Gå til innhold

Gave til vertsfamilie

Fremhevede innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet

Søsteren min reiser til Oxford på tirsdag og skal bo hos en pakistansk familie der i tre uker. Noen som har noen tips til en gave hun kan ta med nedover? Blomster er allerede sendt, men hadde jo vært hyggelig med en ting også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et stort kubelys med en eller annen duft.

Skrevet

Da jeg bodde hos vertsfamilie i USA, gjorde jeg et poeng av å ta med noe norsk - norsk musikk, kunstbok, røkelaks? Noe sånt?

Gjest Matilda
Skrevet
Da jeg bodde hos vertsfamilie i USA, gjorde jeg et poeng av å ta med noe norsk - norsk musikk, kunstbok, røkelaks? Noe sånt?

:Nikke: Det gjorde jeg også når jeg bodde hos vertsfamilie.

Andre forslag:

- Gavebok om Norge

- Troll (de jeg hadde med var utrolig populære)

- Vikingsmykke (vertssøsteren min elsket det)

- Selbuvotter

- Akevitt (ikke lurt hvis de er muslimer...)

- Brunost ;)

- Konfekt/ norsk sjokolade

Skrevet

Vertsfamilien min i england eeelsker norsk sjokolade, tok det med første gangen og har sendt det hver eneste gang til jul nå.

Skrevet

Jeg gav noe med troll på, det ble hun (bodde hos mor og sønn) veldig glad for, hun elsket troll!

Skrevet (endret)

Da jeg var i Frankrike tok vi med "et lite stykke Norge" og en norsk kalender med mange fine bilder fra Norge..

Endret av jente89
Skrevet

Ostehøvel - det hadde en i min familie med til en engelsk familie.

Ja, og kanskje en brunost i tillegg.

Ostehøvel har de ikke i England.........finnes ikke noe eget engelsk ord for det heller (Cheese-slicer????)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker å gi en av Ivo Caprinos filmer til slekt i utlandet. De elsker dem! :) Spesielt Flåklypa...

Gjest _Leela_
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil så hadde jeg med en ostehøvel og ei bok om Norge til min vertsfamilie i Østerrike. Ostehøvelen skjønte de ikke helt poenget med, vi burde kanskje hatt med ost itillegg. Boka falt i smak da de hadde tenkt seg på ferie til Norge.

Har også sett på posten ol at de har cder med norske folkeeventyr på ulike språk (passer hvis det er barn i familien). Tror mange familier setter pris på at man gir noe fra landet sitt. Ikke så spennende å få noe man like gjerne kunne kjøpt i butikken rundt hjørnet. :)

Gjest Kaploink
Skrevet (endret)

Da eg budde hjå vertsfamilie i USA hadde eg med smykker med norsk stein (thulitt?), samt norsk klassisk musikk. Eg hadde inntrykket av at det fall i smak iallfall.

Endret av Kaploink
Skrevet

Og ikke glem klistremerke med elgmotiv da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Så kult.

Noen forslag:

En bok om Norge

Bok om Kon-Tiki ekspedisjonen

Bok om nordisk mytologi

Plate/DVD av Gåte (folkemusikkinspirert rock)

Vikinghjelm

Vikingskipmodell

En videofilm der du har filmet deg selv i Norge...

Lusekofte genser/sokker

Jeg tror faktisk jeg hadde gått for et vikingskipmodell.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Herregud, liker virkelig folk troll og andre heilnorske ting???

Gjest Vampyra
Skrevet

Jepp!

I Russland elsker de iallefall norsk sjokolade, så der tok vi med melkesjokolade.

Gjest Vampyra
Skrevet

Hvem tror du forresten kjøper alle trollene, og elgene i suvernibutikkene? ;)

Skrevet
Herregud, liker virkelig folk troll og andre heilnorske ting???

Å ja, hun vi bodde hos fikk sjokolade og ostehøvel av de andre jeg bodde med, men det var det hun fikk av meg (med troll ;)) hun ble mest glad for ("ah, I LOOVE trolls!").

Skrevet
Hvis jeg ikke husker feil så hadde jeg med en ostehøvel og ei bok om Norge til min vertsfamilie i Østerrike. Ostehøvelen skjønte de ikke helt poenget med, vi burde kanskje hatt med ost itillegg. Boka falt i smak da de hadde tenkt seg på ferie til Norge.

Da jeg besøkte familien i Austr. for førse gang, tok jeg med ostehøvel. Tok den fram, demonstrerte hvordan man skal bruke den, hvor prakisk den er, osv. De så litt rart på meg, men smilte og takket pent. Senere oppdaget jeg at det var mange som hadde ostehøvel, at det slett ikke var uvanlig. :sjenert:

Mener jeg så ostehøvel på vandrerhjemmet da jeg var i Østerrike, men det er jo ikke sikkert at alle har det.

Skrevet
Senere oppdaget jeg at det var mange som hadde ostehøvel, at det slett ikke var uvanlig. :sjenert:

:Nikke: Det er en veldig vanlig gave å gi (hun vi bodde hos åt kun brie av ost, så hun hadde heller ikke så brukt for ostehøvel ;))

Gjest _Leela_
Skrevet
Da jeg besøkte familien i Austr. for førse gang, tok jeg med ostehøvel. Tok den fram, demonstrerte hvordan man skal bruke den, hvor prakisk den er, osv. De så litt rart på meg, men smilte og takket pent. Senere oppdaget jeg at det var mange som hadde ostehøvel, at det slett ikke var uvanlig. :sjenert:

Mener jeg så ostehøvel på vandrerhjemmet da jeg var i Østerrike, men det er jo ikke sikkert at alle har det.

Ser at jeg jeg kanskje ordla meg litt dårlig, de forsto hva de skulle bruke ostehøvelen til, men var ikke så begeistra for den som gave. Så kanskje den hadde falt i smak hvis de hadde fått brunost i tillegg. Har jo bodd der nede i senere tid og ostehøvel er nok ikke så eksklusivt norsk som jeg trodde i min ungdom. Tror faktisk det hadde slått mer ann med et troll...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...