Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hva gjør at noen har store mager mens andre har flate? Noen har store mager som står rett ut alltid... Hva kan en gjøre?
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hvis du ikke tenker på de som har oppblåst mage, så tror jeg arv spiller inn. Det virker som kroppen selv bestemmer hvor den vil lagre fettet. Det er visstnok ikke mulig å punkttrene så bare magen blir mindre, men man må få mindre fett over det hele. Likevel vet jeg om tynne mennesker som klager over magen. Faren min har alltid vært tynn som en strek og har i perioder trent mye. Likevel sier han at han alltid har hatt litt mage. Hos meg tror jeg fettet lagres på rumpa, ikke på magen. En venninne av meg sier at når hun går ned i vekt, så blir rumpa mindre, men magen forblir nesten den samme.
Gjest Kristin_ Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Gener spiller selvsagt inn. Hvor godt man tygger maten spiller faktisk inn (sluker du maten nærmest, så blir du oppblåst). Om du spiser mye mat som lager gass, og liknende kan du også få en litt utstående mage. Om du røyker eller snuser, er du mer disponert for å lagre fett rundt magen. Det har også med gener å gjøre. Nå visste jeg ikke om det var luft eller fett, så svarte litt generelt
murray Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Jeg hadde mye fett rundt magen til jeg begynte å trene. Nå står den litt "ut", men det er pga magemusklene som har blitt kraftigere. Ikke fett altså
Gjest Pax Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Størrelsen på de indre organene spiller også inn.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Holdning kan også påvirke. En økt svai i ryggen gir tendens til kulemage som står ut. http://content.answers.com/main/content/wp...px-Lordosis.jpg (til høyre) http://www.losethebackpain.com/vertebralco...es/lordosis.jpg (til høyre)
Gjest Miss Guided Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Det lurer jeg også på, jeg har prøvd alt og magen min er ikke full av fett men den blir aldri flat. Har kommet så langt at jeg driter i det nå, kroppsfasongen i seg selv er helt ok så hvorfor bry seg om en liten mage.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Kanskje det kommer an på hvor fulle tarmene til folk er? De er jo mange meter lange så en overfylt tarm vil jo ta mer plass enn en passe fylt tarm.
Gjest Kristin_ Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Det kan nok ha noe å si, men innholdet i magesekken har mer og si. Det er lettere å se en bul rett etter et stort måltid, og da har måltidet ikke kommet ned i tarmene ennå
regine Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Når det gjelder fett så har vel det mest med kroppstype, så vidt jeg har skjønt. Selv blir jeg først "feit" over magen når jeg legger på meg, det kommer med en gang! Veninna mi, derimot, hun blir brei over baken når hun legger på seg. Det er nesten komisk å se det på oss begge, for det vises om vi bare legger på oss et par kilo. Selv har jeg innsett at jeg altid vil ha "mage", sånn er jeg bygd. Derfor trener jeg magemusklene en del, og merker at det hjelper, fordi når musklene blir sterkere, så holdes fettet lettere inne. Selv om man visstnok ikke kan punkttrene... Til det Kristin_ sier om full mage: jo, det er riktig, men for meg er det også sånn at det å ikke få tømt tarmen på noen dager, medfører at magen blir større. Så da kommer sviskene fram. ellers er det jo også sånn at de aller fleste kvinner har en liten bul på magen, rett og slett fordi vi er kvinner..... helt flate mager er sånn sett forbeholdt menn. Endret 28. juni 2007 av regine
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 Er den minste i venninneflokken men samtlige har flatere mager enn meg, selv de som er litt kraftige over hele. har alltid vært sånn at magen er det første stedet jeg legger på meg og den varierer en del i størrelse f.eks før frokost og etter kvelds. Den er ikke stor men langt fra flat så om jeg har på meg en trang topp kan det se ut som jeg har litt bilringer selv om jeg i omkrets er veldig liten. Jeg har rett og slett måttet akseptere at det er sånn jeg ser ut. Er ganske tynn og spiser verken særskilt sunt eller usunt. Har trent en del i perioder og ser at jeg får magemuskler men magen blir ikke flatere av den grunn. Kanskje ingen trøst for ts men tror du må akseptere at ikke alle har anlegg for helt flat mage....
Gjest -eline- Skrevet 4. juli 2007 #13 Skrevet 4. juli 2007 Arv er i hvertfall hovedsak her: både bestemor, mamma og jeg har slik kroppsform som gjør at fettet legger seg rundt magen. Jeg ser helt normal ut fra midja og opp og fra hoftene og ned... det i midten derimot... Men det hjelper å trene magemuskler for min del (i tillegg til utholdenhetstrening), fettet blir ikke borte (punktslanking funker desverre ikke), men musklene holder inne fettet og holdningen blir bedre, så lenge leve sit-ups
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå