honning Skrevet 24. juni 2007 #21 Skrevet 24. juni 2007 Jeg skal holde tale hvis jeg tør. Begynte å skrive den i dag, og tror nok jeg kommer til å gjøre det. Har ikke noe sang, og har egentlig lyst å si noen ord til han selv om jeg ikke liker å stå foran masse mennesker og snakke... Men jeg tenkte at jeg skulle holde talen før han da, selv om det egentlig er brudgom sin tur før bruden
Aobakle Skrevet 25. juni 2007 #22 Skrevet 25. juni 2007 Eg skal halda tale til mannen når me giftar oss, og han til meg. Syns det er eit fint høve til å fortelja han og "alle" andre kor fantastisk han er. Men eg syns det er kjempevanskeleg å finna dei rette orda, om eg skal bruka ord som er like store som kjenslene eg har for han blir det fort klisjear som "eg elskar deg høgare enn himmelen" eller "du betyr alt for meg". Men kanskje eg må ty til klisjeane på ein sånn dag? Korleis har de andre tenkt å ordlegga dykk, og kva ord er heilt uaktuelle å bruka?
honning Skrevet 25. juni 2007 #23 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kommer til å prøve å få til en litt mer morsom tale, for jeg er ikke typen til å stå og legge ut om hvor flott han er med klisjeer. Dvs jeg kommer jo til å si hvor flott han er, men kanskje litt mer indirekte mens jeg sier mer om ting vi har gjort sammen og litt sånn. I tillegg så må det være litt morsomt fordi jeg ikke har lyst å bare stå og sippe under talen selv, for det blir ikke noe bra. Sipper vel kanskje litt på slutten når jeg avslutter med å si "Jeg elsker deg" og litt sånn, men litt tårer kommer det vel uansett. Begynte på talen i går (som jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å holde), så jeg håper det går bra...
lisse Skrevet 25. juni 2007 #24 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kommer nok til å ha tale til min mann. Synes det er viktig for meg å få sagt noe til han forran min familie og hans. Gjør det mest for å glede mannen min, men tror selv jeg ville ha angret i ettertid om jeg ikke gjorde det.
Gjest Pesto Skrevet 26. juni 2007 #25 Skrevet 26. juni 2007 (endret) Vi kommer til å gjøre det litt annerledes tror vi. Planlegger å holde en "tale" sammen som åpning på hele greia. Det er vi som betaler og det ville vært dumt hvis foreldrene våre skulle stå der å ønske velkommen på vegne av oss. Vi har lyst til å ønske velkommen samtidig som vi holder en liten "tale"/presentasjon av livet vårt frem til bryllupsdagen med noen morsomme bilder og innslag underveis. Sikkert noen som vil synes at det er helt på trynet, men det får de bare gjøre. Da gjør vi noe fint sammen foran alle sammen, ingen gjemmer seg bort eller unngår taler, vi bare angriper det på en annen måte. Da kan vi slappe av resten av middagen og kose oss. Dette er vår måte å løse dette på. I mine øyne er det kun vi som bestemmer hva som skjer siden vi betaler og har har planlagt alt selv. Ingen av oss har behov for å fortelle hele forsamlingen på 60-70 personer hva vi føler for hverandre. Det kommer vi til å gi utrykk for gjennom vielsen med valg av sanger, salmer og det som presten sier. Men det er nå oss da.. Endret 26. juni 2007 av Pesto
Tyren Skrevet 26. juni 2007 #26 Skrevet 26. juni 2007 Vi kommer til å gjøre det litt annerledes tror vi. Planlegger å holde en "tale" sammen som åpning på hele greia. Det er vi som betaler og det ville vært dumt hvis foreldrene våre skulle stå der å ønske velkommen på vegne av oss. Vi har lyst til å ønske velkommen samtidig som vi holder en liten "tale"/presentasjon av livet vårt frem til bryllupsdagen med noen morsomme bilder og innslag underveis. Sikkert noen som vil synes at det er helt på trynet, men det får de bare gjøre. Da gjør vi noe fint sammen foran alle sammen, ingen gjemmer seg bort eller unngår taler, vi bare angriper det på en annen måte. Da kan vi slappe av resten av middagen og kose oss. Dette er vår måte å løse dette på. I mine øyne er det kun vi som bestemmer hva som skjer siden vi betaler og har har planlagt alt selv. Ingen av oss har behov for å fortelle hele forsamlingen på 60-70 personer hva vi føler for hverandre. Det kommer vi til å gi utrykk for gjennom vielsen med valg av sanger, salmer og det som presten sier. Men det er nå oss da.. Det synes jeg høres helt utrolig flott ut !! Og det er sant som du sier, det er deres dag og dere gjør som dere vil Jeg holdt en "slags" tale til mannen min, men skulle egentlig ønske jeg ikke hadde sagt noe, synes ikke det ble helt som jeg ville.... Lagde også sang som vi hadde til kaffen og den var morsom da Den tradisjonelle talerekkefølgen er: 1. Vertskapet, brudens mor eller far starter talene med en velkomsttale. Den holdes ved middagens start. 2. Brudens far 3. Brudgommen 4. Bruden (hvis hun ønsker det) 5. Brudens forlover 6. Brudgommens forlover 7. Brudgommens far 8. Brudens mor 9. Brudgommens mor 10. Besteforeldre/Faddere 11. Søsken 12. Venner og andre som ønsker å holde en tale
Malama Skrevet 26. juni 2007 #27 Skrevet 26. juni 2007 Jeg holdt tale. Først ønsket min mann (Ja, min MANN! ) velkommen. Det er vi som betalte, det var våre fest, han ønsket velkommen til vårt bryllup, og introduserte toastmaster. Han holdt senere en tale til sin brud. Og så holdt jeg en tale til min brudgom. Jeg syntes det var helt naturlig og selvfølgelig at jeg skulle gjøre det. Jeg er ikke sånn kjempeglad i å snakke til forsamlinger, men jeg snakket til HAM jeg. Vi holdt talene der vi satt ved bordet, jeg hadde nok ikke likt det om jeg måtte på en scene, men jeg fikk stå der ved siden av min mann, tok ham på skuldra stadig vekk, og så stort sett på ham. Jeg begynte nok litt lavt, men klarte å heve stemmen etterhvert, snakket ikke så fort, og SNAKKET, mer enn jeg TALTE. Det var naturlig for meg, og alle sa etterpå at de syntes det var en fin tale, så det var slik det ble naturlig for meg. Jeg hadde et manuskript (dog, jeg hadde bare med meg kladden, for det endelige manuskriptet ble visst borte en gang mellom frisøren og lokalet, jeg fant det igjen langt nedi en pose et par dager senere) og holdt meg sånn ca til de tema, om enn i en litt annen rekkefølge, med litt andre ord, og glemte meg litt bort innimellom. Men det ble bra tilslutt. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Men vil man ikke, så må man jo selvsagt heller ikke.
Arkana Skrevet 27. juni 2007 #28 Skrevet 27. juni 2007 Nei, jeg skal ikke holde tale til mannen min. Jeg synes taler blir så klisjé, absolutt alle sier akkurat det samme og jeg tror ikke noen tviler på at vi elsker hverandre på bryllupsdagen vår. Om han holder tale til meg vet jeg ikke, men han vet at jeg ikke skal tale til ham og han vet at jeg heller ikke forventer noen tale fra hans side. Det skal forøvrig være et lite bryllup, så jeg føler ikke vi er like "bundet" til det som er forventet.
-Alvildebrud- Skrevet 27. juni 2007 #29 Skrevet 27. juni 2007 Ja, jeg skal holde tale til han. Har egentlig ingenting med det å gjøre, at jeg vil spy klisjeer - eller det faktum at jeg ikke vet å si det på tomannshand. Jeg bryr meg ikke om at alle andre skal se og høre hvor lykkelige vi er sammen... Men! Jeg vil ÆRE han for alt han er for meg, og hva passer bedre enn å gjøre det med alle han elsker til stedet som vitner? Vi har hverdagen sammen, men dette er fest og høytid. Derfor vil jeg vise han det på en annen måte enn å fortelle han at jeg elsker han på rommet, etter festen. Det blir og er noe helt spesielt og fint med taler i bryllup. Håper det blir det denne gangen også... Og tiden går fort... på tide å begynne å skrive...
kathrine79 Skrevet 27. juni 2007 #30 Skrevet 27. juni 2007 Jeg holt tale til min mann, ikke for at noen forventet det men fordi jeg ville det. Dessuten må jo brudgommen holde tale, det er jo dårlig gjort at bruden slipper unna, hihi...
Frey Skrevet 27. juni 2007 #31 Skrevet 27. juni 2007 Jeg skal nok si noen ord ja, både til min mann og min far for å takke for de fine ordene osv. Men tror jeg etter det skal lese opp et dikt istedenfor å holde en komplett tale etter det.
Malama Skrevet 27. juni 2007 #32 Skrevet 27. juni 2007 Føler ikke at min tale var bare klisjeer.... Noen var det nok, jeg nenvte jo at jeg elsker ham, at jeg var stolt over å være hans brud, og at "årene har gått fort". Men, det var mine ord, mine følelser, ekte følelser, det var det jeg hadde lyst til å fortelle ham. Så fletta jeg inn litt om frieriet, litt om vielsen, litt av hvert, og det ble ektefølt og personlig, og fint.
Gjest Ballerina Skrevet 28. juni 2007 #33 Skrevet 28. juni 2007 Jeg skal holde tale til min mann og den skal avsluttes med at hun som er solist i kirka skal synge "den finast eg veit" - så litt av begge deler
Majabeth Skrevet 28. juni 2007 #34 Skrevet 28. juni 2007 Jeg skal holde tale, ja. Har begynt å tenke over hva jeg vil si, men er litt usikker på om jeg skal skrive talen eller bare si det jeg kommer på når jeg står der. Kanskje bare skrive noen stikkord på et lite papir?
Dinah Skrevet 29. juni 2007 #35 Skrevet 29. juni 2007 Vi kommer til å gjøre det litt annerledes tror vi. Planlegger å holde en "tale" sammen som åpning på hele greia. Det er vi som betaler og det ville vært dumt hvis foreldrene våre skulle stå der å ønske velkommen på vegne av oss. Vi har lyst til å ønske velkommen samtidig som vi holder en liten "tale"/presentasjon av livet vårt frem til bryllupsdagen med noen morsomme bilder og innslag underveis. Sikkert noen som vil synes at det er helt på trynet, men det får de bare gjøre. Da gjør vi noe fint sammen foran alle sammen, ingen gjemmer seg bort eller unngår taler, vi bare angriper det på en annen måte. Da kan vi slappe av resten av middagen og kose oss. Dette er vår måte å løse dette på. I mine øyne er det kun vi som bestemmer hva som skjer siden vi betaler og har har planlagt alt selv. Ingen av oss har behov for å fortelle hele forsamlingen på 60-70 personer hva vi føler for hverandre. Det kommer vi til å gi utrykk for gjennom vielsen med valg av sanger, salmer og det som presten sier. Men det er nå oss da.. For en utrolig og flott tanke! Jeg liker alt som er litt annerledes ann det typiske og tradisjonelle. Jeg kommer nok til å si noen ord til mannen min, eller lager en Photostory dersom jeg får lånt meg en prosjektor.
naley Skrevet 29. juni 2007 #36 Skrevet 29. juni 2007 Jeg skal holde tale til min mann og den skal avsluttes med at hun som er solist i kirka skal synge "den finast eg veit" - så litt av begge deler ååå skal du, vil også avslutte med den. Den er "vår" sang. Men tror nesten han kommer til å bruke den, så litt usikker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå