Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Hei! Hva gjør du i hverdagen for å holde huden fin og se ok ut? Og hvilke produkter bruker du? Er du fornøyd eller jakter du på produkter som kan gi deg bedre resultater? Hver morgen vasker jeg ansiktet med Pre-cleanse. Deretter Ultra calming cleanser. Bruker Daily micro exfoliant hver dag. Til slutt Skin smoothing cream. Alt er fra Dermalogica og fungerer fantastisk for min hud! Av sminke bruker jeg en svært lett foundation, men dropper den stort sett om sommeren når jeg har en fin brunfarge. Av øyenskygger bruker jeg noe som fremhever øyenfargen min. Bruker vippetang og Diorshow maskara for å få naturlig fyldige øyevipper. (Hvis jeg vil ha lengere øyevipper bruker jeg en fra Lancome.) Bruker gjerne en blush eller littegrann solpudder for å få litt glød i ansiktet. Ca en gang i uken bruker jeg en varmende maske fra Body Shop som hjelper godt mot små sorte prikker o.l. Skrubber også ansiktet da. Prøver å være flink til å dampe ansiktet også. Jeg skrubber kroppen et par ganger i uken. Bruker masse bodylotion. Hver kveld vasker jeg ansiktet slik jeg gjør om morgenen, (bruker ikke en spesiell sminkefjerner) men bruker stort sett jojobaolje i ansiktet istedet for skin smoothing cream. Prøver å være flink til å stelle føttene også, fjerne hard hud o.l. Neglene er jeg ikke så flink med. De ser helt ok ut, men trenger nok mer stell enn de får per i dag. Noen som har gode rutiner her jeg kan adoptere? Jeg er nysgjerrig på hva DINE rutiner er!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 PS. Jeg har brukt Dermalogica siden 2001 og er fantastisk fornøyd- en herlig hudpleieserie! Må prøves!
Rexina Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Jeg er ikke flink med kroppen.. Der bruker jeg bare så skrubbe inn showergelen med skrubbehansker i dusjen. Og glemmer ofte funktighetskrem på kroppen. Har ikke funnet en bodylotion jeg liker heller.. Ansiktet renser jeg morgen og kveld med Clarins melk og tonic for normal/tørr hud og tar deretter på fuktighetskrem fra Avene (Clean-Ac) og øyekrem (Nivea Q10), men bruker det bare fordi Clean-Ac ikke kan smøres på øyepartiet. Nå er jeg tom for Clarins, og skal prøve noe annet. Får se hva det blir til, men mest sannsynlig det samme bare for kombinert hud. For jeg har en tendens til litt småkviser, og har tørr kombinasjonshud, og da er denne fin:) Av sminke har jeg akkurat funnet mange favoritter, som jeg flittig har brukt de siste mnd, og kommer til å fortsette å bruke(bruker ca 10-15 min på sminke): Først dekker jeg til eventuelle kviser/rødheter med H.R Magic Concealer, så IsaDora mineralfoundation. Deretter tar jeg litt fast pudder fra TBS på øyenpartiet (koster lett over). Så tar jeg på liquid eyeliner i brun (fra Maybeline. elsker den!) før jeg tar på en lys (som regel) øyenskygge fra isaDora eller Lancome. deretter tar jeg noen ganger på en mørkere for å få litt dybde og noen ganger bruker jeg rougen som skygge. Så tar jeg på maskara (fra Lancome, også i brun). Da får jeg skikkelig dådyrøyne! helt sykt. etter det tar jeg på den fantastiske rougen min (fra Chanel) På leppene tar jeg enten bare litt vaselin eller Juicy Tube Plump (er veldig Lancome fan) eller så tar jeg litt av rougen på leppene etter at jeg har tatt på vaselin for litt frisk naturlig farge:) Håret har jeg også en rutine på som går fort og er veldig enkel, så det rekker jeg ofte om morgenen(er litt slækkere om sommeren men..): Etter at jeg har dusja (eller bare skyller håret i vasken) sprayer jeg litt thikening spray fra John Frieda i det, så føner jeg det tørt med hue opp ned, og kliner inn litt gele. Da får jeg stort, glinsende, mykt hår som er akkurat passe naturlig pent.
Gjest StockDama Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 For ikke så lenge siden (ganske nettop egentlig =p) så sleit jeg veldig med at huden i ansiktet så ut som jeg rødmet konstant...jeg prøve en masse produkter for å fikse, men den siste uka ga jeg opp, slutta å rense, kjøpte en ansiktskrem som er for vanlig hud og som ikke blokker porer og er 100% naturlig... nå ser huden helt normal ut. Så for mitt tilfelle så gjør jeg så lite som mulig, fjerner sminke med sminkeserviett, vasker huden med bare vann og tar på ansiktskremen. Ferdig med det. Har ingen kviser eller urenheter.
Daiquiry Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Jeg prøver å rense huden hver morgen og kveld, men jeg er nok ikke alltid like flink. Jeg bruker Sans Soucis produkter, rensemelk, tonic, dag/natt krem og øyekrem. og er superfornøyd...
Gjest Alou Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Bruker rens md formulations eller Kanebo hver kveld og av og til om morgenen. Toner fra Vichy og md formulations glycare lotion+acne gel(kvelden) og fuktighetskrem fra Vichy om dagen. Øyesminke fjerner jeg med Loreals make-up remover. 2 ganger i uken peeler jeg huden med rens+natron som fungerer helt fint. På kroppen bruker jeg skrubbehansker sammen med dusjolje fra Nivea. Bodylotion bruker jeg noen få dager i uken- før selvbruning. Selvbruningskrem er produktet jeg er mest avhengig av etter fuktighetskremen. Jeg ser mye mer fresh og frisk ut med farge på kroppen og føler ikke så stor "trang" til å sminke meg så mye da. Har en fuktighetsmaske fra Clarins og bruker Kanebo rensen (Oil Control Wash and Mask) også som maske av og til. Av sminke til daglig bruker jeg (som oftest) foundation(Clinique), maskara(bruker YSL m/børsten fra IsaDora), concealer fra HR og øyeskygge i fargene brun/beige (IsaDora, Lancome).
Gjest itla Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Bruker for det meste hudpleie fra Ren. Om kvelden renser jeg med rensemelk (som også tar ikke-vannfast øyesminke), og smører med Omega 3-serum og nattkrem. Om morgenen skyller jeg stort sett bare ansiktet i dusjen og smører med jojobaolje og dagkrem. Øyekrem fra apoteket (Avène). Jeg er knallfornøyd med Ren-produktene, jeg tåler dem uten problemer (har ganske sensibel hud) og huden min har blitt veldig fin etter at jeg begynte med serien. 1-2 ganger i uka tar jeg en runde med peeling (fra Ren), sånne nose strips for å fjerne blackheads, rensemaske (Lancome) og fuktighetsmaske (også Ren, har to forskjellige som jeg bytter på). Av sminke bruker jeg til hverdags mineralfoundation fra ID, mascara og øyenskygge fra Chanel, for tiden rouge fra Nars (det varierer med årstid og humør), øyenbrynsskygge fra ID og klar øyebrynsgele fra Bodyshop, under-øynene-concealer fra Biotherm, øvrig concealer fra Lancome (ikke så ofte det trengs, heldigvis). Hvis jeg skal være litt ekstra fin, har jeg en flytende foundation fra Chanel som er litt mer dekkende, pudder fra Bodyshop og diverse øyenskygger fra ID, Chanel og Bodyshop. Jeg reagerer på en del sminke, også, men produktene jeg har nevnt her er safe, så jeg holder meg stort sett til de nevnte merkene. Når det gjelder kroppspleie prøver jeg å få tatt bodypeeling 1-2 ganger i uka. Smører meg med Biotherm Lait Corporel etter dusj hver dag. Smører stort sett føttene med Ahava fotkrem i samme slengen, og når jeg husker det tar jeg et fotbad og fjerner hard hud på føttene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå