Gå til innhold

Hva mener Discovery channel her mon tro?

Lurvina

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica Mars
om dere ikke ser irionien så er dere enten blinde eller dumme.

og siden dere skriver her inne så er dere ikke blinde

Vi skjønner selvfølgelig at dette er ment å være morsomt, det er ikke det som er problemet. Poenget er at vi rett og slett ikke synes at denne "humoren" er morsom, å bygge opp under fordommer mot kvinner er noe de burde holde seg for gode til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vi skjønner selvfølgelig at dette er ment å være morsomt, det er ikke det som er problemet. Poenget er at vi rett og slett ikke synes at denne "humoren" er morsom, å bygge opp under fordommer mot kvinner er noe de burde holde seg for gode til.

om dere ikke kan le av dere selv synes jeg synd på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har også fått svar på mail fra de etter at jeg klaget, og i denne mailen var det mye av det samme som ble skrevet i den mailen Veroniva mars fikk bare at han innrømte at kanalen har menn i målgruppen sin.

Hej

Först och främst - tack för ditt brev om vår sommarkampanj. Vi uppskattar och tar alltid till oss feedback från våra tittare, det är en av de bästa sätten för oss att skapa en bättre TV-kanal. Discovery Channel är en kommersiell TV-kanal och vår huvudmålgrupp är män 25-39 år, där många av programmen har en ganska traditionellt manlig inriktning. Jag vill dock understryka att även om huvudmålgruppen är definierad på detta sätt är vårt övergripande mål självklart att alla, oavsett ålder och kön, ska titta på och uppskatta vår kanal. Därför känns det extra kul när du berättar att du tittar och gillar vår kanal.

Tanken med vår sommarkampanj är helt enkelt att på ett humoristiskt och överdrivet sätt visa hur det kan gå när män bara vill sitta inne och titta på TV. Vi ville väcka reaktioner och uppmärksamhet genom att spetsa till och överdriva kommunikationen och budskapet. Vi beklagar om du uppfattar kampanjen stötande, det var inte vår mening, vi gjorde kampanjen med en stor portion glimten i ögat. Slutligen vill jag återigen poängtera att vi värdesätter våra kvinnliga tittare lika mycket som de manliga, och hoppas innerligt att du kommer fortsätta titta på Discovery.

Bästa hälsningar

Skjønner hva de vil ha fram, men synes de fortjener å høre det når de bruker slike virkemidler, og framstille kvinner som direkte idioter. Men jeg tror på at klaging virker, for holder vi kjeft så fortsetter de, og andre, med denne type humor. Kommer til å klage senere hvis de fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustete. Før så eg masse på denne kanalen. Nå er det bare motordokumentarer, det synes jeg er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...