Frk Johansen Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 I dag har jeg ikke fått "roet" kroppen etter treningen. Løp i 45 minutter før jobb og kjente at jeg fikk opp puls, var god og sliten etterpå, imidlertid klarer ikke kroppen å slippe taket kjennes det ut som. Kan ikke sminke meg etter dusjen for ansiktet er vått av ny svette enda jeg dusjer i forholdsvis kaldt vann, vannet gjør i alle fall ikke at jeg koker mer. Jeg roer ned treningen mot slutten, de siste fem minuttene er i rolig tempo og etterpå er det tre min rolig gange. I løpet av dagen føler jeg at det ikke går over, kjenner at jeg har hjertebank, er litt svimmel innimellom og svetten gir seg ikke! Har røde roser i kinnene og antydning til at jeg er våt i ansiktet. Har tatt meg en ny kald dusj etter jobben men det er jo like galt. Har vanlig kontorjobb, er ikke akkurat noen fysisk utskeielse og treningen i dag tidlig er akkurat som de løpeøktene jeg pleier å ha. Trener omtrent annenhver dag så jeg anser meg selv for å være sprek med god kondis. Har av og til hatt det slik innimellom men har aldri vært svimmel før, drikker masse vann så jeg burde ikke ha underbalanse av veske i kroppen. Andre med tilsvarende ubehag eller med råd mot dette?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Underbalanse av salter? Sett deg ned i 10 minutter, pust rolig inn og ut med magen, bare legg merke til at kroppen reagerer som den gjør, og vent på at den roer seg ned. Hjelper ikke det så hadde jeg vurdert en tur til legevakten for å få utelukket at det er noe alvorlig, iverfall om du er alene hjemme.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Angstsymptomer? Bare et forslag, som et alternativ til noe fysisk, siden mange med angst tror det feiler dem noe fysisk i begynnelsen.
Mirabella76 Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Eg synst du skulle ta deg ein tur til legen! Det kan godt henda det er noko heilt ufarlig, men eg ville ha fått undersøkt hjertet for sikkerhets skyld.
Wildy Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Jeg hadde nok tatt en tur til legen om jeg hadde opplvd noe slikt.
Arkana Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Det første jeg tenkte da jeg bare hadde lest overskriften din var at det er akkurat det jeg kjenner når jeg får føling (veldig lavt blodsukker, jeg har diabetes). Trening senker jo også blodsukkeret og det varer lenge etterpå, men om dette har noe som helst med deg å gjøre vet jeg jo ikke, det var bare noen løse tanker jeg har som kanskje kunne si deg noe. Uansett ville jeg nok tatt en tur til legen.
Frk Johansen Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2007 Takk for svar alle sammen, frk Åberg - tror ikke jeg har angst, jeg har det veldig godt føler jeg i livet mitt, harmonisk, både på jobb og hjemme. Vurderer en tur til legen, satte meg ned og slappet helt av i 15 minutter i går og det ble roligere, men fortsatt i dag føler jeg at jeg har hjerteklapp, dog er jeg ikke kokt lenger. Skal ha ferie om en uke, det har vært særs hektisk og travelt de siste ukene så jeg vurderer det også til å være stress av noe slag. Når man ikke har en eneste kveld "alene" uten noe avslutninger, møter og annet på kvelden så kan man kanskje bli litt stresset av det, i tillegg til hus og full jobb og to barn - som mange av oss har.
Anglofil Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Kan nok hende at det bare er blodsukkeret ditt som er lavt. Det trenger ikke å være noe alvorlig. For en tid tilbake svimte jeg av i en kiosk etter å ha spurtet til bussen, som fikk hjertet til å rase. Følte meg klam, hjertet banket og ble svett slik du beskriver. Jeg besvimte. Det har ikke skjedd siden og det hadde nok noe med at jeg ikke hadde spist før på dagen (det var relativt tidlig og jeg svimte av i kiosken fordi jeg gikk inn dit for å få meg noe ordentlig mat). Veldig flaut selvsagt, ambulanse kom, men de fant ikke noe galt med meg. Bare jeg fikk i meg vann følte jeg meg bedre, så væskebalansen var nok ikke så bra den heller. Da jeg fikk i meg mat ble jeg helt fin igjen. Det lureste er nok alltid å få i seg litt mat eventuelt frukt rett etter trening. Da jeg trente rundt 15-20 timer i uka var dette obligatorisk rett etter trening (det er det forsåvidt fremdeles). Nå vet ikke jeg hvordan dine rutiner er, men for å unngå dette kan det være lurt å ha noe som får opp blodsukkeret. Selvsagt er det lurt å sjekke med legen først. Lykke til, håper du føler deg i bedre form nå. Mvh Yvonne Endret 22. juni 2007 av yvonne
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Både stress og angst kan gi hjertebank. Men jeg ville uansett kontaktet legen. Få en undersøkelse, måle blodtrykk, evt. få tatt EKG. Bedre å oppsøke legen en gang for mye. Har du hatt smerter/klem i brystet/ryggen? Eller smerter i venstre arm/hals/kjeve? Har det vært tungt å puste? Kanskje lurt å ta det litt med ro fremover? Ta en dag fri som bare er din, tillate deg selv å slappe av?
Frk Johansen Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2007 Har ikke hatt noe annet ubehag, så det er nok som flere påpeker at det er lavt blodsukker, og mye som spinner rundt. Spiser frokost en drøy halvtime etter trening men det kan hende det blir litt for lite med en skive og to til lunsj. Har vært sløv den siste tiden med frukt, det var nok et tips jeg må ta til meg og bli flinkere med. Har nok spist litt for lite denne uka, spiser ganske så regelmessig men de mellommåltidene mine er blitt kuttet ut så da blir det frokst, lunsj og middag og kanskje en lett kvelds. Ikke vært noe annet utenom, med unntak av karuselltempo både sent og tidlig. Skal slappe av i ferien!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå