det går visst bare på litt lettere stoffer. Det sier seg jo for så vidt selv... Men det er jo bare å spørre i systue/brudesalong.

Jeg har en sånn hempe som som man holder slepet oppe med på håndleddet. Den er festet 15 cm fra kanten av slepet, på undersiden. Ble ikke så veldig pent når jeg holder det opp - mye av undersiden på kjolen synes fordi slepet må vrenges litt for å få opp slepet..

Så jeg fikk hjelp til å lagt et ørlite snitt i sømmen bak i slepet - synes ikke i det hele tatt. Festet et satengbånd på undersiden av slepet, rett ved hullet i sømmen. Når jeg skal ha kjolen på håndleddet, trer jeg hempen igjennom det lille hullet, slik at jeg løfter opp kjolen uten å vrenge frem undersiden. Ble så mye finere.

:-D

Skrevet

Tenkte på sånn hempe sånn at man slipper å holde kjolen i det hele tatt...

Men slepet er litt tung, så nå lurer jeg på om det går i det hele tatt... Hempen til å holde i hånda er satt på sånn som Montana sin. Undersiden av slepet vises når jeg holder det opp. Tror jeg får gjøre sånn som hun har gjort. Høres mye penere ut...

Takk for hjelpen alle sammen! Blir forresten glad hvis noen har bilde å vise (tidligere bruder f.eks). Har sett noen på finn.no men nå finner jeg ingen igjen. Typisk... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale å sy på en hempe så man slipper å holde kjolen/slepet med hånden. Jeg hadde langt slep og det ble faktisk ganske slitsomt utover kvelden.

Skrevet

Jeg har også sett slike hemper som er sydd i på undersiden av slepet, og så er det et bittelite hull i kjolen (i sømmen midt bake) slik at man kan tre hempen igjennom og slipper å vrenge kjolen for å holde den opp. Hempen vises naturligvis ikke når man går opp kirkegulvet, fordi den da ikke er tredd igjennom hullet ennå. Veldig praktisk.

Selv valgte jeg en kjole uten slep i det hele tatt, det var enda mer praktisk! Kjoler med slep er veldig fine når slepet ligger utover, men jeg synes ærlig talt ikke de er så fine når bruden går og bærer på slepet (som gjerne blir mesteparten av kvelden), da er det finere med en kjole uten slep.

Skrevet

Jeg skal spørre i brudesalongen neste gang jeg er innom. For hvis jeg holder slepet i hånden så vil det likevel slepe i gulvet, det er så langt (eller jeg er for kort). Håper ikke stoffet er for tungt, da.

Skrevet

Branna, kjempefint hvis du gir meg en tilbakemelding:)

Skrevet

Jeg har en slik hempe man har rett over rumpa slik slepet henger av seg selv på kjolen når jeg skal danse, så bra ut også.

Skrevet
Jeg har en slik hempe man har rett over rumpa slik slepet henger av seg selv på kjolen når jeg skal danse, så bra ut også.

Jeg har prøvd en del slike kjoler, og det er veldig praktisk og ser veldig bra ut! :)

Men den jeg endte opp med (drømmekjolen!!), er altså for tung i stoffet til at det var mulig. Men det ble bra med satengbånd gjennom hullet i slepet.

Skrevet (endret)

Hun på denne videoen på YouTube har vel hengt opp slepet bak på en eller annen måte... Hadde i alle fall blitt vanskelig å danse sånn med slepet festet til en snor på håndleddet ;)

Ellers så finnes det et bilde på denne siden

Endret av ~Minni~
Gjest 3llie
Skrevet

Mitt stoff var alt for tungt fikk jeg beskjed om. Gruer meg til å måtte bære det når vi danser.. og ikke får vi øvet på det heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Mener å ha hørt at noen syr denne hempen i underskjørtet for at kjolestoffet er for tungt. Da blir det visst penest...

Skrevet
Branna, kjempefint hvis du gir meg en tilbakemelding:)

Det skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...