Gjest Chrizzy Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 (endret) Depersjon er sjelen som sørger for at vi ikke følger vår livsvei. Hva synes du om det utsagnet/tanken? Endret 23. juni 2007 av Chrizzy
Solskinnsbolla Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 ja, det kan jo i noen tilfeller stemme. jeg har et hjerte/sjel/intuisjon som sier klart ifra om jeg lever et liv som er riktig for meg eller ikke. men alle må også ta i betraktning at depresjon i noen tilfeller kan være årsaket av feks vitaminmangler, og også hormonforstyrrelser!
~white lady~ Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Klarer ikke å være helt enig i det utsagnet, selv om det nok kan stemme i mange tilfeller. En depresjon kan komme av så mangt. Sorg etter et dødsfall er ikke noe man kan gjøre noe med, man må bare gjennom det.
Gjest Nedfall Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Jeg hadde vel sagt "Depresjon er det som hindrer sjelen i å følge sin livsvei." Litt mer banalt, bare..
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Biologisk/organisk eller som en en reaksjon på ytre omstendigheter.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Depersjon er sjelen som sørger for at vi ikke følger vår livsvei. Hva synes du om det utsagnet/tanken? Jeg liker den tanken/det utsagnet overhodet ikke. Jeg synes mye bedre om denne: Depresjon er en tilstand et menneske i løpet av et liv opplever en eller flere ganger. En depressiv tilstand kan hos noen være nærmest et trekk ved personligheten og vedvare livet ut. Hos de fleste er depresjon en tilstand der kropp og sjel for en periode er litt ute av balanse. Denne balansen kan fint gjenopprettes til å bli balansert igjen.
Gjest Emera Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Depersjon er sjelen som sørger for at vi ikke følger vår livsvei. Hva synes du om det utsagnet/tanken? Jo, det stemmer nok sikkert i en del tilfeller. For hva er "å ikke følge sin livsvei?" Dersom det inkluderer alle alvorlige hindringer på livets vei så blir det vel ganske riktig. Jeg tror også depresjon (og angst) kan komme av at vi ikke får gitt uttrykk for følelsen når følelsen oppstår. Som en konsekvens av tilbakeholdte reaksjoner kommer altså depresjonen. Og selvsagt biologiske faktorer.
Grønn Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Hvis du forandrer det til: "Depresjon KAN være sjelen som sørger for at vi ikke følger vår livsvei", så skal jeg være litt enig, til en viss grad.Jeg tror nok dette stemmer for mange, kanskje oftest de letteste tilfellene av depresjon. Men det er så komplekst, og det er på en måte urettferdig å si det så enkelt syns jeg. Det høres så lettvint ut. Depresjon kan jo også være en reaksjon på forferdelige traumatiske opplevelser f.eks.
Orestes Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Sett punktum tidligere, så er jeg enig: "Depresjon er sjelen som sørger." Men hva den sørger over kan være så mangt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå