Gjest Stresset brud Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Nå vet jeg ikke mine arme råd! Skal gifte meg nå i juli og var såvidt oppom kirken i dag for å hilse på presten. Er vanskelig å si dette, men han var så forferdelig stygg! Her har jeg planlagt vielsen, pynten, kjolen, blomstene, maten og alt annet i halvannet år og så skal noe sånt ødelegge min store dag! Det er jo selvsagt ikke videre pent å si til noen at de er stygge, men jeg tenkte jeg i all hemmelighet kan ringe kirkekontoret i morgen og spørre om en annen prest. Så lenge jeg ikke oppgir årsaken, tror dere dette vil gå bra? Jeg mener selvsagt at han ikke må være modellpen, men han var både gammel, rynkete og svært hårete. Tenker med gru på hvordan bildene ved alteret vil se ut med HAN mellom oss!
FrøkenEnnå Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Du tuller nå ikke sant?? Var han hyggelig da? 1
Gjest Stresset brud Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tuller dessverre ikke. Han var veldig hyggelig, en mild og god eldre mann, men det hjelper så lite når jeg føler bildene vil bli fullstendig ruinert!
panda Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Deg kan man vel kalle en bridezilla? Minner meg om artikkelen jeg leste i Dagbladet, hvor man valgte forlover etter hvor pene de var... 1
Mrs B Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg håper dette er en spøk.. Og hvor mange bilder skal egentlig presten være med på?!
Gjest lillelou Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Håper inderlig dette er en spøk, ellers syns jeg du trenger en god bøtte kaldt vann i ansiktet (selv om det sikkert kommer til å ødelegge makeupen).
Malama Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Du får neppe byttet presten, og det fortjener du nok heller ikke. Dette er bridezilla i aller høyeste grad. ehåper og tror dette er tull. Om virkelig hvordan presten ser ut er avgjørende for deg denne dagen, da er jeg ikke så sikker på om å gifte seg i kirka egentlig er det du burde gjøre... Jeg er kjempeglad for at vi fikk den presten som skal vie oss, han er en snill og vennlig prest, en behagelig mann å snakke med. Vi kunne risikert en konservativ, streng, "sint" mann med holdninger jeg ikke føler meg bekvem med. Jeg er kjempeglad for at vi fikk den presten vi fikk. Hvordan han ser ut? Helt irrelevant, og det er jo faktsik heller ikke mange bilder han er med på, svært få noen i vårt tilfelle. (Presten ber om at det ikke tas bilder under vigselen, og han står ikke mellom oss på kirketrappa.) Det er hvordan presten ER som betyr noe.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Herregud, så skinnhellige dere er. presten er jo ikke annet enn staffasje. Lurer på hvor mange av dere som med hånden på hjertet kan si at dere gifter dere i Guds hus fordi det er i tråd med det livssynet dere bekjenner dere til og praktiserer? Hvor mange av dere har ligget med den tilkommende mannen deres før dere går ned kirketrappen? Hvor mange av dere har allerede barn? Hvor mange av dere er skilt? Hvor mange av dere har levd som samboere i flere år før giftemålet - og hvor mange samboere har dere hatt? Hvor mange av dere kommer til å holde det løftet dere gir presten og Gud i kirken? Kom dere ned fra pidestallen. Dere vet like godt som meg at ekteskapsløftet og de dypere meninger absolutt ikke er det primære for dere. Jeg synes trådstarter er modig som tør kalle en spade for en spade og innrømmer at hun ikke vil ha en schtøgg prest med på bildene sine. Bortsett fra det synes jeg hun, og flere med henne, burde stikke fingeren i jorda og giftet seg i mer passende lokaler i forhold til livssyn og verdier...
Gjest lillelou Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Herregud, så skinnhellige dere er. presten er jo ikke annet enn staffasje. Lurer på hvor mange av dere som med hånden på hjertet kan si at dere gifter dere i Guds hus fordi det er i tråd med det livssynet dere bekjenner dere til og praktiserer? Hvor mange av dere har ligget med den tilkommende mannen deres før dere går ned kirketrappen? Hvor mange av dere har allerede barn? Hvor mange av dere er skilt? Hvor mange av dere har levd som samboere i flere år før giftemålet - og hvor mange samboere har dere hatt? Hvor mange av dere kommer til å holde det løftet dere gir presten og Gud i kirken? Kom dere ned fra pidestallen. Dere vet like godt som meg at ekteskapsløftet og de dypere meninger absolutt ikke er det primære for dere. Jeg synes trådstarter er modig som tør kalle en spade for en spade og innrømmer at hun ikke vil ha en schtøgg prest med på bildene sine. Bortsett fra det synes jeg hun, og flere med henne, burde stikke fingeren i jorda og giftet seg i mer passende lokaler i forhold til livssyn og verdier... Jeg gifter meg ikke i kirken, nettop fordi verken jeg eller min kjæreste er troende. Allikevel syns jeg det blir grotesk å snakke om at presten er for stygg. Det er rett og slett ufint.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Du og din tilkommende er pene eller? Snakk om å dømme andre emnnesker etter utseende. Hva om dere vil få barn som ikke ser ut selv. Ingen vil leke med dem fordi de er så stygge? Kan hende det skjer vet du. Nei, legg av deg bridezilla nykkene dine og gled deg til den store dagen.
Pastor Knut Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 Nei, legg av deg bridezilla nykkene dine og gled deg til den store dagen. Jeg har sikkert fulgt dårlig med, men hvem/hva er "bridezilla" som du og flere viser til?
*Mina* Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Du har lov til å velge prest selv, men i enkelte tilfeller må dere kanskje betale litt ekstra for å få akkurat den presten dere ønsker. Nå har dere bare et ønske om at presten skal være pen, og det tror jeg blir veldig vanskelig å få til uten å sjekke ut alle prestene i området. Du har rett og slett ikke noen garanti for at den andre presten blir bedre, og derfor ville jeg heller valgt han dere har møtt siden han virket koselig. Bildene deres kommer til å bli kjempe bra, selv om presten ikke står helt i stil med dere. Men som sagt har du ikke noen garanti på dette, om du ikke kan navngi en prest du selv syns er pen.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har sikkert fulgt dårlig med, men hvem/hva er "bridezilla" som du og flere viser til? http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/06/13/503453.html
*Mina* Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har sikkert fulgt dårlig med, men hvem/hva er "bridezilla" som du og flere viser til? Når prestens utseende er det viktigste, blir den personen lagt inn i kategorien "bridezilla". Det vil si at alt rundt er viktigere enn selve vielsen.
Pingse Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Herregud, så skinnhellige dere er. presten er jo ikke annet enn staffasje. Lurer på hvor mange av dere som med hånden på hjertet kan si at dere gifter dere i Guds hus fordi det er i tråd med det livssynet dere bekjenner dere til og praktiserer? Hvor mange av dere har ligget med den tilkommende mannen deres før dere går ned kirketrappen? Hvor mange av dere har allerede barn? Hvor mange av dere er skilt? Hvor mange av dere har levd som samboere i flere år før giftemålet - og hvor mange samboere har dere hatt? Hvor mange av dere kommer til å holde det løftet dere gir presten og Gud i kirken? Kom dere ned fra pidestallen. Dere vet like godt som meg at ekteskapsløftet og de dypere meninger absolutt ikke er det primære for dere. Jeg synes trådstarter er modig som tør kalle en spade for en spade og innrømmer at hun ikke vil ha en schtøgg prest med på bildene sine. Bortsett fra det synes jeg hun, og flere med henne, burde stikke fingeren i jorda og giftet seg i mer passende lokaler i forhold til livssyn og verdier... Jeg har ikke planer om å gifte meg, og om jeg skulle komme til å gjøre det en gang, så ville jeg nok ikke gjort det i kirken, men jeg kan også si at dette er for drøyt! Livssyn og kirkebryllup eller ei, det har da ingen ting med saken å gjøre. Jeg håper VIRKELIG dette bare er tull. Ellers synes jeg veldig synd på trådstarter og trådstarters oppbacker! Stakkars dere, for noen verdensproblemer dere må løse! Stygg prest - KRISE!
evilla Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 Håper dette er en spøk ja, hvis ikke: Er det mulig?????????
Majabeth Skrevet 26. juni 2007 #19 Skrevet 26. juni 2007 Vi fikk en annen prest enn han som egentlig var tiltenkt oss. Men det var av helt andre grunner; Har hatt endel dårlige erfaringer med han. Vi har rett og slett en veldig dårlig kjemi, om man kan forklare det sånn. De senere årene har vi hatt noen begravelser i nær familie, som han har forrettet. Jeg har prøvd, men klarer rett og slett ikke å bli fortrolig med han. Så vi spurte presten som konfirmerte meg om han ville vie oss. Heldigvis fikk vi han. Men klarte å få det til uten at han presten vi ikke vil ha skjønte det. Tror jeg
rsa Skrevet 26. juni 2007 #20 Skrevet 26. juni 2007 "Stakkars både prest og brud", klarte forloveden min å presse frem mellom latterkulene. For et innlegg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå