Gå til innhold

Kunstig befruktning o.l

Fremhevede innlegg

Gjest SuperMoo
Skrevet

Selv syns jeg det ikke burde være en mulighet. Planeten vår er overbefolket som det er ...

Har man ventet for lenge, ja da er det ikke meningen at man skal få barn.

De millionene av kroner som brukes på forskning og å hjelpe kvinner med å bli gravide kunne blitt brukt på så mye annet.

Jeg har forresten ikke barn selv og skal heller ikke ha.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Jeg er for, så langt de ikke er for gamle... unner ingen foreldre som er så gammel at det er "garantert" de er døde innen man er 15.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at det burde være tillatt. Ufrivillig barnløshet blir så vidt meg bekjent sett på som en sykdom.Tror det kan være hardt å gå gjennom livet uten barn hvis man ønsker seg dette inderlig.

Selv er jeg også barnløs, men det er helt frivillig. :)

Som deg er jeg enig i at verden sliter med et overbefolkningsproblem...Likevel står jeg for det jeg har sagt i innledninigen nemlig at de bør få mulighet til kunstig befrukting.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har vært tema her på KG før, og min mening er ikke forandret.

Det er ingen menneskerett å få barn. Hvis noen fra naturens side ikke kan få barn så synes jeg ikke de skal få hjelp til det. Det er sannsynligvis en grunn til at de ikke får det til (dårlige gener, inkopatibel partner osv.). De kan hjelpes til å få barn via adopsjon. Vi er for mange på planeten som det er.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dette har vært tema her på KG før, og min mening er ikke forandret.

Det er ingen menneskerett å få barn. Hvis noen fra naturens side ikke kan få barn så synes jeg ikke de skal få hjelp til det. Det er sannsynligvis en grunn til at de ikke får det til (dårlige gener, inkopatibel partner osv.). De kan hjelpes til å få barn via adopsjon. Vi er for mange på planeten som det er.

Hvis noen fra naturens side er ment å få diabetes type I når de er 8 år, så synes jeg ikke de skal få insulin for å overleve. Det er sannsynligvis en grunn til at de får diabetes. De kan hjelpes til lavt blodsukker en stund ved kosthold, men så vil jeg ikke strekke meg lenger.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Selv syns jeg det ikke burde være en mulighet. Planeten vår er overbefolket som det er ...

Har man ventet for lenge, ja da er det ikke meningen at man skal få barn.

De millionene av kroner som brukes på forskning og å hjelpe kvinner med å bli gravide kunne blitt brukt på så mye annet.

Jeg har forresten ikke barn selv og skal heller ikke ha.

Hvem sin mening?

Jeg synes vi skal bygge ned alle hjelpetilbud til eldre, og la barna deres ta ansvar. De millionene som brukes på offentlig hjelp kan brukes til så mye annet, og barna skylder sine foreldre 18 års omsorg.

Skrevet

Jeg syntes ikke det skal være ulovlig med kunstig befruktning. Når mennesker har et stort ønske om å få barn og vi allerede har utviklet metoder for kunstig befrukting syntes jeg det bør være mulig å benytte seg av disse metodene.

Personlig tror jeg at jeg selv ville valgt å adoptere et barn om jeg hadde hatt problemer med å bli gravid. Det er mange barn i verden som trenger hjelp. Men det er vanskelig å si dette sikkert før jeg eventuelt hadde vært i den situasjonen.

Skrevet

Såfremt foreldrene ikke er alt for gamle, så synes jeg at folk bør få benytte seg av tilbudet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er absolutt for assistert befruktning. For vår del var vi 24 år gamle da vi fikk beskjed om at vi ikke kunne lage barn uten hjelp. Nå er vi 27 år og venter vårt første barn etter IVF forsøk.

Det finnes ulike årsaker til at et par ikke kan få barn. I forkant av et forsøk taes det kromosomprøver for å avdekke evnt genetiske sykdommer.

I vårt tilfelle fantes det ingen grunn til at vi ikke kunne forsøke. Når metoden finnes, hvorfor ikke gi muligheten til oss som virkelig ønsker å bli foreldre?

Gjest lillebøll
Skrevet

Så lenge amøber har mulighet å formere seg etter en fuktig natt på byen burde oppegående mennesker kunne få hjelp til dette.

Gjest =tentacle=
Skrevet
=tentacle=, hold deg til tema.

Det gjør jeg. Tema er å omgå naturen for å lage barn. Og hadde jeg ikke gjort det, er det moderatorene som evt får fjerne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...