Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips for hva vi bør se, shoppe og hvor vi bør spise når vi i sommer skal avlegge Milano et besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Sjekk mitt reisebrev med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/italy_milan.htm . Hovedattraksjonen er nok Duomo'en som er an ganske imponerende katedral. Utsikten fra toppen av kirken er veldig bra. Ellers kan du se "Det siste måltid" men her må du huske å reservere plasser på forhånd. Utover det er vel også La Scala verdt et besøk hvis du kan få en omvisning.

Skrevet

Takk skal du ha! :) Skal sjekke ut reisebrevet ditt!

Gjest Gjest
Skrevet

Milano er en helt super by! Den kan ved første øyekast virke både stygg og kjedelig, men man skal ikke skue hunden på hårene :)

Maten er knallgod, utelivet utrolig og shoppingen enda bedre :-D

Vil komme med følgende tips:

- Severdigheter så er området rundt Duomo et must.

- Lunsj/et glass vin på en fortauskafe i kunstnerkvarteret Brera.

- En ettermiddag/kveld med aperitivo (spis så mye du vil og en gratis drink for en veldig billig penge) ved kanalen Naviglio Grande. Kan spesielt anbefale restaurantene Officina 12 (www.officina12.it) og Mas (www.mas-milano.it)

- Iskrem på isbaren Chocolate (www.chocolatmilano.it). De har det som må være verdens beste iskrem! :)

Når det gjelder shopping så er det bare lommeboken som sier stopp.

I området rundt Duomo finner man Galleria Vittorio Emanuele II med alle de kjente store designerene. For de med litt mer normalt shoppingbudsjett ligger det massvis av butikker i Corso Buenos Aires.

Corso Buenos Aires er en veldig sentral gate å bo i med massevis av shopping og hoteller. Sentralt og i gangavstand til feks Duomo, og det er metero stasjoner i gaten.

Reiseguiden "DK Eyewitness Milan & The Lakes" er god å ha.

Skrevet

Hvor lenge skal dere bli? Om dere har tid vil jeg også råde dere til å ta toget til Verona. Det tar litt tid, men er en ok dagstur likevel. Det er byen Romeo & Julie skal ha kommet fra i følge historien.

Det en veldig koselig by med et litt mer italiensk preg enn Milano. Vi tok en dagstur dit fra Milano.

Ellers vil jeg henge meg på tipsene til Gard. Det siste måltid er et must å få med seg. Vi ringte å bestillte en uke før vi dro, men skal dere dit i sommer er det nok lurt å bestille så snart som mulig.

Og for all del husk å spis mye is. Italia har fantastisk god is, jeg er litt bitter for at jeg ikke spiste mer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...