Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 13. mars 2003 #21 Del Skrevet 13. mars 2003 Min kjære gjorde noe som jeg igrunn syntes var fint da jeg hadde lagt på meg 20 kg etter at vi ble sammen... 1) Han ga meg en frist for å gå på vekta. Sa at jeg trengte å se hva jeg veide, og at jeg ikke måtte tro at jeg veide 60 kg lenger.. 2) Når fristen kom hadde jeg allerede listet meg på vekta - men han var sta, og ville se.. 84!!! HJELP!! Jeg fikk sjokk! 3) Så holdt han rundt meg, sa at han elsket meg, men at han hadde følt at jeg var litt misfornøyd i det siste, kanskje både med formen og formene.. Neste dag tok han meg med ut og gikk tur - "vi trenger det begge to... " og så.. 4) Etter en laaang samtale fikk jeg klar beskjed om at HVIS jeg selv ville gå ned noen kilo, så skulle han hjelpe meg med det. Han ønsket ikke å tvinge meg, bare få meg til å føle meg bedre selv. Og han ville ikke at jeg skulle legge på meg enda mer, fordi han var redd for hva det villle gjøre med mitt selvbilde. Jeg takket for hjelpen, begynte å trene, og her er jeg - 5 kg lettere , og mye lettere til sinns - men du verden så langt jeg har igjen før jeg når matchvekten min.. Det er ikke lett å slanke seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2003 #22 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg vil bare si at du ikke trenger fortelle henne dette. Om hun er overvektig, så er hun helt sikkert klar over dette selv. Antakelig er det ikke hun som har det største problemet i dette forholdet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 13. mars 2003 #23 Del Skrevet 13. mars 2003 Enig med Kverula her. Hun vet det. Jenter vet sånt! :D Antagelig håper hun at du ikke har lagt merke til det og sliter med det alene. Hvorfor jeg tror det? Fordi det samme skjedde med meg. Du må vente til hun selv ber om hjelp og støtte for å gå ned i vekt. Og det kan ta tid... Mens du venter kan du bidra på følgende måte: - Finn aktiviteter du vet hun liker og ta initiativ ofte! Hvis dere liker å gå tur så gå litt på! Når hun sliter i oppoverbakkene så vent på henne med et smil. Da vil hun vite at du tar hensyn til henne samtidig som hun får trent litt. - Slutt å kjøpe inn sjokolade eller annet smågodt. - Kjøp inn sunn mat. Da jeg endelig tok mot til meg og sa fra til kjæresten min at jeg syntes jeg hadde lagt på meg litt (understatement!) reagerte han akkurat slik som jeg håpet: Han ga meg en klem og sa seg enig i at jeg hadde gått opp en god del, men at han var glad i meg slik som jeg var. Men at det sikkert var lurt å gå ned litt og at han skulle hjelpe meg. Og det gjorde han! Men han vet ennå ikke hvor mye jeg veide da jeg var på mitt største. Det er min hemmelighet! :D Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 40 Skrevet 14. mars 2003 #24 Del Skrevet 14. mars 2003 Hvis det er et så stort problem, bør du nevne det på en skånsom måte. Jeg synes imidlertid at det er rart at 10-15 kilo gjør at du ikke tenner lenger, men folk er forskjellige. Tror forresten det at hun blir fort sliten på tur heller skyldes dårlig kondisjon enn den lille overvekten, men de to tingene kan jo henge sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. mars 2003 #25 Del Skrevet 14. mars 2003 Hadde det vært et helseproblem hadde jeg nok nevnt at han kanskje burde tenke på å komme i bedre form, men ellers hadde jeg ikke sagt noe. Jeg tenner på HAM ikke bare det som er på utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 14. mars 2003 #26 Del Skrevet 14. mars 2003 Er det ikke bedre å si noe FØR det blir et helseproblem da? Dersom hun har lagt på seg 10-15 over relativt kort tid, går det definitivt i gal retning. Det må jo si noe om livsstilen hennes. Etter hva jeg har fått med meg, legger man ikke bare plutselig på seg 10 kg også slutter man der. Det er lettere å gjøre noe med det NÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 16. mars 2003 #27 Del Skrevet 16. mars 2003 Om man veier 10-15 kg for mye så er det noe man er absolutt klar over, og mange trives med de ekstra kiloene sine og all ære til de som har en flott selvtilitt til tross for ekstra kg. Om man mister tenningen for 10-15 kg for mye, da tenker jeg at den personen må være veldig ego, men så skal jeg også tenke at 10-15 kg kan gjøre en kropp veldig forandret,alt ettersom hvor kiloene sitter. I et forhold så skal man være åpen for det meste, også ens synspunkter. Man kan si fra ja, men på en måte med respekt og følelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå