Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 22. juni 2007 #1 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg går på vgs(2 året), kom opp i fransk skriftlig tidligere i juni, etter levert og endt eksamen hadde jeg en god magefølelse. Har til vanlig en 4 på karakterkortet. Dagen vi fikk utlevert forberedelsesheftet forsvant læreren min på ferie, man har altså krav på veiledning fra en faglærer noe gruppen min ikke fikk de 3 første dagene. Jeg fikk idag vitnemålet hvor det stod at jeg har strøket, jeg er helt fra meg og deprimert..læreren min tar ikke dette like seriøst som meg og virket noe uinteressert, jeg ønsker selvfølgelig å klage:(. Hva kan jeg gjøre videre? Ringte skolen nå men fikk vite at læreren min har reist på ferie igjen.. Er det noe mulighet for å be om eksamen slik at jeg evt. kan vise den til en annen faglærer??(hvem tar man kontakt med?alle er jo på ferie??) takk for svar:(:(L:( hilsen deprimert skoleelev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 22. juni 2007 #2 Del Skrevet 22. juni 2007 Skjønner at dette ikke er artig og synes læreren din tar dette litt useriøst. Men du har iallefall rett til å klage og det er verdt å forsøke. Vet ikke hvordan det er på videregående, men på universitetet kan du få begrunnelse av sensor. Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående, men jeg fikk en kopi av min tyskeksamen (nå strøk ikke jeg og husker ikke helt når og hvorfor jeg spurte etter denne kopien, men fikk nå iallefall det.) Ettersom du ikke får tak i læreren din så ville jeg snakket med rådgiver, studieveileder eller administrasjonen på skolen. Kanskje problematisk med ferie, hvis det ikke lar seg gjøre ville jeg tatt kontakt med Fylkeskommunen (er det ikke de som har ansvaret for de videregående skolene?) og hørt hvor du skal henvende deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 22. juni 2007 #3 Del Skrevet 22. juni 2007 Administrasjonen vet nok hvordan du skal klage. Ikke vent på at læreren din kommer tilbake fra ferie - det er som regel en klagefrist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 22. juni 2007 #4 Del Skrevet 22. juni 2007 Klagefristen går ut 10 dager etter du fikk vite karakteren, ergo, klag fort!! Det eneste som er å gjøre (tror jeg) er å klage, så rettes den på nytt av andre sensorer, og du får ny karakter, tror det er sånn det funkgerer. Den eksamenen var dum, forstod ikke alt selv, men når du ligger på en 4'er er det rart at du strøk... Lykke til med klagingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. juni 2007 #5 Del Skrevet 22. juni 2007 Klagefristen går ut 10 dager etter du fikk vite karakteren, ergo, klag fort!! Det eneste som er å gjøre (tror jeg) er å klage, så rettes den på nytt av andre sensorer, og du får ny karakter, tror det er sånn det funkgerer. Den eksamenen var dum, forstod ikke alt selv, men når du ligger på en 4'er er det rart at du strøk... Lykke til med klagingen!! synes det er overraskende selv, jeg går på en ganske "tøff" vgs som er kjent for å ha flinke elever, fransk er helt klart det svakeste faget mitt..men er da ikke helt dum..er bare 3 i klassen som har 5 på kortet og det sier litt(mest om læreren..helt uansvarlig..alltid borte ; enten syk eller på ferie, vi har bare hatt forskjellige vikarer..) Nå er det slik at jeg ikke får tak i noen på skolen, prøver å ringe igjen om litt, evt reise opp.. Jeg tenker jeg skal skrive en klage selv, hva skriver man? Jeg har jo ikke eksamensbesvarelsen foran meg så det blir litt vanskelig å formulere en klage?? Hva legger man vekt på? Stryk var utenkelig for meg...altså føles det som verdens ende.. takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 22. juni 2007 #6 Del Skrevet 22. juni 2007 Tror det skal være slik at skolen skal ta vare på eksamensoppgaven i noen (?) år, så kanskje de har den på skolen din allerede, men om du ikke får tak i dem hjelper det jo ikke Om det er flere fransklærere på skolen, kanskje du kunne spørre dem hva de syntes om eksamenensoppgaven din om du finner den.. Ønsker deg bare LYKKE TIL!! og om det hjelper, kjenner jeg også en som har strøk på samme eksamen:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 22. juni 2007 #7 Del Skrevet 22. juni 2007 Kanskje denne linken kan hjelpe deg litt på vei: Noe info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
white2 Skrevet 22. juni 2007 #8 Del Skrevet 22. juni 2007 For all del KLAG!!! Jeg har nå gått 5 år på høyskole,har en mastergrad, og jeg angrer på at jeg ikke klaget på noen av karakterene ved vgs da jeg gikk der. Jeg ble på en måte overtalt til å " ikke " klage.... Så jeg angrer mye på det!! Jeg ser det nå i ettertid. Så for all del, klag, ellers kommer du til å angre. De lærerne på vgs gjør jo som dem vil, og det blir ikke bedre viss ingen klager. Så...klag!! Jeg ville også nevnt i klagen, at du/ din gruppe ikke fikk det dere har krav på. At faglærer reiste på ferie, og dere gikk glipp av viktig forberedelse. Bare skriv det som det er, og vær litt hard, krass, signaliser selvsikkerhet og gode argumenter. Mange av de tullingene som sitter der på vgs, burde aldri ha sittet der. Men lite man kan gjøre med det.....Men hele VGS systemet irritererer meg, og jeg synes ikke det er kvalitetssikkert i det hele tatt. Husker vi leverte inn stiler og prøver med navn på, der vi skulle få en karakter som skulle danne grunnlag for vitnemål...Som om lærere klarer å være nøytrale...Fy f..hva faen gir du meg`?? Nei....Hele vgs systemet suger ræva, og er ikke annet en et uprofesjonelt og misslykket system. Så for all del KLAG!! Og gled deg til den dagen du får litt sterkere rettigheter, selv om høgskolene også glimter til med sin uprofesjonalitet til tider.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 22. juni 2007 #9 Del Skrevet 22. juni 2007 For all del KLAG!!! Jeg har nå gått 5 år på høyskole,har en mastergrad, og jeg angrer på at jeg ikke klaget på noen av karakterene ved vgs da jeg gikk der. Jeg ble på en måte overtalt til å " ikke " klage.... Så jeg angrer mye på det!! Jeg ser det nå i ettertid. Så for all del, klag, ellers kommer du til å angre. De lærerne på vgs gjør jo som dem vil, og det blir ikke bedre viss ingen klager. Så...klag!! Jeg ville også nevnt i klagen, at du/ din gruppe ikke fikk det dere har krav på. At faglærer reiste på ferie, og dere gikk glipp av viktig forberedelse. Bare skriv det som det er, og vær litt hard, krass, signaliser selvsikkerhet og gode argumenter. Mange av de tullingene som sitter der på vgs, burde aldri ha sittet der. Men lite man kan gjøre med det.....Men hele VGS systemet irritererer meg, og jeg synes ikke det er kvalitetssikkert i det hele tatt. Husker vi leverte inn stiler og prøver med navn på, der vi skulle få en karakter som skulle danne grunnlag for vitnemål...Som om lærere klarer å være nøytrale...Fy f..hva faen gir du meg`?? Nei....Hele vgs systemet suger ræva, og er ikke annet en et uprofesjonelt og misslykket system. Så for all del KLAG!! Og gled deg til den dagen du får litt sterkere rettigheter, selv om høgskolene også glimter til med sin uprofesjonalitet til tider..takk! nå fikk jeg et skikkelig kick Har ikke fått tak i NOEN på skolen idag, jeg reiste opp selv men da var det INGEN DER, kontoret var låst ingen personer å se bortsett fra vaktmesteren som ikke kunne hjelpe meg. Læreren min er jo helt "lost", hun mener at det var er en karakter og at klaging tar mye tid, at jeg heller skal ta ferie. HALLO!?!?!?!?!?! så spør jeg henne.. det er en STOR forskjell på en 4 og en STRYK KARAKTER- er jeg egentlig en strykelev i fransk? NEIDA, ikke i det hele tatt, hun kunne ikke skjønne det..kanskje jeg skulle klage likevel..og vips forsvant hun.. Jeg vet at denne læreren ikke liker meg, jeg har nemlig skrevet klage på henne før og fått 99% av klassen med meg. Hun har jo alltid vært borte, og skolen har derfor brukt vikarer som ikke har greit å formidle fransken..vi har fått mye fri osv. Men hvis jeg skriver alt dette i klagen vil det jo virke som syting?? uff...er så forvirret. Det står på den siden at når det gjelder skriftlig eksamen skal man ikke be om begrunnelse..men skal jeg altså først be om besvarelsen- så klage? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #10 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Uff, dette var trist å høre. Selv avsluttet jeg c-språk i år med 5(går ØA så vi kan avslutte i år), men jeg er sikker på at om jeg hadde kommet opp i C-språk 2 eksamen så hadde det gått dårlig for meg. Så jeg føler virkelig med deg! Og for en lærer du har!!! Jeg kjenner jeg bare blir sint her, altså hun ber deg ta ferie etter at du har strøket på en eksamen du selv mener du burde gjort det bedre på, jeg er redd jeg hadde klikket som faen. Men du, prøv heller å vær litt ydmyk mot henne selv om du har klaget på henne(klagingen synes jeg var bra og viser at du bryr deg). Men om du smisker litt nå så tror jeg det kanskje kan hjelpe deg, kanskje til og med få henne til å tro at det var galt av deg å klage, dere jenter kan jo gråte bra og sånt og! For all del, du har IKKE sommerferie enda, og jeg ønsker deg lykke til! (Venter selv på en eksamen(2mx), håper på 6 der og får jeg ikke det vil jeg be om hjelp fra min lærer, han liker meg så jeg har litt flaks med det, det er egentlig litt synd at VGS fungerer slik at man tjener på at en lærer liker en menmen). Og ikke glem å fortelle hvordan det går! Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler. vimse-mod Endret 25. juni 2007 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 22. juni 2007 #11 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Loven der det står om klagerett på karakterer heter Opplæringslova. Det du leter etter om dine rettigheter/framgangsmåter står i "Forskrifter til lov av 17.juli 1998 om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa" http://www.regjeringen.no/upload/kilde/kd/...r_til_oppll.pdf (i pdf fila må du se på kapittel 5) Du kan klage selv (se paragraf 5-2) og trenger ikke læreren din. Pragraf 5-3 sier at klagen kan avgjøres til gunst eller ugunst for klageren. (Altså at du kan gå opp eller ned, men ned er jo her ingen mulighet - så klag!!) NB! Du har 10 dager på deg til å klage, som noen nevner over. Så dette haster. Les paragraf 5-9 Det du klager på nå vil være din karakter. Slik jeg forstår det er det at du ikke fikk hjelp av din ferierende lærer osv. en annen sak. Og kan muligens også gjøre eksamen ugyldig. Ring fylkesmann i ditt fylke. De vil kunne svare deg på dette. Når du klager, vil uansett din eksamen vurderes på nytt. Og du trenger ikke lærern din til dette. Får du ikke kontakt med skolen i det hele tatt (noe jeg ikke helt forstår hvorfor du trenger+!?) ring fylkesmann. De er "sjefene" for vgs og vil kunne svare på dine spørsmål om klage etc. Lykke til! Og ikke gi deg! Du har INGENTING å tape på å klage, men alt å vinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa igjen Skrevet 22. juni 2007 #12 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Uff, dette var trist å høre. Selv avsluttet jeg c-språk i år med 5(går ØA så vi kan avslutte i år), men jeg er sikker på at om jeg hadde kommet opp i C-språk 2 eksamen så hadde det gått dårlig for meg. Så jeg føler virkelig med deg! Og for en lærer du har!!! Jeg kjenner jeg bare blir sint her, altså hun ber deg ta ferie etter at du har strøket på en eksamen du selv mener du burde gjort det bedre på, jeg er redd jeg hadde klikket som faen. Men du, prøv heller å vær litt ydmyk mot henne selv om du har klaget på henne(klagingen synes jeg var bra og viser at du bryr deg). Men om du smisker litt nå så tror jeg det kanskje kan hjelpe deg, kanskje til og med få henne til å tro at det var galt av deg å klage, dere jenter kan jo gråte bra og sånt og! For all del, du har IKKE sommerferie enda, og jeg ønsker deg lykke til! (Venter selv på en eksamen(2mx), håper på 6 der og får jeg ikke det vil jeg be om hjelp fra min lærer, han liker meg så jeg har litt flaks med det, det er egentlig litt synd at VGS fungerer slik at man tjener på at en lærer liker en menmen). Og ikke glem å fortelle hvordan det går! Dette er helt feil! Faglærer har ikke noe med eksamen å gjøre. Faglærer skal gjennom det året/ene du har han/henne forbedrede deg til en sentralgitt eksamen. Den eneste hjelp faglærer er for deg etter at du har fått et eksamensresultat er han h*n kan se på din eksamensbesvarelse og råde deg til om det er noe vits i å klage. Men til syvende å sist er beslutningen om å klage din. Og når du klager på eksamen, klager du på karakteren du fikk til eksamen. Denne eksamen er anonym og har ikke blitt retta av noen lærere på din skole. Endret 25. juni 2007 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #13 Del Skrevet 22. juni 2007 Dette er helt feil! Faglærer har ikke noe med eksamen å gjøre. Faglærer skal gjennom det året/ene du har han/henne forbedrede deg til en sentralgitt eksamen. Den eneste hjelp faglærer er for deg etter at du har fått et eksamensresultat er han h*n kan se på din eksamensbesvarelse og råde deg til om det er noe vits i å klage. Men til syvende å sist er beslutningen om å klage din. Og når du klager på eksamen, klager du på karakteren du fikk til eksamen. Denne eksamen er anonym og har ikke blitt retta av noen lærere på din skole. Selvfølgelig, det sier seg jo selv... Eksamen i Norge er anonym. Det jeg mente er at det kan være lurt å ha en støttespiller som virkelig kan faget her. Selv om denne personen ikke kan ta noen valg anngående hvilken karakter du får, så kan rådene være gode. Jeg har heller ikke sagt at den blir rettet av noen på skolen hennes. Og jeg leste en regel at man kunne begrunne eksamenen(skriftlig) og da er jo en som har erfaring i faget, veldig grei å ha med deg, for å finne argumenter. Da jeg skrev at hun skulle få læreren til å tro at det var galt av henne å klage så var det klagingen som hun tidligere har gjort på selve læreren ikke selve karakteren, det hun har å vinne på dette, det var å få læreren sin hjelp. Så vil ikke si at det jeg skrev var feil i det hele tatt som du påstår, det handler bare om hvordan en tolker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
white2 Skrevet 22. juni 2007 #14 Del Skrevet 22. juni 2007 takk! nå fikk jeg et skikkelig kick Har ikke fått tak i NOEN på skolen idag, jeg reiste opp selv men da var det INGEN DER, kontoret var låst ingen personer å se bortsett fra vaktmesteren som ikke kunne hjelpe meg. Læreren min er jo helt "lost", hun mener at det var er en karakter og at klaging tar mye tid, at jeg heller skal ta ferie. HALLO!?!?!?!?!?! så spør jeg henne.. det er en STOR forskjell på en 4 og en STRYK KARAKTER- er jeg egentlig en strykelev i fransk? NEIDA, ikke i det hele tatt, hun kunne ikke skjønne det..kanskje jeg skulle klage likevel..og vips forsvant hun.. Jeg vet at denne læreren ikke liker meg, jeg har nemlig skrevet klage på henne før og fått 99% av klassen med meg. Hun har jo alltid vært borte, og skolen har derfor brukt vikarer som ikke har greit å formidle fransken..vi har fått mye fri osv. Men hvis jeg skriver alt dette i klagen vil det jo virke som syting?? uff...er så forvirret. Det står på den siden at når det gjelder skriftlig eksamen skal man ikke be om begrunnelse..men skal jeg altså først be om besvarelsen- så klage? Noen med erfaringer? Vet du....Jeg kjenner jeg blir provosert, og jeg kjenner meg til dels igjen, om at læreren ikke liker trynet på en. Det hele handler om å bli likt av læreren, ellers vil man gå ut med dårlig karakterer. Men du må ikke bare godta det, for det resulterer bare at du ender opp med feil karakter i forhold til din innsats, som igjen vil gjøre at andre medelever går fremfor deg i køen på utdanningsinstitusjonene. Jeg var også oppgitt over lærerene på både ungdomsskolen og vgs. Flere var elendige og det lyste lang vei at de kun var på jobb for å tjene penger, ikke for å være lærere. Men kanskje det som irriterer meg enda mer, den dag i dag, var at det var ingen voksne som på en måte gav meg et kick. Når jeg uttrykte mine meninger, så var det liksom " ja ja...". Man skulle liksom ikke være for kritisk, man skulle ikke stikke seg frem, og påpeike feil. For da roter man med noe som kan bli en stor oppvask ut av. Hadde jeg vist det jeg vet i dag, den gangen jeg gikk på ungdomsskolen og vgs, så hadde jeg benyttet meg av leserinnlegg i avisene. Hva med å skrive en krass kronikk i lokalavisen, eller regionalavisen? Der du skriver din erfaring med vgs-systemet, der du kritiserer det, ect? Slike ting som du påpeker skulle vært satt på dagsorden, men det er ikke så lett for en tenåring og vite slikt, å se det, eller å tørre det. Men det er der voksne kommer inn som støttespillere, om de ikke er for feige de også. Det er rart hvordan folk kan være enig med en, hvordan folk kan kritisere et system, men når det kommer til å virkelig gjøre det til offentlig kritikk, ja da backer folk ut. Så..klag!! Jeg hadde sendt en klage til fylkeskommunen også, feks fylkesmannen!! De har ansvaret for videregående! Det beste er at du først sender klage til fylkesmannen, eller skolens ledelse, og så skriver du et krast leserinnlegg! Da er du råtøff!! Og folk som kommer etter deg vil kanskje slippe å få samme hurpa til lærer som det du har hatt. For det er urettferdig, at man skal få en dårlig karakter, bare fordi læreren ikke liker tryne på man. Og slike ting skjer så jævla ofte! Og det irriterer meg, fordi man ikke har et likt utgangspunkt når man skal søke seg til høyere utdanning, og i dag er jo snittet på enkelte studier begynt å bli ganske høyt. Når jeg får barn, skal jeg være pådriver for skikkelig debatt i skolen,tro meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa igjen Skrevet 22. juni 2007 #15 Del Skrevet 22. juni 2007 Selvfølgelig, det sier seg jo selv... Eksamen i Norge er anonym. Det jeg mente er at det kan være lurt å ha en støttespiller som virkelig kan faget her. Selv om denne personen ikke kan ta noen valg anngående hvilken karakter du får, så kan rådene være gode. Jeg har heller ikke sagt at den blir rettet av noen på skolen hennes. Og jeg leste en regel at man kunne begrunne eksamenen(skriftlig) og da er jo en som har erfaring i faget, veldig grei å ha med deg, for å finne argumenter. Da jeg skrev at hun skulle få læreren til å tro at det var galt av henne å klage så var det klagingen som hun tidligere har gjort på selve læreren ikke selve karakteren, det hun har å vinne på dette, det var å få læreren sin hjelp. Så vil ikke si at det jeg skrev var feil i det hele tatt som du påstår, det handler bare om hvordan en tolker det. § 5–8 Eleven, privatisten og lærlingen har etter at karakteren ved skriftleg eksamen er fastsett, rett til å gjere seg kjend med sitt eige svar. På oppmoding skal han eller ho få av svaret. Eleven, privatisten og lærlingen kan også krevningslinjer som sensorane har fått til hjelp ved sensueringa. § 5–9 Klageinstansen for vurdering av skriftleg sentralt gitt eksamen med sentral sensur i vidaregåande opplæring er ei klagenemd oppnemd av fylkesmannen. § 5–10 Nemnda skal ikkje gjerast kjemd med eventuell grunngiving for klagen. Altså betyr dette at det ikke har noe å si hva grunnen for å klage er. Fordi klagenemda ikke får vite den. De får vite din opprinnelige karakter, og det er det. Så trådstarter, hvis faglærer ikke er på din side har dette ingen ting å si. H*n vil ikke ha mer med hverken deg eller klagen å gjøre. Og det er altså ingen vits å smiske. Hvis det ikke gjelder klage på standpunkt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #16 Del Skrevet 23. juni 2007 Selv fikk jeg 6 på denne eksamenen syntes ikke den var så vanskelig. Folk i klassen klarte den også greit, de eneste som strøk er de som har sluntret unna, og som selvfølgelig skylder på læreren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 23. juni 2007 #17 Del Skrevet 23. juni 2007 For all del KLAG!!! Jeg har nå gått 5 år på høyskole,har en mastergrad, og jeg angrer på at jeg ikke klaget på noen av karakterene ved vgs da jeg gikk der. Jeg ble på en måte overtalt til å " ikke " klage.... Så jeg angrer mye på det!! Jeg ser det nå i ettertid. Så for all del, klag, ellers kommer du til å angre. De lærerne på vgs gjør jo som dem vil, og det blir ikke bedre viss ingen klager. Så...klag!! Jeg ville også nevnt i klagen, at du/ din gruppe ikke fikk det dere har krav på. At faglærer reiste på ferie, og dere gikk glipp av viktig forberedelse. Bare skriv det som det er, og vær litt hard, krass, signaliser selvsikkerhet og gode argumenter. Mange av de tullingene som sitter der på vgs, burde aldri ha sittet der. Men lite man kan gjøre med det.....Men hele VGS systemet irritererer meg, og jeg synes ikke det er kvalitetssikkert i det hele tatt. Husker vi leverte inn stiler og prøver med navn på, der vi skulle få en karakter som skulle danne grunnlag for vitnemål...Som om lærere klarer å være nøytrale...Fy f..hva faen gir du meg`?? Nei....Hele vgs systemet suger ræva, og er ikke annet en et uprofesjonelt og misslykket system. Så for all del KLAG!! Og gled deg til den dagen du får litt sterkere rettigheter, selv om høgskolene også glimter til med sin uprofesjonalitet til tider.. Jadda, jadda. Dersom TS nevner at faglærer ikke har vært tilstede i faget, kan det likesågodt slå negativt ut. Unskyldnonger, liksom... Ellern får man oppnevnt to nye sensorer når man klager, så skal de sensurere oppgaven og kpmme med ny karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 23. juni 2007 #18 Del Skrevet 23. juni 2007 Selv fikk jeg 6 på denne eksamenen syntes ikke den var så vanskelig. Folk i klassen klarte den også greit, de eneste som strøk er de som har sluntret unna, og som selvfølgelig skylder på læreren... morsomt at du sier det..ingen i min gruppe fikk 6..og dette er elever som er flinke i alle andre fag og som virkelig står på. Ingen av oss har sluntret unna..vet ikke hvor troverdig det er at du fikk 6 heller når du skriver slike "lette" innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 24. juni 2007 #19 Del Skrevet 24. juni 2007 morsomt at du sier det..ingen i min gruppe fikk 6..og dette er elever som er flinke i alle andre fag og som virkelig står på. Ingen av oss har sluntret unna..vet ikke hvor troverdig det er at du fikk 6 heller når du skriver slike "lette" innlegg. Går det bra nå, trådstarer? Har du kommet noen vei med klagen din? Har du sendt den? Lisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 24. juni 2007 #20 Del Skrevet 24. juni 2007 Unnskyld om noen har skrevet noe av dette tidligere i tråden, men det var så lange innlegg at jeg dessverre ikke orket å lese alt:( Som det har kommet frem har ikke faglærer noe med selve eksamen å gjøre, men husker noen av lærerne på skolen min (ganske streng skole jeg også går på) kommenterte at vi ikke kunne ha så mye fri og bla bla bla fordi skolen ikke ville bli risikert å bli saksøkt av noen elever for dårlige læreomstendigheter.. Ikke at jeg sier at du skal saksøke, men tror hvertfall man kan klage på skolen/læreren. Vet ikke helt hva en kan få ut av dette, men det jeg prøver å si er at du burde virkelig klage på læreren din også, selv om du allerede har prøvd.. Og til deg som fikk 6'ern, hallo, ikke rart du ikke fant eksamen vanskelig, du fikk jo det beste!!! Og til TS fant ut at en annen i kullet mitt gikk fra en 5'er til 2!! Så tror ikke alle syntes den var like kjempemorsom!! Igjen.. LYKKE TIL med klaging!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå