Gå til innhold

Noen meninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette vil kanskje noen si er et filleproblem, men jeg vil gjerne høre andres meninger.

Jeg har en bror på 10 år som samler på Pokemon-kort. Tidligere i dag hadde han lagt dem ute på et bord i hagen, og da han sto et stykke unna kunne han se at nabojenta stakk av med kortene hans. Han er en veldig "forsiktig" person, og sa ingenting til henne. Ingen av oss andre har observerte situasjonen, men dette er hva han forteller.

Vi har snakt lite med ham om hva som skjedde, men håper at han i morgen kan ringe på til dem å spørre om hun har kortene hans. Hvis han ikke får seg til å gjøre det (han er 10 år, og det kan være vanskelig "å stå på sitt" i en så ung alder) mener jeg at moren min kan ringe på å spørre. Dette nekter hun, og mener hun vil beholde verdigheten sin ovenfor disse naboene. Hun mener vi ikke kan være sikker på at det var nabojenta som tok dem, men jeg mener at vi bør stole på hva broren min sier. Han har ingen grunn til å lyve.

Vi kjenner dem ikke veldig godt siden de nettopp har flyttet inn.

Jeg mener hun er mer opptatt av verdigheten sin enn faktisk hva er rett i forhold til dette med kortene. Hun mener også at han bør lære av sine feil, da han ikke ga beskjed til henne der og da.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener moren din er altfor urimelig i denne saken.Dere kjenner jo gutten begge to, og det er dårlig gjort av moren din å ikke stole på det han sier.

Moren til denne jenta har vel litt oversikt over hvor mange kort datteren har, så hun kan jo fort finne ut av det.

Skulle det vise seg at det hele var en misforståelse så mister vel ikke moren din verdigheten i nabolaaget av den grunn :overrasket:

Om ikke moren din gjør det kan du som søster hjelpe han.

Lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. :)

Du har rett. Hun synes det hadde vært flaut å beskylt denne jenta for å ha tatt kortene hvis hun faktisk ikke hadde gjort det. Dette handler jo om å stole på hva broren min sier. Jeg kommer til å ta saken i egne hender om hun ikke gjør noe, selv om jeg mener dette er en sak som foreldrene mine burde ta seg av.

Skrevet

Kan ikke du gå sammen med han til naboen i morgen for å støtte han? :)

Gjest Silmarill
Skrevet
Takk for svar. :)

Du har rett. Hun synes det hadde vært flaut å beskylt denne jenta for å ha tatt kortene hvis hun faktisk ikke hadde gjort det. Dette handler jo om å stole på hva broren min sier. Jeg kommer til å ta saken i egne hender om hun ikke gjør noe, selv om jeg mener dette er en sak som foreldrene mine burde ta seg av.

Leit å lese om foreldre som tenker mer på seg og sitt og alle rundt om i nabolaget, istedenfor å hjelpe familien og støtte opp om barna sine.

Moren din :forvirret: burde selvsagt ha tatt afære her, men du er en fin søster som stiller opp for broren din :)

Husker selv da sønnen min var liten og hvor mye disse kortene betydde for han.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Selv om han er en forsiktig personlighet, så skal han ikke måtte regne stjålne kort som tapte, og han skal ha voksne som hjelper seg hvis han ikke tør dette. Det er ikke uverdig å be om å få hans kort tilbake, og hadde jeg vært hennes forelder ville jeg hatt behov for å vite at hun har stjålet, for å ha en sjanse til å oppdra henne på det.

Skrevet

Hei.

Sønnen min var óg en ivrig samler.

En dag hadde han en gutt inne hos seg, og de drev og byttet kort. Etter at gutten var gått hjem ble sønnen vår kjempelei seg. Det viste seg at han som var på besøk hadde stjålet noen av de beste kortene hans. Og ja, jeg skriver stjålet. Han visste at de ikke var hans.

Min mann ble ganske sint og gikk sammen med sønnen vår opp til denne gutten og ba om å få snakke med ham. Han sa på en fin måte at han trodde at han hadde fått med seg for mange kort hjem. Det var ikke noe problem, han hentet bunken sin og ungene ble enige om hvilke kort som tilhørte hvem. Moren hans sto der óg.

Han fikk ikke noe kjeft, men ble vist at vi fulgte med og ikke fant oss i at han forsynte seg av vår sønns kort.

Jeg synes at du skal følge din bror og kreve kortene tilbake. Synes at det er dumt at din mor lar forholdet til naboene går foran hensynet til din bror.

Lykke til :)

Gjest Anne Lena
Skrevet

Blir helt matt av å høre om dette.

Noen foreldre er så opptatt av fasaden utad at dem ikke ser behovet barna har.

Dette er ingen filleting trådstarter, dette er ille av din mor.

Vis henne denne tråden å få henne til å forstå at hun er helt på viddene mht. lillebroren din

Om du ser du mor, så :frustrert::fy_fy::kjempesinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...