Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Til dere som har vært igjennom et samlivsbrudd..Hvor lang tid gikk det før dere involverte dere med en ny mann/dame igjen? Og hvordan gikk det Finnes det noen "regler" på hvor lenge man bør vente...da tenker jeg på i forhold til at man kanskje kan gå på en smell senere.
Gjest Pax Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Det finnes ingen regel for det, vent til du føler deg klar igjen. Forskjellig for meg, forskjellig for deg, vet du.
Gjest Mirina Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Det tok ikke mer enn et par måneder for meg, men det var overhodet ikke planlagt. Hadde egentlig tenkt å være singel en stund. Nå skal det sies at jeg mer eller mindre var ferdig med forholdet lenge før det faktisk ble slutt.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Det tok ikke mer enn et par måneder for meg, men det var overhodet ikke planlagt. Hadde egentlig tenkt å være singel en stund. Nå skal det sies at jeg mer eller mindre var ferdig med forholdet lenge før det faktisk ble slutt. Hvordan gikk det da? Var det et kortvarig forhold med masse tull eller et langvarig "ordentlig" forhold? Jeg har også vært ferdig med forholdet en stund, men er likevel litt redd for å ta sjansen på nytt..
Gjest Mirina Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Hvordan gikk det da? Var det et kortvarig forhold med masse tull eller et langvarig "ordentlig" forhold? Jeg har også vært ferdig med forholdet en stund, men er likevel litt redd for å ta sjansen på nytt.. Vel, nå er det ikke så lenge siden dette skjedde. Men jeg er fremdeles sammen med han jeg ble sammen med da. Og jeg har det veldig bra! Selv om jeg var veldig betenkt i starten er jeg glad jeg hoppet i det!
Gjest Jytte Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Hvis man har barn så bør man være litt forsiktig etter mine begreper. Selvom du er ferdig med faren/moren deres så er helt sikkert ikke de av samme oppfatning. Venninnen min traff en mann ikke lenge etter skilsmissen fra barnas far. Han møtte imidlertid ikke barna hennes før det var gått over ett år .. Hun traff ham de helgene hun ikke hadde barna .. jeg synes hun hadde en veldig fin måte å takle dette på .. og akkurat den måten jeg ville gjort det på selv om det var meg som var blitt skilt ..
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Hvis man har barn så bør man være litt forsiktig etter mine begreper. Selvom du er ferdig med faren/moren deres så er helt sikkert ikke de av samme oppfatning. Venninnen min traff en mann ikke lenge etter skilsmissen fra barnas far. Han møtte imidlertid ikke barna hennes før det var gått over ett år .. Hun traff ham de helgene hun ikke hadde barna .. jeg synes hun hadde en veldig fin måte å takle dette på .. og akkurat den måten jeg ville gjort det på selv om det var meg som var blitt skilt .. Det er akkurat slik jeg tenker å gjøre det også, jeg har under ingen omstendighet tenkt å introdusere en ny partner for sønnen min før det har gått lang tid og at jeg er sikker på at dette er noe jeg ønsker å satse på. I forhold til faren så går det nok greit, var jo tross alt han som ikke ville jobbe mer med forholdet.
Gjest Mirina Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Helt enig med Jytte. I mitt tilfelle var det ikke barn involvert.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Jeg var alene 14-15 måneder etter skilsmissen. Brukte først tid på sorgen (ble dumpet), og deretter tid på å bygge meg opp. Så nøt jeg singellivet, og hadde tenkt å gjøre det en god stund til. Men kjærligheten dukker visst opp innimellom Når det gjelder barn i dette så hadde jeg tenkt å vente lenge med å introdusere dem. Men det ble annerledes fordi jeg plutselig ikke hadde noe egentid siden faren dropper samvær. Men jeg er veldig sikker på at dette er et forhold som vil vare lenge, lenge.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 For meg tok det også 2 mnd fra samlivsbruddet til jeg traff han jeg er sammen med nå på nettet. Min eks hadde hatt forhold til en annen kvinne de siste 2 årene av ekteskapet uten at jeg visste det. Han var også voldelig. Så jeg følte meg veldig ferdig med det forholdet. Men min eks laget mye bråk. For meg var det heller ikke planlagt. Jeg traff han på en chat. Vi diskuterte midtøsten og jeg ble kjempeforelsket Det virket umulig å innlede et forhold på det tidspunktet, så vi tok det rolig. Vi traff hverandre 3 uker etterpå og hadde først sex 3 mnd etter. Alt føltes rett da det først skjedde. Vi er forrtsatt sammen nå 5 år etter og har det veldig bra sammen.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 Det er godt å lese svarene deres...at det er mulig å møte en man kan få det godt med etter å ha vært i et forhold som ikke funket.
rangi Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 Jeg var gjennom et tungt brudd for noen år siden, det var utroskap inn i bildet, dessverre. Etter det mista jeg helt troen på menn og kjærligheten, så jeg ensa ikke menn på iallefall et halvt år, også gikk det vel enda et halvt år før jeg begynte å tenke på at det kanskje fantes menn der ute som ikke var drittsekker.... Og, da begynte jeg virkelig å nyte min singeltilværelse til fulle Jeg bestemte meg for å være fri og singel leeenge, og skulle iallfall ikke ha noe kjæreste.. Men, så kom min elskede gående nedover en trapp, og jeg var solgt Nå har vi vært sammen i tre år og venter vårt første barn til høsten... Foressten så er det fem år siden det tunge bruddet.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #13 Skrevet 23. juni 2007 Deter utroskap inne i bildet her også og mye løgner og svik. Det er derfor jeg er litt skeptisk til å treffe nye. Men, han som jeg har truffet (eller som vil treffe meg) er en som jeg vet om fra før og har vært på endel fester med tidligere. Alle som kjenner han sier at han er en fin fyr og det er det inntrykket jeg har fått av han også..Men, er så redd for å få på en smell...samtidig så vil jeg ikke la han "slippe" unna. Tror også han er typen til å akseptere at ting må skje sakte osv..så kanskje det bare er å "hoppe" i det.. Jeg må jo ikke gifte meg med fyren heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå