Gjest St. Skrevet 12. mars 2003 #1 Skrevet 12. mars 2003 Hei jenter! Jeg fikk vite at jeg er gravid i dag, og har siden satt og grått... klarer ikke å stoppe. Vet ennå ikke om jeg kommer til å beholde barnet eller ei, men har et ønske om det. Det jeg lurer på er: Jeg er i 4 uke. Sluttet å røyke i dag, men er så urolig og trist (?) at jeg ville gitt alt for å kunne ta meg èn røyk før sengetid. Vet jeg ikke burde, men jeg trenger virkelig kos på en eller annen måte. Hva synes dere? Burde jeg kunne unne meg en sigarett? klem fra nybakt, 20 år
Pip Skrevet 12. mars 2003 #2 Skrevet 12. mars 2003 Gratulerer! Skjønner at dette har satt i gang en masse følelser hos deg, og det er nok helt normalt! Godt at du tar deg tid til å roe deg ned litt! Dette er jo utrolig spennende (sikkert - ha'kke barn jeg da, men...), og helt nytt! Når det gjelder røyking, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Min mamma røyker. Men da hun gikk gravid, røykte hun veldig mye mindre - et par om dagen kanskje. Hun fikk jo veeeldig mange reaksjoner på det, og jordmor sa f.eks. at barnet (jeg, hennes førstefødte) kom nok til å bli veldig lite, og gjerne for tidlig født. OK. Kanskje en risiko for det. Men jeg ble født på termin, og veide over 4 kg... (Tro'kke mamma ville hatt meg noe større for å si det sånnn.! ) Poenget mitt er (selv om jeg er en sterk tobakksmotstander) - tror ikke at den ene røyken din kommer til å bli fatal for barnet ditt, for å si det sånn... Og noe risiko er det jo forbundet med det meste, ikke sant? Dette vurderer du nok helt fint selv! Lykke til! :D
Gjest St. Skrevet 13. mars 2003 #3 Skrevet 13. mars 2003 Tusen hjertlig takk for flott svar, Pip!! Føler meg litt bedre nå... etter jeg har fått meg en røyk! *ler...litt nervøst* Nattaklem!!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #4 Skrevet 13. mars 2003 Tusen hjertlig takk for flott svar, Pip!! Føler meg litt bedre nå... etter jeg har fått meg en røyk! *ler...litt nervøst* Nattaklem!!! røyk dreper.. du skader deg selv og menneskene rundt deg.. og ikke minst denne stakkaren.. som ikke en gang har muligheten til å gå sin vei.. tenk på det du!
Gjest Mzfire Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 Gratulerer Glad på dine vegne jeg. En hyggelig nyhet da. Jeg er forsåvidt enig med det Pip sier, men ikke for å skremme deg burde du tenke over at det er de 3 første månedene du må være ekstra forsiktig. Pass på deg selv.
Pearl Skrevet 13. mars 2003 #7 Skrevet 13. mars 2003 Hei du. Da jeg gikk gravid med nummer to røykte jeg, ikke mange, men jeg hadde meg et par i løpet av dagen. Men jeg prøvde å slutte først, men jeg ble rett og slett såååå deprimert, lei, sint og fortvilet. Jeg holdt meg vel i 14 dager og da var jeg rett og slett en heks, at de andre i huset holdt ut med meg forstår jeg ikke. Men jeg tok dette opp med legen min og han sa selvfølgelig at det beste var å slutte helt, men det viktigste var at jeg hadde det bra og da var det viktigste å kutte ned på røykinga først og fremst. Det klarte jeg så jeg røykte vel maks 3 til dagen og det har jeg klart å holde nå tre år etter. Min datter var over 4 kilo og kjempe sunn. Så prøv og slutt, men ta det i det tempo du selv føler for. Lykke til.
RoadQueen Skrevet 13. mars 2003 #8 Skrevet 13. mars 2003 Visst er det vanskelig å slutte å røyke - men na har du verdens beste grunn for å forsøke.
Gjest St. Skrevet 14. mars 2003 #9 Skrevet 14. mars 2003 Jeg tok meg en røyk den natten,ja. Men har ikke røykt siden. Det går kjempebra! Så nå er det...la oss se...snart 2 døgn uten nikotin. Er stolt!!! Jippi!!! Skal bli godt å få tilbake flimmerhårene, de u-gule fingrene,pusten, den mindre porete og usunne huden, de "hvite" tennene...+++!!!!!!!!! STOOOOOR KLEM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå