Gå til innhold

Mer datetriks

Cognizance

Anbefalte innlegg

Gjest væren75

Mitt mål på en date er først og fremst å bli kjent med noen bedre for å se om det er noen gnist der .

Hvis det er noen gnist der , får en kanskje lyst til å møtes senere flere ganger .

Hvis det ikke er noen gnist der , har man forhåpentligvis hatt en sånn noenlunde grei kveld allikevel og har blitt litt bedre kjent med et nytt menneske .

Jeg har egentlig ingen forventninger til en første date , bortsett fra at jeg skal treffe et annet menneske .

Min erfaring er at hvis jeg føler det er en viss kjemi , føler gjerne den andre også det , og vica versa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå "dater" ikke jeg, siden det skaper rar stemning og forventninger fra min og hennes side. Hun må gjerne lure på om det er en date, men jeg kommer aldri til å bruke det ordet selv. Dating fører ingenting godt med seg.

Men om du derimot kaller "date" for noe annet så blir alt så meget bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt - en date er noe helt annet enn "møt meg til kaffe/te og stimulerende samtale, og om ikke annet tror jeg du kan bli en god venn".

Tro meg - a world of difference.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentekvinne
Selvsagt - en date er noe helt annet enn "møt meg til kaffe/te og stimulerende samtale, og om ikke annet tror jeg du kan bli en god venn".

Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Du verden. Jeg skulle ønske flere menn så på en "kaffekopp" på samme måten. Mange av de jeg har truffet har hatt helt andre tanker enn "møt meg til kaffe/te og stimulerende samtale, og om ikke annet tror jeg du kan bli en god venn".

De har på en måte vært mer "møt meg til kaffe og bli kjæresten min, elsk meg til evig tid og vennligst gi meg husnøkkelen snarest mulig."

Endret av Hilde K S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden. Jeg skulle ønske flere menn så på en "kaffekopp" på samme måten. Mange av de jeg har truffet har hatt helt andre tanker enn "møt meg til kaffe/te og stimulerende samtale, og om ikke annet tror jeg du kan bli en god venn".

De har på en måte vært mer "møt meg til kaffe og bli kjæresten min, elsk meg til evig tid og vennligst gi meg husnøkkelen snarest mulig."

Hahaha, jeg kjenner et par av de selv!

Send meg telefonnummeret mitt da, jeg lover at jeg kun skal ringe deg 100 ganger i døgnet den neste måneden til du aksepterer ringen som har gått i arv i familien de siste 77 generasjonene.

Endret av W. Wallace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Hahaha, jeg kjenner et par av de selv!

Send meg telefonnummeret mitt da, jeg lover at jeg kun skal ringe deg 100 ganger i døgnet den neste måneden til du aksepterer ringen som har gått i arv i familien de siste 77 generasjonene.

Ja. Det verste er at dersom jeg skulle kjenne at jeg har lyst til å treffe denne mannen en gang til, så dreper han lysten ved å fylle meldingsboksen på telefonen på null tid.

Greit at jeg er fantastisk, altså, men de kan holde det for seg selv en stund. Spenningen er jo det morsomste med å være singel og date litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er oppegående nok til å skjønne at det er hvilken betyning man legger i uttrykket som betyr noe - og da blir det ganske irrelevant hvorvidt det er en formell "kaffe" eller en uformell "date".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cienna

Date...hmm....jeg legger ikke så mye mer i det enn at jeg skal treffe en person av motsatt kjønn og se om det er en kjemi der eller ikke...det blir en ny bekjentskap, og er en heldig så utvikler det seg til noe mer etterhvert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er oppegående nok til å skjønne at det er hvilken betyning man legger i uttrykket som betyr noe - og da blir det ganske irrelevant hvorvidt det er en formell "kaffe" eller en uformell "date".

Det er tydelig at du har bestemt deg, og jeg har ikke tenkt å gjøre en innsats for å forandre ditt syn på saken. Jeg tror allikevel at det ligger mye makt i å velge sine ord med omhu, da ulike ord har ulike konnotasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Ja. Det verste er at dersom jeg skulle kjenne at jeg har lyst til å treffe denne mannen en gang til, så dreper han lysten ved å fylle meldingsboksen på telefonen på null tid.

Greit at jeg er fantastisk, altså, men de kan holde det for seg selv en stund. Spenningen er jo det morsomste med å være singel og date litt.

joda,

men hadde han gjort det motsatte, så hadde du nok skrevet her over hvor frustrert du er over at han aldri "tar kontakt".

Med påfølgende generaliserende jalla om menn..blabla..

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du har bestemt deg, og jeg har ikke tenkt å gjøre en innsats for å forandre ditt syn på saken. Jeg tror allikevel at det ligger mye makt i å velge sine ord med omhu, da ulike ord har ulike konnotasjoner.

Vel, nå var det du som kom med den bombastiske uttalelsen at en date aldri vil føre noe godt med seg.

Min erfaring er den motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i grunn aldri vært på en ordentlig date, men er enig i punktene. Det er nok det jeg også vil legge vekt på når jeg er på date. Samtidig innrømmer jeg at jeg antagelig ikke kommer til å date noen hvis jeg føler at det ikke kan komme "noe mer ut av det" (mener ikke sex i dette tilfellet, men en slags følsesmessig tilknytning).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du ikke at date var noe nordmenn hadde før de ble forlovet og så gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
joda,

men hadde han gjort det motsatte, så hadde du nok skrevet her over hvor frustrert du er over at han aldri "tar kontakt".

Med påfølgende generaliserende jalla om menn..blabla..

:sol:

Jeg er ikke typen til å bli frustrert over sånt. Dersom jeg er interessert, vet mannen at jeg er det. Innimellom hender det seg at jeg også tar kontakt, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Å vise at du liker henne må du bare gjøre når hun har gjort seg fortjent til det. D.v.s. rett etter at hun sier noe bra eller det på en eller annen måte er spesielt passende. Hvis ikke virker det ikke overbevisende. Believe me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har i grunn aldri vært på en ordentlig date, men er enig i punktene. Det er nok det jeg også vil legge vekt på når jeg er på date. Samtidig innrømmer jeg at jeg antagelig ikke kommer til å date noen hvis jeg føler at det ikke kan komme "noe mer ut av det" (mener ikke sex i dette tilfellet, men en slags følsesmessig tilknytning).

Hvorfor ikke ? Syns du skal gjøre det likevel jeg, for moro skyld ! :)

Får du litt erfaring med dating, blir du heller ikke så nervøs den gangen du virkelig har store forventninger, da har du nemlig littegrann rutine !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ? Syns du skal gjøre det likevel jeg, for moro skyld ! :)

Får du litt erfaring med dating, blir du heller ikke så nervøs den gangen du virkelig har store forventninger, da har du nemlig littegrann rutine !

Det handler kanskje noe om at etter mobbingen (ja, jeg vet jeg nevner det ofte, beklager) så har jeg vel fått et syn på livet om at jeg ikke lenger ønsker å være en del av andres lek, som andre kan more seg med. Dessuten er det noe som sier inni meg at det ikke føles riktig. Jeg har heller ikke den selvtilliten enda til å tåle å bli dumpa etter at jeg har fått forhåpninger. For ja, jeg vet jeg kommer til å få forhåpninger etter en date. Da er det heller lettere å holde seg unna - rett og slett fordi jeg ikke er vant med den slags og jeg er ikke en person hvor dette føles naturlig. Jeg vet i grunn hva jeg ønsker, jeg har kommet til et punkt i livet at jeg vet hva jeg vil, til tross for at jeg er ganske ung og det føles bortkasta å bruke den på menn/gutter som ikke vil noe mer enn en date. Uansett har jeg aldri vært så populær blant gutta at dette noen gang har vært en problemstilling. Jeg tviler i grunn på at noen vil bare date meg for moroskyld. Nå skal det sies at det ikke ser ut som noen vil date meg i det hele tatt, så den saken er jo grei. :ler:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Det handler kanskje noe om at etter mobbingen (ja, jeg vet jeg nevner det ofte, beklager) så har jeg vel fått et syn på livet om at jeg ikke lenger ønsker å være en del av andres lek, som andre kan more seg med. Dessuten er det noe som sier inni meg at det ikke føles riktig. Jeg har heller ikke den selvtilliten enda til å tåle å bli dumpa etter at jeg har fått forhåpninger. For ja, jeg vet jeg kommer til å få forhåpninger etter en date. Da er det heller lettere å holde seg unna - rett og slett fordi jeg ikke er vant med den slags og jeg er ikke en person hvor dette føles naturlig. Jeg vet i grunn hva jeg ønsker, jeg har kommet til et punkt i livet at jeg vet hva jeg vil, til tross for at jeg er ganske ung og det føles bortkasta å bruke den på menn/gutter som ikke vil noe mer enn en date. Uansett har jeg aldri vært så populær blant gutta at dette noen gang har vært en problemstilling. Jeg tviler i grunn på at noen vil bare date meg for moroskyld. Nå skal det sies at det ikke ser ut som noen vil date meg i det hele tatt, så den saken er jo grei. :ler:

Høres ut som om du alerede har gitt opp :|

Om det er det at du ikke føler deg fysisk attraktiv nok til å prøve, så er det bare en ting og gjøre, nemlig og forandre den. En person som ert fornøyd med seg selv blir med en gang mye penere enn en som hele tiden ser feilene med seg selv. Dette kommer du langt med:) Du sier du er ung, og det er derfor alle erfaringer du får, enten positive eller negative, lærer deg til og bli en sterkere person. Jeg har også blitt dumpet MANGE ganger, men jeg har lært meg og se hva jeg gjorde feil og passe på og ikke gjøre det neste gang:) Ikke gi opp kjære, og venter du hele tiden på "den rette" kan det hende at den ikke kommer. Du må kysse mange frosker før din prins dukker opp ;)

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...