Brudeberta70 Skrevet 26. juni 2007 #21 Skrevet 26. juni 2007 Er det mulig??? Du fortjener ikke ham som prest! Ikke noen prest i det hele tatt!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 Du får be kirken lage en prestekatalog slik at brudene kan finne prester som utseendemessig matcher dem Det hadde vært en stor fordel slik at slike situasjoner unngås. Katalogen kunne inndeles i vektgrupper, hårfarge, øyenfarge, hudfarge, dialekt osv. Det skulle egentlig bare mangle når man bruker så mye tid på å få blomster, forloverkjoler, brudekjole, dresser og annen pynt til å matche.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 æhhh, mener du det seriøst? at presten er for stygg... Presten som viet oss var heller ikke pen akkurat, egentlig pensjonist, og kanskje litt hårete når man tenker seg om, men de få bildene han var med på klarer jeg å leve med, det er så bilder han er med på at det tror jeg dere må leve med.. De fleste bildene blir jo av bare dere to uansett... Jeg ville i alle fall ikke valgt bort presten fordi han var stygg. du kan jo risikere å få en prest som er pen men som ikke har noe annet... Hvordan han ser ut glemmes veldig fort, måten han er på osv det glemmere man ikke så fort.... Vi fikk veldig mange kommentarer om presten, dvs om hvor fantastisk han var. Han reddet situasjonen da min mor ikke kunne finne kirken og jeg og min forlover og far kjørte rundt for å finne henne.... dvs alle i kirken måtte vente på oss.. Presten tok det med knusende ro og fortalte morsomme historier om liknende ting mens de ventet.... Alle snakket om det etterpå.... så vær så snilll å se på hva slags meneske han er før du ser på utseende... men lykke til uansett!!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2007 #24 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har ikke planer om å gifte meg, og om jeg skulle komme til å gjøre det en gang, så ville jeg nok ikke gjort det i kirken, men jeg kan også si at dette er for drøyt! Livssyn og kirkebryllup eller ei, det har da ingen ting med saken å gjøre. Jeg håper VIRKELIG dette bare er tull. Ellers synes jeg veldig synd på trådstarter og trådstarters oppbacker! Stakkars dere, for noen verdensproblemer dere må løse! Stygg prest - KRISE! Dette er faktisk noe av det drøyeste jeghar hørt... Livssyn har (eller burde i det minste ha) alt med saken å gjøre. Enkelte har virkelig ikke forstått noen verdens ting. Det er fanden ikke rart vi fremdeles har statskirke her i landet, hvis denne holdningen er representativ hos nordmenn flest - folkevalgte og velgere...
Pingse Skrevet 29. juni 2007 #25 Skrevet 29. juni 2007 Dette er faktisk noe av det drøyeste jeghar hørt... Livssyn har (eller burde i det minste ha) alt med saken å gjøre. Enkelte har virkelig ikke forstått noen verdens ting. Det er fanden ikke rart vi fremdeles har statskirke her i landet, hvis denne holdningen er representativ hos nordmenn flest - folkevalgte og velgere... Puh, nå ble det hett her Jeg tror du misforstår meg litt. Det jeg mente å si var at jeg, som verken er troende, medlem av statskirken eller kommer til å gifte meg i kirken noen gang, også må kunne få lov til å si at jeg synes det er for drøyt å velge bort presten fordi han ikke har utseendet med seg. Er det ikke andre ting som teller mer enn utseendet? Om han gjør en god jobb for eksempel...? Dessuten: er det ikke mulig å være troende/kristen i dag med litt mer "moderniserte" holdninger til samliv etc. enn det du beskriver? Kristendommen har vel stadig vekk forandret seg litt gjennom de ca 2000 årene den har eksistert. Vi kan meget gjerne avskaffe ordningen med statskirke for min del, men det blir en annen diskusjon synes jeg. Jeg er fortsatt like bestyrtet over trådstarters holdning til presten, og jeg håper fortsatt det hele er en spøk.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2007 #26 Skrevet 30. juni 2007 Puh, nå ble det hett her Jeg tror du misforstår meg litt. Det jeg mente å si var at jeg, som verken er troende, medlem av statskirken eller kommer til å gifte meg i kirken noen gang, også må kunne få lov til å si at jeg synes det er for drøyt å velge bort presten fordi han ikke har utseendet med seg. Er det ikke andre ting som teller mer enn utseendet? Om han gjør en god jobb for eksempel...? Dessuten: er det ikke mulig å være troende/kristen i dag med litt mer "moderniserte" holdninger til samliv etc. enn det du beskriver? Kristendommen har vel stadig vekk forandret seg litt gjennom de ca 2000 årene den har eksistert. Vi kan meget gjerne avskaffe ordningen med statskirke for min del, men det blir en annen diskusjon synes jeg. Jeg er fortsatt like bestyrtet over trådstarters holdning til presten, og jeg håper fortsatt det hele er en spøk. Jammen godt å høre at jeg misforsto deg! Jeg forstår hva du mener nå. Men jeg synes faktisk ikke at det du kaller "moderniserte" holdninger er greit. Man plukker ut det man liker og ignorerer det man har vanskelig for å svelge. For meg er det totalt uforståelig - det får være enten/eller, ellers må man faktisk bare erkjenne at dette er en religion man ikke kan bekjenne seg til. Jammen bra jeg misforsto deg!
Frey Skrevet 30. juni 2007 #27 Skrevet 30. juni 2007 Nå vet jeg ikke mine arme råd! Skal gifte meg nå i juli og var såvidt oppom kirken i dag for å hilse på presten. Er vanskelig å si dette, men han var så forferdelig stygg! Her har jeg planlagt vielsen, pynten, kjolen, blomstene, maten og alt annet i halvannet år og så skal noe sånt ødelegge min store dag! Det er jo selvsagt ikke videre pent å si til noen at de er stygge, men jeg tenkte jeg i all hemmelighet kan ringe kirkekontoret i morgen og spørre om en annen prest. Så lenge jeg ikke oppgir årsaken, tror dere dette vil gå bra? Jeg mener selvsagt at han ikke må være modellpen, men han var både gammel, rynkete og svært hårete. Tenker med gru på hvordan bildene ved alteret vil se ut med HAN mellom oss! Ja, for du har skjønt poenget med en vielse... Når det er sagt så må jo dette være et tulleinnlegg..
Gjest vimselot Skrevet 30. juni 2007 #28 Skrevet 30. juni 2007 Da kan du vel ikke ha en pen kvinnelig prest heller, for hun kan jo være penere enn bruden.... Må smile litt her jeg sitter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå