Gjest daila Skrevet 21. juni 2007 #1 Del Skrevet 21. juni 2007 Huff... Har aldri vært på et ordentelig jobbintervju før, og har nå blitt innkalt til et om en drøy uke. Jeg ønsker meg virkelig jobben, men er nå så nervøs at jeg lurer på å droppe hele intervjuet. Ikke særlig lurt, men er så nervøs at jeg tror det blir umulig å greie å gjøre et ok inntrykk likevel. Noen som kan overbevise meg om at jeg skal gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 21. juni 2007 #2 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvis du ikke drar på dette intervjuet, kommer det sikkert til å bli enda verre til neste gang, tror du ikke? Du skriver jo at du virkelig ønsker jobben. Jeg ville prøvd likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juni 2007 #3 Del Skrevet 21. juni 2007 Enig med Pax. Kan du få en venn/venninne til å trene på intervju situasjon med deg? Jeg kan ikke fordra intervjuer heller, men etter å ha gjort noen, samt fått svært god hjelp til forberedelse har det likevel gått greit. Jeg ønsker lykke til. P.S.: En grei måte å få intervjutrening, med feedback, er å gå til noen vikarbyråer. De er flinke, og hvis du ber om det kan du også få vite hvordan du gjorde det, hva slags inntrykk du ga og om forbedringspotensiale. Svært nyttig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 21. juni 2007 #4 Del Skrevet 21. juni 2007 En intervjuer er vant til å se nervøse mennesker.. Forbered deg veldig godt..så går det nok bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 21. juni 2007 #5 Del Skrevet 21. juni 2007 Skjønner veldig godt at du er nervøs, men hva i alle dager er vitsen med å dropppe intervjuet? Hvis du faktisk går er det verste som kan skje at du ikke får jobben, hvis du lar være å gå garanterer det i hvert fall at du ikke får den. Har du noen mulighet til å få øve med en venn som spør alle mulige slags spørsmål, kan det hjelpe mye. Du bør også si i fra til den som intervjuer at du er nervøs, og deretter puste godt og tenke godt i gjennom spørsmålene du får. Ikke stress, bare konsentrer deg om akkurat det du blir spurt om. Prøv å virke hyggelig og blid, og snakk litt svada om været, rommet du kommer inn i el. hvis du greier det. Prøv også å stille noen spørsmål selv, virk interessert i firmaet. At du fremstår som en hyggelig, interessert og oppgående person er oftere viktigere enn nøyaktig hva du svarer på spørsmålene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 21. juni 2007 #6 Del Skrevet 21. juni 2007 Jepp, så lenge du er godt forberedt går det nok bra. Og det blir bedre med litt trening. Om du ikke får denne jobben, vil du i alle fall få intervjutrening. Du taper ingenting på å stille! Men du kan tape mye på å ikke gjøre det. Dette greier du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_S_* Skrevet 21. juni 2007 #7 Del Skrevet 21. juni 2007 Huff... Har aldri vært på et ordentelig jobbintervju før, og har nå blitt innkalt til et om en drøy uke. Jeg ønsker meg virkelig jobben, men er nå så nervøs at jeg lurer på å droppe hele intervjuet. Ikke særlig lurt, men er så nervøs at jeg tror det blir umulig å greie å gjøre et ok inntrykk likevel. Noen som kan overbevise meg om at jeg skal gå? Dette fikser du vet du. Du har nå en uke på deg til forbreding så det går nok bra. Husk på at den som intervjuer kan være vel så nervøs som deg. Uansett så er det ganske vanlig å være nervøs, og da går det som regel mye bedre enn man forventer Her er en lignende tråd om jobbintervju med mange fine svar og fine linker http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=272541 LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juni 2007 #8 Del Skrevet 22. juni 2007 Noter ned 5 spørsmål på en blokk og så legger du blokken godt synlig på bordet foran deg. Når / hvis du blir nervøs kan du bruke blokken til å notere på. Jeg har gjort det på de siste intervjuene jeg har vært på og har sett at det gir positiv respons. Dessuten slipper jeg å glemme spørsmål som jeg egentlig skulle ha stilt. Jeg tror ikke det er EN av oss som ikke er nervøs før vi går på intervju - det er en del av det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #9 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg er bare 18 så har ikke noen erfaringer med intervju, men har lest om en sjef i et prestisjefullt konsulent selskap(tror det var the boston consulting group) som sa at det var greit at folk var nervøse, det viste bare at de var interessert og at jobben betydde mye, men gråtingen var ikke bra. Uansett, jeg håper og tror det går bra med deg, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avensis Skrevet 22. juni 2007 #10 Del Skrevet 22. juni 2007 Huff... Har aldri vært på et ordentelig jobbintervju før, og har nå blitt innkalt til et om en drøy uke. Jeg ønsker meg virkelig jobben, men er nå så nervøs at jeg lurer på å droppe hele intervjuet. Ikke særlig lurt, men er så nervøs at jeg tror det blir umulig å greie å gjøre et ok inntrykk likevel. Noen som kan overbevise meg om at jeg skal gå? Skal ikke skrive "trøstens ord" i dette svaret. Du har søkt en jobb. Du ønsker jobben. Du vil ha jobben! Derfor går du på jobbintervju og sier det samme. Tenk og redegjør for nye oppgaver; - Jeg har kvalifikasjonene, jeg har ikke erfaringen, men den skal jeg få nå! Jeg er meg selv, selv om jeg er litt nervøs nå. Gi meg en mulighet, og du (ny sjef) kommer til å bli fornøyd! "Shake hands" - si; Ser frem til å høre fra deg :-) Virk selvsikker og gi deg selv en klem for innsatsen etterpå Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 22. juni 2007 #11 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg skal gi deg et tips som hjalp meg da jeg plagdes med sjenanse og nervøsitet som yngre. Tenk dette: Hva er det verste som kan skje? Vil dø av det? Neppe. Det verste som kan skje er at du ikke får jobben. Sett i den store sammenheng er et eventuelt dårlig intervju lite som vil skade deg på noe vis, annet enn at du ikke får en jobb. Ved å tenke dette vil du, lik meg, møte utfordringer og uvante situasjoner med en langt bedre selvsikkerhet og ikke minst ro, enn tidligere. Jeg kan i dag stå foran forsamlinger, jeg kan hive meg til som guide i en buss på sparket, jeg kan snakke med myndighetspersoner, hva som helst, og jeg er aldri nervøs. For jeg tenker hele tiden; hvis jeg driter meg ut, hva så? Håper du kan dra nytte av dette. Ønsker deg lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ek_Erilar Skrevet 23. juni 2007 #12 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg ønsker meg virkelig jobben, men er nå så nervøs at jeg lurer på å droppe hele intervjuet. Hvis du virkelig ønsker deg jobben, og klarer å svare godt på hvorfor, har du egentlig kommet veldig langt. Hvorfor du vil ha jobben er nemlig langt på vei det samme som hvorfor du passer godt til jobben -- så lenge du svarer fornuftig. Og det er jo egentlig det intervjueren prøver å finne ut. Og i aller verste fall kan du se på det som intervjutrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juni 2007 #13 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg skal gi deg et tips som hjalp meg da jeg plagdes med sjenanse og nervøsitet som yngre. Tenk dette: Hva er det verste som kan skje? Vil dø av det? Neppe. Det verste som kan skje er at du ikke får jobben. Sett i den store sammenheng er et eventuelt dårlig intervju lite som vil skade deg på noe vis, annet enn at du ikke får en jobb. Ved å tenke dette vil du, lik meg, møte utfordringer og uvante situasjoner med en langt bedre selvsikkerhet og ikke minst ro, enn tidligere. Jeg kan i dag stå foran forsamlinger, jeg kan hive meg til som guide i en buss på sparket, jeg kan snakke med myndighetspersoner, hva som helst, og jeg er aldri nervøs. For jeg tenker hele tiden; hvis jeg driter meg ut, hva så? Håper du kan dra nytte av dette. Ønsker deg lykke til ! Du er heldig som ikke er nervøs i slike situasjoner. Jeg er som Robbie Williams og mange andre SYK av nervøsitet før jeg går på scenen eller til intervju eller lignende. Men jeg gjør det likevel. Og jeg vet at nervøsiteten går over, jeg må bare passe på å være godt forberedt. Robbie sitter på do med magesjau i timesvis før HVER ENESTE konsert ... Så trådstarter - det er ikke nervøsiteten som skal bestemme om du skal gjøre dette - det er hvor mye du ønsker jobben. Når du har vært på noen intervjuer så vet du at du behersker situasjonen, og nervøsiteten blir en annen. Men de fleste av oss klarer aldri helt å fighte av all nervøsitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 23. juni 2007 #14 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) [ Endret 1. mai 2008 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daila Skrevet 29. juni 2007 #15 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei:) Vil bare takke for alle råd og oppmuntringer. Jeg gikk på intervjuet og har i dag fått jobben som jeg er utdannet til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 29. juni 2007 #16 Del Skrevet 29. juni 2007 Gratulerer med jobben! Så bra at du gikk på intervjuet da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 29. juni 2007 #17 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei:) Vil bare takke for alle råd og oppmuntringer. Jeg gikk på intervjuet og har i dag fått jobben som jeg er utdannet til:) Så bra! Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 30. juni 2007 #18 Del Skrevet 30. juni 2007 Du fikk jobben du var på intervju til? Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vsn Skrevet 30. juni 2007 #19 Del Skrevet 30. juni 2007 Huff... Har aldri vært på et ordentelig jobbintervju før, og har nå blitt innkalt til et om en drøy uke. Jeg ønsker meg virkelig jobben, men er nå så nervøs at jeg lurer på å droppe hele intervjuet. Ikke særlig lurt, men er så nervøs at jeg tror det blir umulig å greie å gjøre et ok inntrykk likevel. Noen som kan overbevise meg om at jeg skal gå? Jeg skal på intervju på mandag. Gruer meg ikke litt engang. Det kommer til å gå helt fint. Det er ingenting å grue seg for. Det verste som kan skje er at du ikke får jobben. Hvis du virkelig vil ha den da. De skal ikke "ta deg" på noen måte. De vil bare bli litt bedre kjent med deg for å se om du er aktuell for jobben. Og det er du tydeligvis siden du blir innkalt til intervju. Slapp av, det klarer du fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juni 2007 #20 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei:) Vil bare takke for alle råd og oppmuntringer. Jeg gikk på intervjuet og har i dag fått jobben som jeg er utdannet til:) Gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå