Gå til innhold

Volvo XC90

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Den eneste forskjellen på de bilene er at xc90 har 4hjulstrekk og er mye dyrene enn xc70 og den har bare forhjulsstrekk. Viser seg de fleste kjøper xc70 for den er mye billigere.

Eh..Alle XC 70 har AWD (firehjulstrekk)... V70 derimot har forhjulstrekk, men finnes også som V70 AWD. Denne har imidlertid mindre bakkeklaring osv i forhold til XC 70.

XC 90 er forøvrig en veldig bra og flott bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei

Vi har en XC90 som vi stort sett er veldig fornøyd med. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å kjøre bil, men jeg føler meg trygg i denne bilen, i den forstand at den er veldig "stødig" på veien.

Dessuten kommer den frem overalt, nesten uansett føre. På glatte dager er vi de eneste som kommer opp i barnehagen ( som ligger bratt opp, og langt inn i skogen).

Nå kjøpte ikke vi vår ny, så vi betalte ca 600 000. Vi synes den er verdt pengene. Men hadde vi slitt økonomisk hadde jeg helt klart ikke syntes det var verdt det, finnes nok helt sikkert billigere biler som gir andre den samme trygghetsfølelsen som XC90 gir meg.

Når det er sagt synes jeg ikke bagasjerommet er helt på topp. Vi er ferdig med småbarnsperioden, så vi greiser oss fint, men når vi har besøk av familier med barnevogn, ser vi at det ville vært uaktuellt å ha denne bilen hvis vi fortsatt var i småbarnsperioden. Da var vår forrige bil, Mercedes stasjonsvogn, en drøm i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Kjøp brukt da for pokker!

Pen bil til 440.000.-

Jeg har enda ikke kjøpt drømmebilen, altså volvo xc90 - men til min store glede ser jeg at prisen er gått ned til ca. 350.000 for de billigste. Bør jeg slå til nå eller kommer prisene til å gå enda lenger ned? Hva tror dere? Det perfekte hadde vært dersom jeg kan vente med å handle til høsten, men da er jeg redd prisene har steget igjen....hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene vil bare fortsette å gå ned helt til du får dem til 1500 kr eller hva nå vrakpanten måtte være når XC90 er 20 år gammel. Prisene vil ikke stige igjen, men det kan godt være at prisfallet bremser når økonomien blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste forskjellen på de bilene er at xc90 har 4hjulstrekk og er mye dyrene enn xc70 og den har bare forhjulsstrekk. Viser seg de fleste kjøper xc70 for den er mye billigere.

Pøh... XC70 har da 4hjulstrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Annonse

Gjest Balle klorin
Hvorvidt det er verdt pengene er avhengig av hvorvidt du synes det er greit å signalisere at du er en usikker person som trenger å være større enn alle andre for å føle deg trygg i trafikken. SUV er for menn uten baller og kvinner uten selvtillitt!

Jeg har XC 90 og baller. Du er jo bare en missunnelig liten fjert , hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at 90'n var drita sprek, og hadde virkelig lyst på en selv.

Men så har det kommet altfor mange tilbakemeldinger om en masse med elektroniske feil på den, og da ble det en annen suv i stedet for min del.

Har en kollega som kjøpte Volvo'n, og de har også opplevd flere inntauinger og verkstedbesøk med bilen sin.

Veldig trist for en ellers såpass stor og flott bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...